Κατηγορίες: Ελλάδα

Στα ίδια επίπεδα με το 2014 οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού

Στα ίδια επίπεδα με το 2014 είναι οι τιμές προ ΦΠΑ του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού το 2015 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).

Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).

Αναλυτικότερα, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2015 είναι στα ίδια επίπεδα κατά μέσο όρο με το 2014 προ ΦΠΑ (μεταβολή +0,9%)

Επίσης, οι αυξήσεις του ΦΠΑ έχουν επηρεάσει τις τελικές τιμές οι οποίες παρουσιάζουν μεσοσταθμικά μικρή αύξηση κατά 3,6%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τον καταναλωτή να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ ώστε να επιλέξει και να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αθροιστικά την τελευταία πενταετία σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 25%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία τριετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.

Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι συνολικά η μείωση τιμών για τα προϊόντα του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού φαίνεται πως είναι μεγαλύτερη για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Πηγή www.ethnos.gr

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Το νομοσχέδιο…

8 Φεβρουαρίου 2024

Αγγλία, Φινλανδία και Ιρλανδία στον δρόμο της Εθνικής για το Nations League

Σε δύσκολο όμιλο του Nations League 2024-25 έπεσε η Ελλάδα. Η «γαλανόλευκη» κληρώθηκε στον 2ο όμιλο της…

8 Φεβρουαρίου 2024

Βορίδης: Η συνάντηση Μητσοτάκη – αγροτών δεν θα γίνει τη Δευτέρα – Τι είπε για τα αιτήματα

Για την «κλεισμένη» συνάντηση Μητσοτάκη - αγροτών μίλησε στην ΕΡΤ ο Μάκης Βορίδης, υπογραμμίζοντας ότι…

8 Φεβρουαρίου 2024

Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»: Τέλος τα χειρουργεία λόγω έλλειψης προσωπικού

Τέλος στα τακτικά χειρουργεία από 12 Φεβρουαρίου βάζουν οι γιατροί του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»…

8 Φεβρουαρίου 2024

Σε αποκλεισμό της παλιάς Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας προχωρούν οι αγρότες

Το μπλόκο Στεφανοβικείου μετά από την συνέλευση που πραγματοποίησε και στο πλαίσιο κλιμάκωσης και πανελλαδικού…

8 Φεβρουαρίου 2024

Η Ενωμένη Αυτοδιοίκηση Θεσσαλίας νικήτρια στις εκλογές για την ΠΕΔ Θεσσαλίας

Η παράταξη Ενωμένη Αυτοδιοίκηση Θεσσαλίας επιβλήθηκε στις εκλογές για το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΔ…

8 Φεβρουαρίου 2024