Τοπικά

Στα θρανία των ΕΠΑΛ οι γονείς μαθητών Ρομά

Με στόχο την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής στο Γυμνάσιο και τη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών Ρομά στο Λύκειο και ειδικότερα στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου υπάρχει πλήθος επιλογών, γονείς Ρομά επισκέφθηκαν χθες τα 1ο και 2ο Εργαστηριακά Κέντρα και ενημερώθηκαν αναλυτικά για τις προοπτικές που μπορεί να προσφέρουν στα παιδιά τους.
Ήταν μια καινοτόμα παρέμβαση, καθώς για πρώτη φορά γονείς από το Αλιβέρι και άλλες περιοχές της πόλης που ζουν Ρομά, γνώριζαν τις δυνατότητες των ΕΠΑΛ.
Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας φορέων του Βόλου ολοκληρώθηκε χθες η ενημέρωση γονέων Ρομά για την εκπαιδευτική και επαγγελματική σταδιοδρομία των μαθητών Γυμνασίου στα Επαγγελματικά Λύκεια.
Συγκεκριμένα προηγήθηκε η ενημέρωση στα Κέντρα Στήριξης Ρομά της Αγίας Παρασκευής και του Αλιβερίου της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ του Δήμου Βόλου, στις 16 και 21 Φεβρουαρίου από τους Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕΣΥΠ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ.κ. Αγγελική Καραμπατζάκη και Ευθύμη Γεωργούση.

Καθηγητές και στελέχη των Εργαστηριακών Κέντρων ξεναγούν τους γονείς στους χώρους

Ακολούθησε η επίσκεψη των ενδιαφερόμενων γονέων Ρομά, στις 26 Φεβρουαρίου και χθες με την υποστήριξη της Μητρόπολης στα 1ο και 2ο Εργαστηριακά Κέντρα, όπου οι κ.κ. Τσοκανάκης Γιάν. διευθυντής και Μισαλούρης Γ. υποδιευθυντής με τη συμμετοχή των τομεαρχών τους ξενάγησαν και απάντησαν στα ερωτήματα σχετικά με τη φοίτηση και τη σταδιοδρομία των μαθητών τους.
Η όλη δράση θα ολοκληρωθεί με την επίσκεψη των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας και του 6ου Γυμνασίου Βόλου κατά τον τρέχοντα μήνα στα δύο Εργαστηριακά Κέντρα στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιούν.
Η όλη δράση συντονίζεται από το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της ΔΕ Μαγνησίας.
Η κ. Καραμπατζάκη επισήμανε πως «οι γονείς έμειναν ενθουσιασμένοι από όσα είδαν και γνώρισαν στα δύο εργαστηριακά κέντρα με τα δεκάδες εργαστήρια που διαθέτουν».
Η ίδια πρόσθεσε: «Στο Γυμνάσιο καταγράφεται σημαντική μαθητική διαρροή των Ρομά. Τα πιο δύσκολα μαθήματα στο Γυμνάσιο αλλά και το γεγονός ότι από την εφηβεία οι Ρομά παντρεύονται, είναι οι αιτίες του φαινομένου».
Για να συνεχίσουν τη φοίτηση στο Λύκειο οι μαθητές, θα πρέπει οι γονείς να τους νουθετήσουν με βασική προϋπόθεση την απόκτηση γνώσης για τις δυνατότητες των ΕΠΑΛ.
Μάλιστα, όπως τόνισε η Καραμπατζάκη «επιλέχθηκαν τα ΕΠΑΛ γιατί συνδυάζουν τη θεωρητική με την εργαστηριακή γνώση».
Στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Βόλου οι γονείς είδαν και βίντεο, όπου πέντε μαθητές Ρομά που φοιτούν σε ΕΠΑΛ περιγράφουν τις εμπειρίες τους.
Επίσης στους γονείς μοιράστηκε ενημερωτικό φυλλάδιο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το