Κατηγορίες: Ελλάδα

Στα 550 εκ. ευρώ η πτώση του τζίρου στο λιανεμπόριο τον Οκτώβριο

Στα 550 εκ. ευρώ υπολογίζεται η πτώση του τζίρου στο λιανεμπόριο τον Οκτώβριο σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη. Μόνο στο λιανεμπόριο τροφίμων οι πωλήσεις υποχωρούν πάνω από 5%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, ενώ, ακόμη μεγαλύτερη είναι η υποχώρηση που έχει καταγραφεί σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά και ξεπερνά το 10%. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ υπογράμμισε ότι: «η υποχώρηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο για το οργανωμένο λιανεμπόριο δεν αποτελεί έκπληξη. Οι αυξομειώσεις που παρατηρούνται στην καταναλωτική ζήτηση είναι χαρακτηριστικό της κρίσης και του τρίπτυχου ανεργία, εισόδημα και υπερφορολόγηση…», προσθέτοντας πως «ας ελπίσουμε ότι η μείωση της κατανάλωσης και η επιστροφή στα επίπεδα του 2011, θα είναι προσωρινή και ενόψει του δεκαήμερου των ενδιάμεσων εκπτώσεων και της εορταστικής αγοράς, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος θα απορροφήσουν τις αρρυθμίες του 2014 στην αγορά». Πάντως, όπως υπολογίζει η ΕΣΕΕ η υποχώρηση τον Οκτώβριο είναι πολλαπλάσια της μείωσης που κατεγράφη στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2014, όπου η πτώση άγγιξε το -1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Όπως είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, τα νέα αρνητικά στοιχεία της αγοράς επιβεβαιώνουν την αλλαγή στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στην εποχή της κρίσης, με τις τιμές να είναι το πιο ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα. Έξι στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψή τους στην αγορά για τις οικογενειακές τους ανάγκες.
Εντός των επόμενων ημερών, η ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει στοιχεία που έχει συγκεντρώσει και επεξεργαστεί για την πορεία της αγοράς, συνολικά την τελευταία περίοδο.
Υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος της αγοράς με το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με την επεξεργασία κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, τις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τη διαχείριση αποθεμάτων. Μεταξύ άλλων, η ΕΣΕΕ εισηγείται, ως προς τις εκπτώσεις, να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι. Οι τακτικές εκπτώσεις να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες. Επειδή, δε, κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητές της, τουλάχιστον, η διενέργεια εποχιακών και θεματικών προσφορών να καθορίζεται από το τοπικό εμπορικό σύλλογο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

ΠΗΓΗ:ΕΘΝΟΣ

Share

Πρόσφατα άρθρα

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Τροποποιητικές δηλώσεις χωρίς επίσκεψη στην εφορία

Τροποποιητικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, εύκολα και ψηφιακά, χωρίς επίσκεψη στην εφορία προβλέπει νέα απόφαση…

8 Ιανουαρίου 2024

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Προϊόντα χωρίς ΦΠΑ για ψώνια με χαμόγελα! Κάνε τα ψώνια σου όλο τον Ιανουάριο στα…

8 Ιανουαρίου 2024

Στο Νοσοκομείο Βόλου βρέφος με πυρετό

Στο Νοσοκομείο Βόλου μεταφέρθηκε χθες το πρωί ένα βρέφος 15 μηνών κοριτσάκι από την Σκόπελο.…

8 Ιανουαρίου 2024

Σλοβενία: Αγωνία για πέντε εγκλωβισμένους σε σπήλαιο έπειτα από σφοδρές βροχοπτώσεις

Πέντε άνθρωποι έχουν εγκλωβιστεί σε σπήλαιο της νοτιοδυτικής Σλοβενίας από το μεσημέρι του Σαββάτου καθώς…

7 Ιανουαρίου 2024

Κέλι Κλάρκσον: Δεν επιτρέπει στα παιδιά της να χρησιμοποιούν social media μέχρι να ενηλικιωθούν

H Κέλι Κλάρκσον απαγορεύει στα παιδιά της να χρησιμοποιήσουν τα social media, μέχρι να ενηλικιωθούν.…

7 Ιανουαρίου 2024

Σε επιφυλακή για το διπλό επιδημικό κύμα: Κορονοϊός και γρίπη «εκτοξεύουν» τις νοσηλείες – Ουρές στα φαρμακεία για self test

Σε αυξημένη επιφυλακή έχουν τεθεί οι υγειονομικές Αρχές εν μέσω της αύξησης των νοσηλειών και…

7 Ιανουαρίου 2024