Τοπικά

Στα τυφλά οι υποψήφιοι στον δρόμο των πανελλαδικών – Αγωνία στους μαθητές Β’ και Γ’ Λυκείου για τις αλλαγές

Θολό παραμένει το τοπίο για τους μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης Λυκείων της Μαγνησίας με κρίσιμα ζητήματα των πανελλαδικών εξετάσεων τόσο για φέτος όσο και για του χρόνου να μην έχουν διασαφηνιστεί. Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε την εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές που είναι αυξημένη και ότι οριστικά η Κοινωνιολογία θα αντικαταστήσει τα Λατινικά, αλλά υπάρχουν και άλλα εκκρεμή θέματα.

Οι υποψήφιοι της Γ’ Τάξης φέτος αναμένεται να αγγίξουν τους 1.800, ενώ υπάρχουν σχεδόν άλλοι τόσοι στη Β’ Τάξη Λυκείου, δηλαδή κοντά στους 3.500 μαθητές ζουν με την αγωνία των πανελλαδικών.
Όσον αφορά στους υποψηφίους της Γ’ Τάξης Λυκείου το κύριο ζήτημα εστιάζεται στο περιεχόμενο των σπουδών των νέων Τμημάτων που ιδρύθηκαν αλλά και αυτών που μετασχηματίστηκαν από ΤΕΙ σε ΑΕΙ στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Για παράδειγμα με τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου Θεσσαλία με τα δυο ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας τουλάχιστον στον Βόλο ιδρύονται δύο νέα Τμήματα που θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο και για τα οποία το πρόγραμμα σπουδών τώρα διαμορφώνεται. Παράλληλα πάνω από δέκα Τμήματα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ και σε αυτά αναδιαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών το οποίο θα εφαρμόζεται από τον φετινό Σεπτέμβριο.
Οι φετινοί υποψήφιοι δεν γνωρίζον μέχρι στιγμής την τελική μορφή των προγραμμάτων σπουδών αλλά και τις επαγγελματικές προοπτικές αυτών των Τμημάτων.
Παράλληλα για τους υποψηφίους της Γ’ Τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων υπάρχει ακόμη ένα ζήτημα. Μέχρι και πέρυσι γνώριζαν πως το ποσοστό εισακτέων από τα ΕΠΑΛ στα Τμήματα των ΤΕΙ αγγίζει το 20% επί του συνόλου των θέσεων. Δηλαδή, αν ένα Τμήμα ΤΕΙ δεχόταν 100 εισακτέους, οι 20 θα προέρχονταν από τα ΕΠΑΛ. Από φέτος που πολλά Τμήματα από ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ, τι θα ισχύει; θα παραμείνει το 20% ή θα μειωθεί;

Διευθυντές ΕΠΑΛ του Νομού ανέφεραν πως για αυτό ακόμη δεν είναι τίποτα γνωστό. Μάλιστα είναι ένα και από τα ερωτήματα που θέτουν συνεχώς οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ για να γνωρίζουν και τις προοπτικές της επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Όσον αφορά στην εισαγωγή των υποψηφίων από τα ΕΠΑΛ στα πανεπιστημιακά τμήματα παραμένει το ποσοστό του 5% το οποίο ισχύει εδώ και δύο χρόνια.

Αγωνία και στη Β’ Λυκείου

Σε αγωνία όμως βρίσκονται και οι μαθητές της Β’ Τάξης Λυκείου.
Μέχρι στιγμής γνωρίζουν μισά πράγματα, όπως την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων που θα διαγωνιστούν του χρόνου στις πανελλαδικές εξετάσεις και η οποία είναι αυξημένη σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Επίσης γνωρίζουν ότι θα διαγωνιστούν σε τέσσερα μαθήματα. Κοινό μάθημα και στις τέσσερις ομάδες προσανατολισμού θα είναι τα Νέα Ελληνικά, ενώ αυξάνονται και οι ώρες διδασκαλίας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Η μόνη αλλαγή στα μαθήματα των πανελλαδικών είναι πως από του χρόνου αντί για τα Λατινικά οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης θα διαγωνίζονται στην Κοινωνιολογία.
Αυτά αναφέρει η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που δημοσιοποιήθηκε πριν μερικές ημέρες και σε γενικές γραμμές δεν διαφοροποιείται από όσα είχε γνωστοποιήσει το υπουργείο στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Βέβαια το πρόβλημα είναι πως φτάσαμε στον Μάρτιο και ακόμη δεν υπάρχει η οριστική πρόταση της μορφής των πανελλαδικών για το 2020.
Έτσι οι μαθητές της Β’ Τάξης Λυκείου έχουν τρία βασικά ερωτήματα:
Πρώτον, θα υπολογίζεται και κατά πόσο ο βαθμός του απολυτηρίου στον τελικό αριθμό των μορίων των πανελλαδικών εξετάσεων;
Δεύτερον, θα επιλέξουν από το φετινό καλοκαίρι τμήματα στο μηχανογραφικό δελτίο, ώστε το υπουργείο να ξεκαθαρίσει ποιες σχολές θα είναι χαμηλής ζήτησης, άρα δεν θα απαιτείται η εισαγωγή πρωτοετών με πανελλαδικές εξετάσεις;
Τρίτον, θα ισχύουν οι διπλές εξετάσεις, δηλαδή α) ενδοσχολικές εξετάσεις οργανωμένες σε περιφερειακό επίπεδο για τη λήψη του απολυτηρίου με το οποίο όσοι το επιθυμούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε χαμηλόβαθμα τμήματα ΤΕΙ και β) πανελλαδικές εξετάσεις για τα τμήματα υψηλής ζήτησης;
Για αυτά τα ερωτήματα το υπουργείο αναμένεται να δώσει απαντήσεις μέσα στο επόμενο διάστημα, όταν θα ανακοινώσει το οριστικό του σχέδιο. Βέβαια η αγωνία των υποψηφίων και στις δύο Τάξεις έχει χτυπήσει «κόκκινο», όπως και των οικογενειών τους που συμπάσχουν στον μεγάλο αγώνα για τις πανελλαδικές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το