Τοπικά

Σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε 20 σημεία προτείνει έρευνα στον Δήμο Αλμυρού

 

Συνολικά 20 σημεία για τη δημιουργία Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΣΦΗΟ) προτείνει το Σχέδιο του Δήμου Αλμυρού, το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Από την έρευνα που έγινε προκύπτει ότι σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός συστήματος φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι η διαθεσιμότητα των φορτιστών και η εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για ασφαλή φόρτιση.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα 18 προτεινόμενα σημεία είναι τα εξής: Βασ. Κωνσταντίνου 128, Αλμυρός, 17ης Αυγούστου, Αλμυρός, Βαλαμουτόπουλου 11-9, Αλμυρός, Σταδίου, Αλμυρός, Φίλωνος 2-4, Αλμυρός, Αργυρόπουλου, Αλμυρός, Φιλελλήνων 27, Αλμυρός, Στεφ. Κομητά 75-67, Αλμυρός, Κορυτσάς (προέκταση), Αλμυρός, Αθανασίου Διάκου, Ευξεινούπολη, Ι. Πανέρη, Ευξεινούπολη, (πάροδος πάρκου), Νέος Πλάτανος, (έναντι ναού), Κρόκιο, (Στεγασμένος Δ.Χ.Σ), Ανάβρα, (Δ.Χ.Σ.), Πτελεός, Επαρ. Οδ. Αχιλλείου-Γλύφας 57, Αχίλλειο, Δ.Χ.Σ., Πηγάδι, (πάρκο βόρειας εισόδου), Σούρπη, Αμαλιάπολη.
Τα προαναφερόμενα σημεία και σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του υπουργείου υποβλήθηκαν προς εξέταση στον ΔΕΔΔΗΕ, με τις συντεταγμένες προκειμένου να δοθούν στοιχεία σχετικά με τη δυνατότητα ή μη άμεσης ηλεκτροδότησης καθώς και την απαιτούμενη απόσταση σημείου ηλεκτροδότησης, τα οποία καθορίζουν και το τελικό κόστος εγκατάστασης.
Στο πλαίσιο του συμμετοχικού σχεδιασμού η ομάδα έργου του ΣΦΗΟ προχώρησε στη δημιουργία μια διαδικτυακής έρευνας/δημοσκόπησης για τους κατοίκους/επισκέπτες/εργαζόμενους του Δήμου Αλμυρού, αλλά και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας.
Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έρευνας συνδυάζει ερωτήσεις που αφορούν χαρακτηριστικά για τις μετακινήσεις των ερωτηθέντων και τα μέσα που χρησιμοποιούν, χαρακτηριστικά για τις προτιμήσεις των ερωτηθέντων σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμήσεις των ερωτηθέντων σχετικά με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Από τη συνδυαστική ανάλυση των απαντήσεων προέκυψε ότι σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός συστήματος φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι η διαθεσιμότητα των φορτιστών και η εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για ασφαλή φόρτιση. Τέλος ιδανικότερη κρίνεται μια στρατηγική χωροθέτησης σταθμών φόρτισης που θα εξυπηρετεί κυρίως τις εμπορικές περιοχές του Δήμου Αλμυρού.
Σχετικά με τα συμπεράσματα κόστους- οφέλους αρχικά αναλύθηκε η αποτίμηση των εσόδων. Εκτός των άμεσων και διακριτών οικονομικών οφελών που μπορεί να φέρει η εκμετάλλευση των υποδομών φόρτισης Η/Ο, αναζητήθηκαν και καταγράφηκαν τα ποιοτικά ή έμμεσα οφέλη τα οποία στη συνέχεια αντιστοιχήθηκαν με χρηματοοικονομικές αξίες, βάσει σχετικών επιστημονικών μελετών αναφορικά με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης προς το κοινωνικό σύνολο.
Εκτιμήθηκε η μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος από δημόσιους φορτιστές με την πρόβλεψη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε βάθος δεκαετίας και των διανυόμενων οχηματο-χιλιομέτρων. Αναλύθηκε η τιμολογιακή πολιτική για την κατανάλωση του ρεύματος φόρτισης με βάση την προσφερόμενη ενέργεια. Οι δύο θεωρητικές περιπτώσεις που τέθηκαν διαφοροποιούνται προκειμένου να καλύψουν τις βασικότερες «ανάγκες» επαναφόρτισης α) την πλήρη φόρτιση του οχήματος (300 km αυτονομία) με απλό φορτιστή και β) την ταχυφόρτιση για τις ανάγκες μια ημέρας (20-30km αυτονομία).
Στη συνέχεια αναλύθηκε η αποτίμηση των έμμεσων ωφελειών που αφορά στα οφέλη προς το περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία, τη μείωση του θορύβου κ.α. και η αποτίμηση των δαπανών που αφορά στο κόστος προμήθειας, εγκατάστασης και σύνδεσης, στο κόστος αδειοδότησης, στα λειτουργικά έξοδα και τα έξοδα συντήρησης.
Υπολογίζοντας την ετήσια ταμειακή ροή και το σωρευτικό αποτέλεσμα δεκαετίας, αναπτύχθηκαν και παρουσιάστηκαν σενάρια για την υλοποίηση του έργου ως εξής:
-Εγκατάσταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από το Δήμο και πλήρης εκμετάλλευση των σταθμών από τον Δήμο.
-Εγκατάσταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον Δήμο και αξιοποίηση των σταθμών (λειτουργία & συντήρηση) από ιδιώτη (με παροχή χαμηλού μισθώματος προς τον Δήμο).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το