Τοπικά

Στα 55 χρόνια του εξακολουθεί να τρέχει σε αγώνες μοτοσικλέτας o Βολιώτης Κώστας Καραΐσκος

Την περασμένη Κυριακή όσοι βρέθηκαν στα Πευκάκια, παρακολούθησαν τον 5ο και τελευταίο αγώνα του Περιφερειακού Πρωταθλήματος Scramble Κεντρικής Ελλάδας που διοργάνωσε η Μοτοσικλετιστική Λέσχη Βόλου. Ανάμεσα στους αθλητές, οι οποίοι βρέθηκαν στην αφετηρία, ήταν και ο Κώστας Καραΐσκος. Στα 55 χρόνια του εξακολουθεί να λαμβάνει μέρος σε αγώνες, μην κρύβοντας την αγάπη για τους δύο τροχούς που κρατάει πολλές δεκαετίες τώρα.

Προχθές ήταν ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που συμμετείχε στον αγώνα Scramble της ΜΟΤΟΛΕΒ. Την στιγμή του τερματισμού του ο βετεράνος μοτοσικλετιστής εισέπραξε το χειροκρότημα των θεατών, αφού πέρα από το ότι είναι ιδιαίτερα αγαπητός, έχει να επιδείξει καλές επιδόσεις στην πίστα, δείχνοντας στην πράξη ότι παραμένει ένας υπολογίσιμος οδηγός.
Ο Κώστας Καραΐσκος ανήκει στα ιδρυτικά μέλη της ΜΟΤΟΛΕΒ και «μετράει» πάνω από 30 χρόνια στις πίστες. «Αισίως έφτασα τα 55 χρόνια, αλλά αντέχω», είπε χαμογελώντας αμέσως μετά τον τερματισμό του, ενώ στη συνέχεια θυμήθηκε την εποχή που ξεκίνησε να ασχολείται με το αγωνιστικό κομμάτι της μοτοσικλέτας:
«Από το 1985 τρέχω, 31 χρόνια για την ακρίβεια. Εκτός από τους αγώνες Scramble, στους οποίους συμμετέχω κυρίως για την ευχαρίστησή μου, συμμετέχω ανελλιπώς στο πρωτάθλημα Motocross Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας. Κάποτε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα από την αρχή της δημιουργίας του υπήρχαν δύο κατηγορίες. Αργότερα κοντά στο 1990 έγιναν τρεις. Η κατηγορία που προστέθηκε, αφορούσε οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας. Από 40 ετών και πάνω. Σ’ αυτήν συναντούμε οδηγούς μέχρι εκεί που αντέχουν. Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο. Βλέπεις ακόμη και 60άρηδες ή 70άρηδες να είναι στην πίστα».
Ο Βολιώτης μοτοσικλετιστής εξομολογήθηκε τι τον κρατάει αφοσιωμένο επί σειρά ετών πάνω στους δύο τροχούς: «Η αγάπη για το άθλημα της μοτοσικλέτας είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Προσωπικά, όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι και συναθλητές, το άθλημα είναι αυτό που μας προσδιορίζει και η μοτοσικλέτα αποτελεί το εργαλείο. Στην περίπτωσή μου διαδραμάτισε ρόλο και στην επιλογή του επαγγέλματος που ακολούθησα. Έχω συνεργείο μοτοσικλετών, που προέκυψε από το γεγονός ότι αγαπώ τους δύο τροχούς. Ξεκίνησα από πάρα πολύ μικρός, αλλά από παιδί είχα τέτοια στόχευση, ώστε να προσπαθώ σήμερα να είμαι σωστός επαγγελματίας στον μέγιστο βαθμό».

karaiskos
Καθ’ όλη τη διάρκεια της πολύχρονης διαδρομής του υπήρξαν τόσο ευχάριστες, όσο και δύσκολες στιγμές, με τον κ. Καραΐσκο να σημειώνει: «Ανέκαθεν κινούμαστε με βάση το γενικότερο κλίμα στην Ελλάδα, που επηρεάζει ευνοϊκά ή όχι την ανάπτυξη της μοτοσικλέτας. Υπήρξαν εποχές πολύ καλές για το άθλημα της αγωνιστικής μοτοσικλέτας, όπως και διαστήματα που διέκρινα στασιμότητα, ακόμη και πτώση του ενδιαφέροντος. Πάντως, τώρα θεωρώ ότι είμαστε καλύτερα, επειδή έχουμε εξέλιξη της τεχνολογίας σε τόσο μεγάλο βαθμό και δίδεται η δυνατότητα σε πολλούς να ασχοληθούν. Η φτηνή μοτοσικλέτα για αγωνιστική χρήση πλέον είναι προσιτή κι αυτό έχει προσελκύσει αρκετό νέο κόσμο».
Σχετικά με το τι αναπολεί περισσότερο από τις προηγούμενες δεκαετίες, ο έμπειρος οδηγός υπογράμμισε: «Πιο παλιά, επειδή δεν υπήρχε οικονομική ευχέρεια, π.χ. τη δεκαετία του ‘90 μέχρι και το 2000, θυμάμαι ακόμη μερικούς αγώνες που πηγαίναμε πολλοί φίλοι μαζί. Χρησιμοποιούσαμε ένα μέσο, για να περιορίσουμε τα έξοδα, τις διαμονές, τα φαγητά, όλα αυτά. Βέβαια και τώρα συμβαίνει, αλλά όχι στην έκταση εκείνη. Τότε ήταν πιο ελεύθερα και πιο φιλικά τα πράγματα».
Αν κι έχει καταγράψει αμέτρητα χιλιόμετρα στο κοντέρ, δεν παύει να είναι προσεκτικός όταν γυρίζει το κλειδί της μηχανής του για να βάλει μπροστά, με τις συμβουλές του στους νεότερους οδηγούς να είναι κατηγορηματικές: «Το πρώτο και κυριότερο που οφείλουν να κάνουν όλοι οι μοτοσικλετιστές, είναι να τηρούν κατά γράμμα όλους τους κανόνες ασφαλείας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο, κάθε φορά που βγαίνει κάποιος στον δρόμο, τόσο για την αποφυγή ατυχημάτων, όσο και την ασφάλεια των οδηγών. Έπειτα, όσοι ασχολούνται με το άθλημα της μοτοσικλέτας να μην το κάνουν για εντυπωσιασμό, ώστε να αποφεύγεται η κακή χρήση της. Αυτές οι μοτοσικλέτες δεν κάνουν για την άσφαλτο, είναι αποκλειστικά για χώμα και βουνό». Όσο για το μέχρι πότε θα τρέχει σε αγώνες; Ο Κώστας Καραΐσκος απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Όσο αντέχω φυσικά»…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το