Τοπικά

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου η μελέτη για το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων – Κατά πλειοψηφία από την ΕΠΖ

Κατά πλειοψηφία και με τη λευκή ψήφο του Θ. Τσαλούχα, εγκρίθηκε σήμερα από την Επιτροπή Ποιότητα Ζωής η μελέτη διαμόρφωσης του δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη του Βόλου, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, που ισχύουν βάσει ΦΕΚ του 2016 για τις υποδομές ποδηλάτου. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 488.600 ευρώ, χωρίς σε αυτόν να περιλαμβάνεται η όποια δαπάνη ενδεχομένως προκύψει από εργασίες αποκατάστασης των υφιστάμενων οδοστρωμάτων και ενίσχυσης του οδοφωτισμού.

Στη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, ο κ. Τσαλούχας ρώτησε για την ασφάλεια στους ποδηλατοδρόμους και αν θα υπάρχει αστυνόμευση με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών να του απαντάει πως στην αρχή θα υπάρχει προσωπικό που θα ελέγχει τη σωστή λειτουργία τους και πρόσθεσε πως αν δεν υπάρχει και έλεγχος από την Τροχαία θα υπάρχει πρόβλημα. «Θέλω να πιστεύω ότι η πόλη διαθέτει παιδεία για τα ποδήλατα. Είναι θέμα νοοτροπίας και συνείδησης των πολιτών  για το πώς θα το αγκαλιάσουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Θ. Σταυρίδης. Ο κ. Τσαλούχας ψήφισε λευκό και ανέφερε πως δεν τον έπεισε ο αντιδήμαρχος καθώς όλα αυτά που είπε είναι θεωρητικά.

 

Να αναφερθεί ότι η μελέτη έχει εγκριθεί ομόφωνα από την Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, ενώ το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 10.140 μέτρα, διερχόμενο από 18 νέα οδικά τμήματα.

Σύμφωνα με την μελέτη το δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη παραλιακά διαδρομή από το Πεδίον του Άρεως μέχρι και τις ακτές του Αναύρου. Πρόκειται για μια διαδρομή που θα είναι χρήσιμη και για τις καθημερινές μετακινήσεις και για αναψυχή. Η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί αντικείμενο ιδιαίτερης μελέτης ανάπλασης του παραλιακού μετώπου. Κατά την ίδια κατεύθυνση ανατολής- δύσης, προτείνεται να υπάρξουν και άλλες διαδρομές. Αυτή για την οποία υπάρχει ήδη μια προετοιμασία είναι η οδός Ρήγα Φεραίου (τα τμήματα από Φιλιππίδου έως Φ. Ιωάννου και από Ιωλκού έως Χείρωνος, έχουν διαμορφωθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας).

Το δίκτυο ολοκληρώνεται με κάποιες εγκάρσιες διαδρομές που αρθρώνουν τις μεγάλες διαδρομές ανατολής- δύσης. Για τη σύνδεση του κέντρου της πόλης (Δημαρχείο, Σπίρερ, ΙΚΑ, Εφορεία, ΟΣΕ) με τη Ν. Ιωνία και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Πανθεσσαλικού Σταδίου προτείνεται η υλοποίηση ποδηλατοδρόμου και η τοποθέτηση σχετικής σήμανσης μέσω των οδών Παπαδιαμάντη, Φιλαδελφείας, Μαιάνδρου, Ικάρων, Πάρκου Ν. Ιωνίας, Δοξοπούλου. Η επιστροφή πραγματοποιείται μέσω των οδών Εθν. Αγώνων, Βενιζέλου, Ζάχου, Μικρασιατών.

Αναλυτικότερα προτείνονται τα εξής:

-Ρήγα Φεραίου (από Φ. Ιωάννου έως Κασσαβέτη – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Ρήγα Φεραίου (από Κασσαβέτη έως Ιωλκού).

-Μαγνήτων (από Μεταμορφώσεως έως Κ. Μακρή – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Κασσαβέτη (από Ρ. Φεραίου έως Δημητριάδος).

-Κασσαβέτη (από Μαγνήτων έως Ρ. Φεραίου – εκτός περιοχής παρέμβασης).

Σταθά (από Δημητριάδος έως Μαγνήτων – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Κ. Μακρή (από Μαγνήτων έως Ρ. Φεραίου – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Μεταμορφώσεως (από 28ης Οκτωβρίου έως Ρ. Φεραίου).

-Μεταμορφώσεως (από Ρ. Φεραίου έως Μαγνήτων – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Βασσάνη (από Ρ. Φεραίου έως Παπαδιαμάντη).

-Μικρασιατών (από Ζάχου έως Βασσάνη).

-Παπαδιαμάντη (από Λαμπράκη έως Ζάχου).

-Ζάχου (από Παπαδιαμάντη έως 2ας Νοεμβρίου).

-Φιλαδελφείας (από Καραμπατζάκη έως Μαιάνδρου).

-Μαιάνδρου (από Φιλαδελφείας έως Ικάρων).

-Ικάρων (από Μαιάνδρου έως Εθν. Αγώνων).

-Παρ. οδός Πάρκου Ν. Ιωνίας (Πολυτεχνείου έως Δοξοπούλου).

-Εθνικών Αγώνων (από Ικάρων έως Βενιζέλου).

-Βενιζέλου (από Εθν. Αγώνων έως Βενιζέλου).

-Χείρωνος (από ρ. Φεραίου έως Μαγνήτων – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Μαγνήτων δυτικό τμήμα (από Χείρωνος έως Ζάχου – εκτός περιοχής παρέμβασης).

-Ενοποίηση παραλιακής διαδρομής (από το Λιμεναρχείο ώς πάρκο Αναύρου).

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διαμορφωθούν επί του οδοστρώματος αποκλειστικές λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτου, ελάχιστου πλάτους 1,50 μ. παράλληλης φοράς με την παράπλευρη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, με πλήρη ελαιοχρωματισμό του δικτύου και τοποθέτηση της προβλεπόμενης σήμανσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το