Τοπικά

Στα σχολεία υπάρχει δημοκρατία τονίστηκε στο διεθνές συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας

Το μεγαλύτερο διεθνές συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με τίτλο «Το σχολείο στη δημοκρατία, η δημοκρατία στο σχολείο» συνδιοργανώνεται από τα τρία Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την Παιδαγωγική Εταιρεία στον Βόλο. Μέσα από το συνέδριο γίνεται εξέταση των σχέσεων ανάμεσα σε θεωρίες που έπαιξαν ή και παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης παιδαγωγικής με βασικά μοντέλα δημοκρατίας τα οποία έχουν εφαρμοστεί ή και προταθεί μέχρι σήμερα. Η θεωρητική εξέταση αυτών των σχέσεων μπορεί να συμβάλει σε μια ιστορικά, κοινωνικά, πολιτικά και παιδαγωγικά θεμελιωμένη μελέτη των ζητημάτων που αφορούν στον ρόλο του σχολείου στη δημοκρατία και τη λειτουργία της δημοκρατίας στο σχολείο.
Το Συνέδριο έχει συγκεντρώσει ερευνητές, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτές άτυπων και μη τυπικών δομών εκπαίδευσης, στελέχη της εκπαίδευσης, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές συναφών γνωστικών αντικειμένων, γονείς, καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για τη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης σε σύγχρονες δομές εκπαίδευσης.
Όπως τόνισε η καθηγήτρια κ. Σταυρούλα Καλδή, στα ελληνικά σχολεία υπάρχει δημοκρατία και δεν είναι αναγκαίο να αντιγραφεί κανένα άλλο σύστημα από το εξωτερικό.

Το θέμα του Συνεδρίου, όπως είπε η ίδια, επιλέχθηκε έχοντας ως αφετηρία την έννοια της δημοκρατίας ως τρόπου ζωής και όχι απλά ως συστήματος διακυβέρνησης και δεδομένου του επιστημονικού διαλόγου που έχει αναπτυχθεί διεθνώς για την καλλιέργεια της πολιτικής και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών, την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους στην εκπαίδευση, τη συμμετοχική δράση όλων των εμπλεκόμενων στη σχολική εκπαίδευση και επομένως τον επαναπροσδιορισμό ενός δημοκρατικού σχολείου στη σύγχρονη κοινωνία.
Μέσα από το συνέδριο αναδεικνύεται η ανάγκη της έρευνας και των καλών πρακτικών που επιτελούνται στο πεδίο της Παιδαγωγικής αναφορικά με τη δημοκρατική εκπαίδευση και τον θεσμό του σχολείου, καθώς και άλλων φορέων άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης ως όχημα δημοκρατικών διαδικασιών, η προαγωγή του επιστημονικού διαλόγου αλλά και η περαιτέρω ενδυνάμωση των διεπιστημονικών συνεργασιών και δεσμών εντός των επιμέρους κλάδων της Παιδαγωγικής επιστήμης καθώς και οι συνεργασίες με την Εκπαίδευση και με την ευρύτερη κοινότητα.
«Μέσα από τις συνεργασίες αυτές καλούμαστε να απαντήσουμε στις νέες προκλήσεις που αναδύονται υπό τις νέες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες», τόνισε.

Οι θεματικές του Συνεδρίου περιλαμβάνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, το σχολείο ως θεσμό της δημοκρατίας, την κρίση της δημοκρατίας και τη σχολική εκπαίδευση, την ποιότητα, ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη στη σύγχρονη εκπαίδευση, τις συνεργατικές πρακτικές στην εκπαίδευση, τις εναλλακτικές μορφές παιδαγωγικής και εκπαίδευσης για το δημοκρατικό σχολείο, τη διαπολιτισμική και αντιρατσιστική εκπαίδευση, την εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες δημοκρατίες, τον ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού στο νέο διεθνές περιβάλλον, τις Τέχνες ως μέσο προώθησης της δημοκρατίας στο σχολείο, την ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση, τη δια βίου μάθηση, την άτυπη και μη τυπική εκπαίδευση και άλλα ειδικά θέματα για ένα σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο. Στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνεται θεατρικό δρώμενο από μαθητές και μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων του Βόλου καθώς και Μουσική Εκδήλωση του Μουσικού Σχολείου Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το