Τοπικά

Στα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα φτιάχνουν μόνο τα απαραίτητα “Θ”

Ένας από τους κλάδους στην Ελλάδα της κρίσης, της οικονομικής δυσκολίας και των μνημονίων, που έχει υποστεί καθίζηση, είναι αυτός των συνεργείων αυτοκινήτων και δικύκλων. Οι μειώσεις στον τζίρο σήμερα σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα αγγίζει το 70%, ενώ σε σχέση με την περσινή περίοδο η καθίζηση είναι έως 45%.

 

 

Το ανησυχητικό στοιχείο, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου, είναι ότι οι πελάτες επισκευάζουν στα αυτοκίνητά τους και τα μηχανάκια τους μόνο τα απαραίτητα, λόγω έλλειψης ρευστότητας και της οικονομικής τους αδυναμίας για να αντεπεξέλθουν στο κόστος μιας σωστής και ασφαλούς συντήρησης. Μελανό γεγονός, σημείο των καιρών, είναι ότι πολλοί έχουν κλείσει τα συνεργεία που διατηρούσαν για διάφορους λόγους, μεταξύ άλλων διότι δεν μπορούσαν να σηκώσουν το δυσβάσταχτο βάρος των λειτουργικών εξόδων, της υπερφορολόγησης και της ασφάλισης, και έχουν στραφεί στην «πειρατεία» και στη μαύρη εργασία, επισκευάζοντας αυτοκίνητα ή δίκυκλα «πίσω από κλειστές πόρτες», αυξάνοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Άνθρωποι του κλάδου που μίλησαν στη «Θ», επισήμαναν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, με πάρα πολλά συνεργεία να έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, λόγω της υπερφορολόγησης, των υπέρογκων καταβολών σε ασφάλιστρα και των λειτουργικών εξόδων, που μέρα με τη μέρα αυξάνονται.

Τα μνημόνια και η οικονομική κρίση έχουν τις επιπτώσεις τους και σε ένα ακόμη πρόβλημα, που παρατηρείται πιο έντονα τα τελευταία χρόνια και παίρνει διαστάσεις μάστιγας. Υποψήφιοι πελάτες, που δεν έχουν την απαραίτητη ρευστότητα και αντιμετωπίζουν οικονομική δυσκολία, έχουν «στραφεί» σε «πειρατές» του κλάδου, οι οποίοι είναι πρώην ιδιοκτήτες συνεργείων, που δεν άντεξαν στην κρίση και έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους, δουλεύοντας «πίσω από κλειστές πόρτες». Το αποτέλεσμα είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι των νόμιμων συναδέλφων τους, που πασχίζουν κάθε μέρα να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

Ο κ. Αποστόλης Τσαρδακάς

Ο Αποστόλης Τσαρδακάς, μηχανικός αυτοκινήτων, βρίσκεται στον κλάδο των συνεργείων από το 1986 και επισημαίνει ότι «αν και υπάρχουν οι ίδιες διελεύσεις αυτοκινήτων σε σχέση με πέρσι, με μια μείωση 15%, παρόλα αυτά η πτώση στον τζίρο είναι της τάξης του 45% και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες πλέον φτιάχνουν μόνο τα απαραίτητα, διότι δεν έχουν χρήματα».

Σε σχέση με πριν μια πενταετία η μείωση στον τζίρο είναι στο 55%, όπως αναφέρει ο ίδιος και τονίζει ότι «δουλεύουμε στον μήνα μόνο την περίοδο πληρωμών των συντάξεων»…

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα επισημαίνει την αστάθεια γενικότερα στη φορολογία, το ανελέητο και αδικαιολόγητο κυνηγητό του ΟΑΕΕ, που αρνείται πεισματικά τη συνεργασία για λύση, με το 75% των ανθρώπων του κλάδου να είναι ανασφάλιστο, ενώ αναφέρει ότι δεν υπάρχει φως στον ορίζοντα.

Ένα άλλο σοβαρό θέμα που έχει προκύψει σε έντονο βαθμό τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Τσαρδακά, «είναι η «πειρατεία» από συναδέλφους που έχουν κλείσει τα συνεργεία τους και δουλεύουν προσφέροντας υπηρεσίες με μαύρα χρήματα και αυτών που φτιάχνουν αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια».

