Τοπικά

Στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας

Στάση εργασίας πραγματοποίησαν σήμερα οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην Μαγνησία, στο πλαίσιο πανελλαδικής κινητοποίησης ενάντια στις ρυθμίσεις του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Στρατηγική Αναπτυξιακή Προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών κ.α. διατάξεις». Σύμφωνα με το τοπικό τμήμα του Συλλόγου εργαζομένων, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προωθεί παραπέρα τις ιδιωτικοποιήσεις αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών και υποβαθμίζει τις υπηρεσίες των ΟΤΑ, αφαιρεί δικαιώματα και κατακτήσεις και ταυτόχρονα αγνοεί χρόνια αιτήματα των εργαζομένων.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
1. Θεσμοθετεί τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς των ΟΤΑ, δηλ. Α.Ε., και μάλιστα ως «ισότιμους» φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, που μπορούν να ασκούν αρμοδιότητες των ΟΤΑ και υπηρεσίες προς τους πολίτες! Θα έχουν εκτός των άλλων Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, με Δ/ντή όμως «μετακλητό» υπάλληλο, που θα τον ορίζει το ΔΣ, όπως και τον Γενικό Δ/ντή, ενώ ως προς το τακτικό τους προσωπικό εξαιρούνται από το ρυθμιστικό πεδίο των νόμων 4412/2016 (άρθρο 2) και 2190/94, προωθώντας έτσι ένα ευέλικτο μηχανισμό «προθύμων». Αντί για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και παροχή εξοπλισμού που απαιτούνται άμεσα, θα γίνονται «ειδικές» προσλήψεις στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, που αν και Α.Ε. θα διαχειρίζονται δημόσιες υποθέσεις!
2. Με μια απαράδεκτη και αντιδημοκρατική ρύθμιση καταργείται η συμμετοχή των αιρετών των εργαζομένων στα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (ΣΕΠ), τους οποίους και αντικαθιστά με υπηρεσιακά στελέχη. Ρύθμιση, που υποδηλώνει ότι κυβέρνηση, υπουργοί και Περιφερειάρχες δεν μπορούν ούτε καν να ανεχτούν την παρουσία των αιρετών των εργαζομένων, φοβούμενοι προφανώς τις αποκαλύψεις των χειρισμών και των επιλογών τους.
3. Για την επιλογή των προϊσταμένων με το νομοσχέδιο προχωρά ακόμα παραπέρα ο αντιδραστικός νόμος της αξιολόγησης Βερναρδάκη. Τροποποιείται η μοριοδότηση σε διάφορα «προσόντα» (σεμινάρια κλπ) και κυρίως σε δεδομένα βάσει των οποίων προβλέπεται η επιλογή σε θέσεις ευθύνης. Αυξάνονται τα μόρια της συνέντευξης και της άσκησης καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης και μειώνονται τα τυπικά προσόντα, η εργασιακή εμπειρία και η προϋπηρεσία. Αυξάνονται δηλαδή τα μόρια των «αναθέσεων» και όλων των υποκειμενικών κριτηρίων, προκειμένου κυβέρνηση και Περιφερειάρχες να έχουν «λυμένα τα χέρια» για να τοποθετούν επί της ουσίας σε θέσεις ευθύνης όποιους θέλουν.
4. Ενώ με το νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται ζητήματα αύξησης των μετακινήσεων των αιρετών, δεν επιλύονται τα ζητήματα της μετακίνησης των υπαλλήλων. Στο ερώτημα πως θα λειτουργούν οι υπηρεσίες όταν τις αποζημιώνουν μόνο για 60 μέρες/χρόνο για εκτός έδρας κίνηση, σιωπούν.

5. Θεσμοθετούνται τεράστιοι περιορισμοί στα ζητήματα της κινητικότητας των υπαλλήλων των ΟΤΑ και εισάγονται τιμωρητικές διαδικασίες στις περιπτώσεις που καθίσταται ατελέσφορη η διαδικασία μετάταξης ή δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι 15/5. Ταυτόχρονα ενώ ορίζεται ότι για την αξιολόγηση των υποψηφίων για μετάταξη λαμβάνεται υπόψη η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, στη συνέχεια αμφισβητείται και απαιτείται επανεξέταση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τους, δηλαδή φτου κι απ’ την αρχή εξέταση από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

Στα πλαίσια αυτά η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας προκήρυξε τη σημερινή πανελλαδική στάση εργασίας, απαιτώντας την απόσυρση συγκεκριμένων άρθρων και την διόρθωση άλλων, επαναφέροντας το αίτημα για άμεση αντιμετώπιση της υποστελέχωσης των υπηρεσιών με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και προτείνοντας τις κάτωθι νομοθετικές ρυθμίσεις που έχει ήδη καταθέσει στα συναρμόδια Υπουργεία:
1. Άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των τεχνικών υπαλλήλων των Τεχνικών υπηρεσιών (ρέματα, συντήρηση δρόμων κλπ) των Περιφερειών.
2. Κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης εντός έδρας των ελεγκτικών μηχανισμών των Περιφερειών, αύξηση με διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας και αναπροσαρμογή της απαράδεκτης χιλιομετρικής αποζημίωσης, στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
3. Διεύρυνση της ρύθμισης του άρθρου 167 του ν. 4483/2017 (για τις κατασκηνώσεις) και δυνατότητα κάλυψης των εξόδων για ΚΔΑΠ & ΚΔΑΠμεΑ για τα παιδιά των εργαζομένων στις Περιφέρειες
4. Άμεση προκήρυξη όλων των θέσεων ευθύνης χωρίς περιορισμούς κλάδων και κατηγοριών, διαδικασίες επιλογής θέσεων ευθύνης με αντικειμενικά κριτήρια και συμμετοχή των αιρετών των εργαζομένων στα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων.
5. Κατάργηση των περιορισμών στην κινητικότητα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το