Τοπικά

Στο Ευρωκοινοβούλιο μαθήτρια από το 8ο Γενικό Λύκειο Βόλου – Μίλησε για τη Θεσσαλία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της

Την ιδιαίτερη εμπειρία να ταξιδέψει στο Ευρωκοινοβούλιο και να μιλήσει ενώπιον 500 μαθητών από άλλα κράτη είχε η μαθήτρια του 8ου ΓΕΛ Βόλου Έλενα Κουκλουμπέρη, η οποία στην ομιλία της αναφέρθηκε εκτενώς στην Περιφέρεια Θεσσαλίας προβάλλοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η μαθήτρια βρέθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο μέσα από ευρύτερη δράση του υπουργείου Παιδείας και σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ερωτηθείσα τι ξεχώρισε από την εμπειρία της στο Ευρωκοινοβούλιο, απάντησε πως «για μένα ξεχώρισαν οι ιδέες που αναπτύχθηκαν σε διάφορα θέματα για την ασφάλεια, τη μετανάστευση και την ένταξη, το περιβάλλον, τις ευρωπαϊκές εκλογές του Μαΐου του 2019 και φυσικά την ανεργία με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι νέοι και την ανάγκη ενίσχυσης των κοινωνικών ρόλων».

Πώς αισθάνθηκε που πρόβαλε την Περιφέρεια Θεσσαλίας; «Αρχικά ένιωσα τιμή που η Περιφέρεια Θεσσαλίας με επέλεξε, γιατί είχα την ευκαιρία να μιλήσω μπροστά σε 500 περίπου μαθητές της ηλικίας μου από διάφορα κράτη της Ευρώπης για τη χώρα μου, την Ελλάδα και τις ομορφιές του τόπου μας!
Επιπλέον ένιωσα δέος, αφού μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω από το βήμα του Ευρωκοινοβουλίου, γεγονός που δεν συμβαίνει συχνά ακόμη και σε εκλεγμένους Ευρωβουλευτές καθώς τις περισσότερες φορές εκφράζουν τις απόψεις τους από τα έδρανα του Ευρωκοινοβουλίου και όχι από το κεντρικό βήμα. Τέλος το γεγονός ότι στο τέλος της ημερίδας κράτησα την ελληνική σημαία εκπροσωπώντας τη χώρα μου και την Περιφέρεια Θεσσαλίας με συγκίνησε!» απάντησε η ίδια.

Για το μέλλον της Ε.Ε.

Ερωτηθείσα για το τι πιστεύει για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απάντησε πως «το ευρωπαϊκό οικοδόμημα αντιμετωπίζει στις μέρες μας αρκετά προβλήματα που κορυφώνονται με την οικονομική κρίση των κρατών μελών του Νότου αλλά και με το επερχόμενο Brexit. Ενώ αρχικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν η ισότιμη ενίσχυση όλων των μελών της, βλέπουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να κλονίζονται τα θεμέλιά της και να υπάρχουν αντιδράσεις από διάφορες πλευρές. Έτσι το μέλλον της δεν μπορεί να θεωρηθεί ευοίωνο, αν συνεχίσει να δρα υπό αυτές τις συνθήκες».
Και τι πρέπει να αλλάξει για να μην υπάρχει αμφισβήτηση; «Σίγουρα είναι αναγκαία η ενίσχυση της δημοκρατικής φυσιογνωμίας της Ένωσης.
Απαραίτητη είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών στα ευρωπαϊκά
δρώμενα και η ουσιαστικότερη επικοινωνία τους με τα θεσμικά όργανα .

Η συμμετοχή των πολιτών σε μη κυβερνητικές οργανώσεις αλλά και η ενίσχυση της συμμετοχικής δημοκρατίας μέσω εκστρατειών και του εθελοντισμού μπορούν να τους επιτρέψουν να έχουν λόγο στη λήψη των αποφάσεων. Από την άλλη, το Ευρωκοινοβούλιο πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη νομοθετική πρωτοβουλία. Ιδιαίτερα για θέματα ύψιστου κοινωνικού ενδιαφέροντος πρέπει να θεσπιστούν νόμοι που θα ισχύουν αυστηρά σε όλα τα κράτη -μέλη και όχι επιλεκτικά σε ορισμένα (συνήθως τα πιο αδύναμα).
Έτσι θα ενισχυθεί στους πολίτες όλης της Ευρώπης το αίσθημα Δικαιοσύνης,
που αποτελεί κορυφαίο θεσμό της Δημοκρατίας».

Πώς βλέπουν οι νέοι την Ευρωπαϊκή Ένωση; «Θεωρώ πως οι νέοι πιστεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αισθάνονται Ευρωπαίοι πολίτες. Παρά τις σημερινές αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα πιστεύω πως δεν πρέπει να επικρατήσει η απογοήτευση και η μοιρολατρία στους νέους. Μέσα από τη δυνατότητα που τους δίνεται να συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές, έχουν την ευκαιρία
να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα στους υπεύθυνους για το πώς οραματίζονται την Ευρώπη στην οποία θα ζήσουν και θα πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους» κατέληξε η μαθήτρια του 8ου ΓΕΛ Βόλου η οποία έχει επιλέξει τη θεωρητική κατεύθυνση και στοχεύει να ακολουθήσει τον κλάδο της Νομικής.

Η Έλενα κατέληξε λέγοντας πως θα ήθελα να ευχαριστήσω πρώτα το σχολείο μου το 8ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ και ιδιαιτέρα την κ. Αγγέλα Γκούρου, διευθύντρια του σχολείου μου , καθώς και την κ. Ευγενία Κελεπέση, υποδιευθύντρια, όπως και τη συνοδό της αποστολής κ. Ελίνα Παπαγεωργίου, καθηγήτρια του Μουσικού σχολείου, η οποία συνέβαλε στην άρτια παρουσίαση της ελληνικής συμμετοχής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το