Τέλος τονίζει πως πολλοί είναι οι πελάτες, που άλλοι δεν έχουν την απαραίτητη ρευστότητα, άλλοι έχουν οικονομική αδυναμία, άλλοι δεν έχουν χρεωστικές κάρτες, ενώ κάποιοι άλλοι θέλουν να κάνουν μεταφορά χρημάτων από λογαριασμός τους μετά από μέρες, καταστάσεις που στις περισσότερες περιπτώσεις οφείλονται στα capital controls.

 

Ψυχολόγοι οι μηχανικοί αυτοκινήτων…

Από την πλευρά του ο Ευστράτιος Κουζόπουλος, μηχανικός αυτοκινήτων από το 1984, λέει ότι η μείωση του τζίρου σε σχέση με πέρσι είναι της τάξης του 35%-40%, ενώ σε σύγκριση με την προ κρίση περίοδο ο τζίρος έχει πέσει 45%.

Ο κ. Ευστράτιος Κουζόπουλος

«Τα κυριότερα προβλήματα του κλάδου πιστεύω ότι είναι η υπερφορολόγηση, ο κόσμος που δεν μπορεί και αδυνατεί να πληρώσει και δημιουργούνται προβλήματα στη δουλειά μας με τους πελάτες, κάνοντάς μας πρώτα οικονομολόγους, μετά ψυχολόγους και στο τέλος μηχανικούς», επισημαίνει ο κ. Κουζόπουλος.

Ο ίδιος αναφέρει και ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πλέον οι μηχανικοί αυτοκινήτων και δεν είναι άλλο από τους «παράνομους», οι οποίοι δουλεύουν εις βάρος των νόμιμων, ζητώντας από τους αρμόδιους να προβούν σε υποχρεωτικούς ελέγχους, ώστε να προστατεύσουν τη δουλειά και να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.

Επί της ευκαιρίας ο κ. Κουζόπουλος ανέφερε και κάποια προβλήματα, που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες στην οδό Φιλικής Εταιρείας, ζητώντας πιο συχνή καθαριότητα από την αρμόδια Υπηρεσία, αλλά και από την Τροχαία, αντιμετώπιση του σοβαρότατου προβλήματος με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν κάποιοι στην εν λόγω οδό, μεταξύ των οποίων και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. «Για να βγεις με αυτοκίνητο από το μαγαζί, πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός και να δεις τρεις και τέσσερις φορές μην τρέχει κανείς», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σταύρος Μαντούδης

Ο Σταύρος Μαντούδης, μηχανικός αυτοκινήτων, που δουλεύει στον χώρο του αυτοκινήτου 29 χρόνια, επισημαίνει ότι ο τζίρος μέχρι στιγμής διατηρείται στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, ενώ η μείωση σε σχέση με πριν την κρίση χρόνια αγγίζει το 70%.

«Το ασφαλιστικό, η πληρωμή του ΟΑΕΕ, η δυσκολία του κόσμου να ανταποκριθεί, η έλλειψη ρευστότητας είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των συνεργείων αυτοκινήτων», λέει ο κ. Μαντούδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν αυξηθεί τον τελευταίο καιρό οι πελάτες που θέλουν να φτιάξουν μόνο τα απαραίτητα, αφού δεν μπορούν αλλιώς να πληρώσουν και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.

 

Μία από τα ίδια και στα δίκυκλα

Και στον κλάδο των συνεργείων δικύκλων τα πράγματα δεν διαφοροποιούνται πολύ από αυτόν των αυτοκινήτων, όπου οι τζίροι σε σχέση με πέρσι, αλλά και με τα προ κρίσης χρόνια έχουν μειωθεί δραματικά, δυσκολεύοντας τους επαγγελματίες να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

Ο Δημήτρης Αναστασίου, που διατηρεί εξουσιοδοτημένο συνεργείο γνωστής εταιρείας στον κλάδο των δικύκλων, βρίσκεται στον χώρο από το 1994, αναφέρει ότι ο φετινός χειμώνας που πέρασε ήταν από τους πιο δύσκολους των τελευταίων χρόνων. «Ο περσινός χειμώνας που είχε και χιόνια, ήταν καλύτερος από τον φετινό», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δημήτρης Αναστασίου

Η πτώση στον τζίρο σε σχέση με τα χρόνια πριν την κρίση έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ ο κλάδος των συνεργείων δικύκλων και μηχανών έχει επηρεάσει και άλλους πολλούς κλάδους συναφούς αντικειμένου.

