Τοπικά

Στη λάσπη βυθίζονται τα έργα σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία -Οι αποκαταστάσεις αργούν έναν χρόνο μετά τον «Daniel»

Ένας χρόνος ακριβώς έχει περάσει από τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel, που βύθισε κάτω από τις λάσπες τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, ωστόσο τα έργα αποκατάστασης παραμένουν σε στάση αναμονής αναφέρει σε δημοσίευμά του το capital.gr. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω έργα έχουν χαρακτηριστεί με την επισήμανση του κατεπείγοντος, οι σχετικοί διαγωνισμοί ακόμη δεν έχουν προκηρυχθεί, προκειμένου να υπάρξει κατακύρωση στους αναδόχους, οι οποίοι θα αναλάβουν επιδιόρθωση των υποδομών, που υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Θυμίζουμε ότι πρόκειται για τρεις εργολαβίες για την πλήρη αποκατάσταση σε υποδομή και επιδομή στον κύριο άξονα, στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, καθώς και ένας τέταρτος διαγωνισμός για την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης και ETCS. Παράλληλα, προβλέπονται δύο διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των ζημιών στο τρενάκι του Πηλίου και στον σταθμό του Βόλου με τον προϋπολογισμό για το σύνολο των παραπάνω διαγωνισμών να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 463 εκατ. ευρώ.

Στενεύουν τα περιθώρια
Αν και ακόμη εκκρεμεί η δημοπράτηση, ωστόσο το υπουργείο επιμένει στο αρχικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο προβλέπει να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Αυτές οι καθυστερήσεις σημειώνονται, ενώ η αποκατάσταση των ζημιών αποφασίστηκε ότι θα πραγματοποιηθεί με fast track διαδικασίες, σύμφωνα και με τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή πριν από έναν χρόνο. Η τροπολογία αναφέρει ότι στις περιοχές που κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας και απαιτείται η κατεπείγουσα εκτέλεση των έργων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την αποκατάσταση των υποδομών τους το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να αναλαμβάνει, μέσω των υπηρεσιών και των εποπτευομένων φορέων του, τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών των υποδομών ακόμη και όταν δεν υπάγονται στις αρμοδιότητές του.
Αυτή η κατάσταση επηρεάζει και τη λειτουργία του ελληνικού σιδηρόδρομου, καθώς μέρος των δρομολογίων εξακολουθούν να εκτελούνται με τη βοήθεια λεωφορείων. Και σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί και το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη πριν ενάμιση χρόνο, το οποίο έθεσε σε πρώτο πλάνο τα σοβαρά κενά ασφαλείας. Είναι ενδεικτικό ότι τα δρομολόγια στις επιβατικές αμαξοστοιχίες στον βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη παραμένουν μειωμένα με την πληρότητα στα βαγόνια να αγγίζει περίπου το 40% στις καλές μέρες, όπως επισημαίνουν πηγές με γνώση επί του θέματος από άνω του 60% που ήταν το 2022. Εκτός από την πληγωμένη αξιοπιστία του ελληνικού σιδηρόδρομου στα μάτια των πολιτών, ένας ακόμη λόγος που οι επιβάτες γυρίζουν την πλάτη τους στο τρένο είναι και η μεγαλύτερη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία ξεπερνά σήμερα τις 5 ώρες (από 4 ώρες που ήταν) λόγω της χαμηλότερης ταχύτητας για λόγους ασφαλείας. Ασθενικά είναι και τα αποτελέσματα των εμπορικών δρομολογίων, τα οποία από 3 την ημέρα έχουν μειωθεί σε 2.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Καινούργια πεζογέφυρα στον Αη Γιάννη (ΧΑΝΘ), ετοιμάζεται και η νέα τοξωτή

Συνεχίζονται σε διάφορα σημεία του Δήμου Ζαγοράς – Μουρεσίου οι αποκαταστάσεις υποδομών με την Δημοτική…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Προσφορές για την απευθείας ανάθεση εργασιών εκρίζωσης δέντρων από τον Δ. Βόλου

Η Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Βόλου προτίθεται να αναθέσει εργασίες εκρίζωσης (αφαίρεσης ριζικού συστήματος) δένδρων.…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Έκλεψε χαλκοσωλήνες από οικοδομή και κατέληξε στη φυλακή

  Ποινή φυλάκισης 12 μηνών εκ των οποίων θα εκτίσει τους τέσσερις, επιβλήθηκε σε 23χρονο…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Σήμερα η ιατροδικαστική εξέταση για τον 40χρονο που βρέθηκε νεκρός στα Πευκάκια

Σήμερα αναμένεται να διενεργηθεί η ιατροδικαστική εξέταση που θα "ρίξει φως" στον χρόνο και στον…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Καταδικάστηκε 55χρονος που παρίστανε τον επιστήμονα με πλαστά πτυχία

Διοργάνωνε διαλέξεις και σεμινάρια σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπου μιλούσε για την ευεξία των…

20 Σεπτεμβρίου 2024

Σχολεία: Έτσι θα είναι τα lockers που θα αφήνουν τα κινητά τους οι μαθητές

Σε lockers, δηλαδή ειδικά ντουλαπάκια, θα αφήνουν τα κινητά τους τηλέφωνα οι μαθητές όπως ανακοίνωσε…

19 Σεπτεμβρίου 2024