Τοπικά

Στο 5,04% η μαθητική διαρροή στα γυμνάσια της Μαγνησίας – Στον Βόλο σήμερα Ευρωπαίοι καθηγητές

Σε 5,04% ανέρχεται το ποσοστό της μαθητικής διαρροής στη Μαγνησία ενώ το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με στόχο τη μείωση του ποσοστού -που ανέρχεται σε 4,23% στην Ευρώπη και αφορά τη διαρροή μαθητών από τα γυμνάσια- πραγματοποιείται το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmous “Οutdoor Learning Against School Failure an Absenteeism».
Στον Βόλο βρέθηκαν σήμερα διευθυντές σχολείων από την Τουρκία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία και συναντήθηκαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας για να ανταλλάξουν απόψεις και να προτείνουν τρόπους για την εξάλειψη της μαθητικής διαρροής.

«Στη χώρας μας η μαθητική διαρροή είναι υψηλότερη από το ευρωπαϊκό μέσο όρο του 4,23%. Στο Νομό μας το ποσοστό είναι 5,04% και αφορά μόνο τη μαθητική διαρροή από τα γυμνάσια. Εμείς, στη Μαγνησία προτείνουμε δράσεις για τη μείωση της σχολικής διαρροής, όπως τον επαγγελματικό προσανατολισμό των γονέων Ρομά, η κοινή συνεδρίαση των διδασκόντων σχολείων όπου φοιτούν ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, ενώ σημαντική είναι η βοήθεια της Μητρόπολης Δημητριάδος μέσω του προγράμματος «Άγιος Απόστολος Θαδδαίος» δήλωσε σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σωκράτης Σαβελίδης.

Ο ίδιος επισήμανε ότι στη Μαγνησία υπάρχουν περιοχές με μεγάλη σχολική διαρροή, όπως η περίπτωση της Ξάνθης, που φτάνει το 15,12%. Στην αντίθετη πλευρά οι περιοχές της Ευρυτανίας και της Φλώρινας καταγράφουν μαθητική διαρροή μόλις 0,75%.

Ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας Δημήτρης Μπαζιάνας ευχήθηκε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα από τη συνάντηση των εκπροσώπων προκειμένου να βρεθεί τρόπος να «περάσει» η γνώση στα παιδιά και εκτός σχολείου.

Από την πλευρά του ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη Osmaniye της Τουρκίας Aydin Albak, σημείωσε ότι και στην πόλη του υπάρχει ανάλογο πρόβλημα μαθητικής διαρροής και καταγράφονται παρόμοια ποσοστά με την Ελλάδα. «Προσπαθούμε με παρόμοιες μεθόδους να κρατήσουμε τα παιδιά στα σχολεία μας και τους κατευθύνουνε σε επαγγελματικά λύκεια για να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. Θέλουμε να μειώσουμε το ποσοστό μαθητικής διαρροής και στόχος μας είναι οι μαθητές να έχουν οι μαθητές οικειότητα με το σχολείο αλλά και δραστηριότητες εκτός σχολείου».

Ο κ. Αlbak εντοπίζει την αιτία του προβλήματος στην πόλη του στο αίσθημα αποτυχίας που μπορεί να αισθανθούν οι μαθητές. « Το παιδί μπορεί να αισθάνεται αποτυχημένο και να απομακρύνεται από το σχολείο. Άλλες αιτίες μπορεί να είναι η οικογένεια και το περιβάλλον του μαθητή».

Η Medine Güney διδάσκει 21 χρόνια ως φιλόλογος Αγγλικών και τα τελευταία τέσσερα ασχολείται με τα προγράμματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
«Είναι δύσκολο να κλείνουμε τα παιδιά σε τέσσερις τοίχους» δήλωσε ενώ πρόσθεσε ότι ο παράγοντας τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα στη διαρροή μαθητών:
«Το παιδί έχει πρόσβαση στην πληροφορία και νομίζει ότι δεν χρειάζεται τον καθηγητή. Οι δραστηριότητες εκτός σχολείου είναι πιο ευχάριστες για τους μαθητές και κρατούν τα παιδιά σε επαφή με το σχολείο» είπε χαρακτηριστικά.

Η Adriana Mester από τη Ρουμανία, ανέφερε ότι η εκπαίδευση δεν είναι απαραίτητο να γίνεται μέσα στην τάξη. «Θέλουμε να περιορίσουμε ή ακόμα και να εξαλείψουμε το φαινόμενο» ανέφερε ενώ επισήμανε ότι η διαρροή στη Ρουμανία αγγίζει το 8-9%.
Σημειώνεται ότι η επόμενη συνάντηση για την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής θα πραγματοποιηθεί στη Ρουμανία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το