Ο ίδιος τονίζει ότι τα έξοδα λειτουργίας και η φορολογία είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τον έχει «γονατίσει», με αποτέλεσμα δύσκολα να μπορεί κάποιος επαγγελματίας να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

«Η μείωση στον τζίρο σε σχέση με πέρσι έχει αγγίξει το 30% και φθάνει το 50%, αν γίνει σύγκριση με πριν την κρίση», λέει ο Γιάννης Στρούγγης, που διατηρεί επιχείρηση επίσημου σέρβις γνωστής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο των δικύκλων.

Ο κ. Γιάννης Στρούγγης

Ο ίδιος βρίσκεται στον χώρο αυτό 12 χρόνια και θεωρεί ως δυσβάστακτα τα λειτουργικά έξοδα, τον ΟΑΕΕ και τη φορολογία, ενώ υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι κάνουν σέρβις και επισκευάζουν μηχανάκια, που δεν είναι νόμιμοι, αλλά και κάποιοι πελάτες, που νομίζουν ότι ξέρουν, προσπαθώντας να επιδιορθώσουν μια ζημιά και στο τέλος προκαλούν μεγαλύτερη από αυτή που αρχικά είχαν.

«Υπάρχουν ακόμη παρεμφερή προς τον κλάδο των συνεργείων δικύκλων επαγγέλματα, που «μπλέκονται» και σε άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα να περνούν τακάκια ή αλυσίδα που είναι καθαρά δική μας δουλειά», αναφέρει ο κ. Στρούγγης.

Από την πλευρά του ο Λευτέρης Τσέλιος, μηχανικός δικύκλων, που δουλεύει στον χώρο από το 1992, τονίζει ότι η μείωση του τζίρου σε σχέση με πέρσι είναι στο 20%-25%, ενώ η πτώση σήμερα σε σύγκριση με τα χρόνια προ κρίσης έχει ξεπεράσει το 50%.

Όσον αφορά στα βασικότερα και σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των συνεργείων δικύκλων, αναφέρει τη φορολογία, που τη θεωρεί το νούμερο ένα πρόβλημα και τις ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΕ, που είναι υπέρογκο το ποσό.

Ο κ. Λευτέρης Τσέλιος
Share

Πρόσφατα άρθρα

Χιούμορ

Δεν γνωρίζουμε εάν ο οδηγός εκφράζει απόγνωση. Σίγουρα, όμως, έχει χιούμορ, ιδιαίτερα χρήσιμο μέσα στους…

8 Δεκεμβρίου 2023

Χριστουγεννιάτικο bazaar από το Κέντρο Πολιτισμού «Ιωλκός»

Χριστούγεννα Να ’μουν του στάβλου έν’ άχυρο, ένα φτωχό κομμάτι την ώρα π’ άνοιγε ο…

8 Δεκεμβρίου 2023

Χριστουγεννιάτικο κλίμα στο ΚΗΦΗ Αγριάς

Οι ωφελούμενοι του ΚΗΦΗ Αγριάς στόλισαν το χώρο τους δημιουργώντας μία σειρά χειροτεχνιών, σχετικών με…

8 Δεκεμβρίου 2023

Η Ζ. Μακρή παρούσα στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό στη Λάρισα

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε την Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου πραγματοποίησε σύσκεψη με τους δημάρχους, τους…

8 Δεκεμβρίου 2023

Αργώ-ΑΕΛ την Κυριακή για τη Β’ Εθνική Βόλεϊ Ανδρών

Την Κυριακή στις 2 το μεσημέρι στο κλειστό γυμναστήριο της Αγριάς η ανδρική ομάδα βόλεϊ…

8 Δεκεμβρίου 2023

Βίντεο: Η εντυπωσιακή φάτνη των Μετεώρων

Στο επιβλητικό σκηνικό των Μετεώρων δεσπόζει μια ξεχωριστή φάτνη, η οποία βρίσκεται μέσα σε μια…

8 Δεκεμβρίου 2023