Τοπικά

Στη Λάρισα το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλίας

Η δημιουργία τριών ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων στην Ελλάδα αποτελεί έναν από τους δύο άξονες, στους οποίους θα βασιστεί η στρατηγική της χώρας μας στον τομέα των logistics. Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών μιλώντας στην ενότητα «Greece as a Logistics Gateway Connecting Europe».
Αναφορικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου, στην Περιφέρεια Αττικής βρισκόμαστε εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων από την ΕΕ για το Θριάσιο, το οποίο «πρόκειται να μετατραπεί στον πυρήνα των διατροπικών μεταφορών στο εγγύς μέλλον, δεδομένης της γειτνίασης με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της δυνατότητας εξυπηρέτησης πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών. Το Θριάσιο φιλοδοξούμε να γίνει ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα διατροπικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, έως τον Ιούνιο του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υποβολή προσφορών για ένα δεύτερο ΣΔΙΤ στην ίδια τοποθεσία, το Θριάσιο ΙΙ, έναν διατροπικό εμπορευματικό σταθμό που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο 1.

Στην Κεντρική Μακεδονία ξεκίνησε η διαδικασία ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, στα βασικά πλεονεκτήματα του οποίου περιλαμβάνεται η εγγύτητά του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (8 χλμ.) και η διατροπικότητα.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός Μεταφορών, στο προσεχές διάστημα θα εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία ενός τρίτου κέντρου εφοδιαστικής στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα.
«Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της Ελλάδας με στόχο τα επόμενα πέντε χρόνια να καταταχθεί ανάμεσα στις 30 πρώτες χώρες του δείκτη LPI και στις κορυφαίες 20 χώρες στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας».
Προϋπόθεση βέβαια γι΄αυτό είναι η ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί εδώ και δεκαετίες. Πλέον–σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη – τα σημαντικότερα έργα ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης.

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

ΛΑΣ Θεσσαλίας “Όχι στην εγκατάσταση LNG στον Παγασητικό”

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θεσσαλίας της Λαικής Συσπείρωσης, έχουν εκφράσει επανειλημένα την πλήρη αντίθεσή τους στην…

5 Δεκεμβρίου 2023

Ο Παναγιώτης Λούτσος νέος Πρόεδρος της «Φιλοπτώχου Αδελφότητας Βόλου»

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου της «Φιλοπτώχου Αδελφότητας Βόλου», για την περίοδο 2023-2026, που…

5 Δεκεμβρίου 2023

Ζητεί διαβούλευση ΜΠΕ για το FSRU στον Βόλο ο Σύλλογος “Ο Παγασητικός μας ενώνει”

Με επιστολή προς τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό και την Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη ο…

5 Δεκεμβρίου 2023

Ομάδες συναισθηματικής ενδυνάμωσης

Η Ελληνική Εταιρεία Νόσου Αλτσχάιμερ και Συγγενών Διαταραχών Βόλου στα πλαίσια της πρόληψης για την…

5 Δεκεμβρίου 2023

ΔΕΥΑΜΒ:Συνεχίζονται οι εργασίες στο δίκτυο της Ν.Ιωνίας

Από τη ΔΕΥΑΜΒ ανακοινώνεται ότι: και σήμερα Τρίτη 5/12/23 θα εξακολουθήσουν οι εργασίες στο δίκτυο…

5 Δεκεμβρίου 2023

Προκαταρκτική έρευνα για τη φάτνη

  Προκαταρκτική έρευνα για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων που έχουν τοποθετηθεί στην φάτνη του…

5 Δεκεμβρίου 2023