Τοπικά

Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας νικήθηκαν προκαταλήψεις και αντιθέσεις “Θ”

Σ02 ΠΡΟΣΩΠΟ (1)

Στο ερώτημα για το εάν διαφέρουμε μεταξύ μας ή τελικά είμαστε όλοι απλώς… άνθρωποι, οι δάσκαλοι και οι μαθητές του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας έχουν δώσει από καιρό τη δική τους απάντηση. Στις τάξεις του σχολείου συνυπάρχουν αρμονικά παιδιά Ρομά και μη Ρομά, εξαλείφοντας κοινωνικές και φυλετικές διακρίσεις πολλών ετών, ενώ η ύπαρξη της παιδικής χορωδίας «Δημητριάς» έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η «γλώσσα» της μουσικής μπορεί να φέρει πιο κοντά τις δύο κοινότητες.

Η χορωδία θα λειτουργήσει για 3η συνεχόμενη χρονιά, ενώ την προσεχή Κυριακή στο Αλιβέρι θα ανοίξει τον κύκλο των φετινών δράσεών της με τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό των «Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς» μαζί με το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου και το Κέντρο Στήριξης Ρομά Αλιβερίου.
Η σύσταση της χορωδίας είναι ένα από τα κερδισμένα στοιχήματα της διεύθυνσης του σχολείου, με τον κ. Αναστάσιο Γούκο, διευθυντή του 10ου Δημοτικού της Νέας Ιωνίας, να εξηγεί τους λόγους: «Στο σχολείο έχουμε επιτύχει την αρμονική συνύπαρξη μαθητών Ρομά και μη Ρομά, μέσα από μία σειρά δράσεων. Μία εξ αυτών είναι και η χορωδία «Δημητριάς», η οποία έχει την απόλυτη στήριξη του μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιου. Όταν πρωτοξεκινήσαμε, ειλικρινά δεν περίμενα πως το εγχείρημα θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με θέρμη και δείξαμε ότι μέσω του πολιτισμού μπορούμε να αμβλύνουμε τις αντιθέσεις. Μάλιστα, έπειτα από πρόταση που κατέθεσα στον μητροπολίτη, σύντομα θα επεκτείνουμε τις δράσεις μας και ευελπιστώ στο άμεσο μέλλον να διδάξουμε θεατρική αγωγή και εικαστικά. Φέτος θα βρίσκομαι για 5η συνεχόμενη χρονιά στη διεύθυνση και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια σχεδόν διπλασιάσαμε το μαθητικό δυναμικό μας λέει πολλά, ενώ παράλληλα μειώσαμε στο ελάχιστο τις διαρροές μαθητών κυρίως από τον καταυλισμό του Αλιβερίου. Χάρη στην αγαστή συνεργασία που έχουμε αναπτύξει με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, την τοπική Μητρόπολη και το Δήμο Βόλου, αλλά και άλλους φορείς που συνδράμουν και τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου, απλώσαμε ένα «δίχτυ» προστασίας στα παιδιά αυτά με εντυπωσιακά αποτελέσματα».
Για τη χορωδία μίλησε και ο κ. Ευάγγελος Μπαντελάς, καθηγητής μουσικός και κοινωνικός ανθρωπολόγος, ο οποίος έχει την καλλιτεχνική επίβλεψη και εστίασε στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της όλης προσπάθειας: «Στη χορωδία υπάρχουν παιδιά από δύο διαφορετικές πολιτισμικές κουλτούρες, αλλά έχουμε καταφέρει να μη νιώθουν ξένα, λειτουργώντας ως μία ενιαία ομάδα πάνω σε κοινό πολιτιστικό πεδίο. Αυτό δεν είναι εύκολο, αλλά θεωρώ ότι πλέον μπορούμε να μιλάμε για ένα στοίχημα που κερδίσαμε. Η παραστασιακή ομάδα απαρτίζεται από έναν πυρήνα 20-25 παιδιών απ’ όλες τις τάξεις του σχολείου, που τραγουδούν χωρίς προκαταλήψεις. Δεν είναι τυχαίο ότι στο ρεπερτόριο περιλαμβάνουμε τραγούδια τόσο στα ελληνικά, όσο και τη ρομανές. Η άμβλυνση των προκαταλήψεων και από τις δύο πλευρές είναι κάτι που μας χαροποιεί. Η συμμετοχή στη χορωδία είναι προαιρετική και ευτυχώς υπήρξαν γονείς που είδαν θετικά τη σύμπραξη παιδιών και από τις δύο κοινότητες. Δεν εξωραΐζουμε καταστάσεις. Όλο το προσωπικό τηρεί ίσες αποστάσεις, χωρίς να βλέπουμε διαφορετικά καμία κουλτούρα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το