Τοπικά

Σπάζοντας φραγμούς στην Ειδική Αγωγή – Η μαθητεία και η εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ ανοίγουν νέους δρόμους

Νέα πεδία ανοίγονται πλέον για την Ειδική Αγωγή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσα από τη μαθητεία και τη δυνατότητα να εργάζονται σε τοπικές επιχειρήσεις, οι απόφοιτοι αλλά και την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Δύο τέτοιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί φέτος στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Νέας Ιωνίας, το πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, που στεγάζεται στο συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού.

Οι αλλαγές στη νομοθεσία για την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει έναν νέο άνεμο προοπτικής, σπάζοντας προκαταλήψεις και φραγμούς.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Κώστας Γιάνναρος ανέφερε πως «πλέον έχουμε εναρμονιστεί με την ισχύουσα μορφή, που έχουν τα ΕΠΑΛ, καθώς μέχρι πριν δύο χρόνια ήμασταν ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής. Το σχολείο έχει το Γυμνάσιο και το Λύκειο με τετραετή φοίτηση το καθένα. Το Λύκειο διαθέτει δύο τομείς πληροφορικής και γεωπονίας με τις αντίστοιχες ειδικότητες. Στο Γυμνάσιο διδάσκονται τα μαθήματα, όπως σε ένα τυπικό Γυμνάσιο, με την προσθήκη μάλιστα του ΣΕΠ, όπου οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τους εργαστηριακούς χώρους των ειδικοτήτων του Λυκείου».

Το Γυμνάσιο αριθμεί 55 και το Λύκειο 35 μαθητές. Το διδακτικό προσωπικό ανέρχεται στα 40 άτομα, μεταξύ αυτών και εργοθεραπευτής, νοσηλεύτρια, ψυχολόγος, φυσικοθεραπευτής. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατόπιν εισήγησης του ΚΕΣΥ, ώστε να ανταποκριθούν σε μαθήματα της τυπικής εκπαίδευσης σε βάθος τετραετίας, αντί τριετίες και με πιο ολιγομελή τμήματα.
Και μπορεί το διδακτηριακό να αποτελεί το πιο φλέγον ζήτημα του σχολείου, ωστόσο οι καθηγητές μέσα από την όμορφη διαμόρφωση των χώρων διδασκαλίας, κάνουν μια μεγάλη προσπάθεια, για να μεταδώσουν στους μαθητές τις αξίες της γνώσης, της δημιουργίας και της συνεργασίας.
Αξίες που οι μαθητές, με πηγαία θέληση και ενδιαφέρον, τις οικειοποιούνται, κάνοντας βήματα προς τα εμπρός.
«Θέλουμε να κάνουμε πιο γνωστό στην ευρύτερη κοινωνία του Βόλου, τις δυνατότητες που προσφέρει το σχολείο μας και να δείχνουν οι γονείς εμπιστοσύνη στις υπάρχουσες εκπαιδευτικές δομές», ανέφερε ο κ. Γιάνναρος και πρόσθεσε πως «υπάρχουν πολλοί γονείς, που ήρθαν στο σχολείο επιφυλακτικοί, δύσπιστοι, αλλά από τον πρώτο μήνα μένουν απόλυτα ικανοποιημένοι, γιατί βλέπουν τα παιδιά τους χαρούμενα και διαπιστώνουν την πρόοδο που κάνουν στο εκπαιδευτικό, γνωστικό και κοινωνικό τομέα. Έτσι σπάνε τα ταμπού της Ειδικής Αγωγής, που είναι πολύ σημαντικό θέμα».

O διευθυντής κ. Κ. Γιάνναρος

Νέοι δρόμοι
«Για πρώτη φορά φέτος το νομοθετικό πλαίσιο για τη μαθητεία, που αφορά στην εργασία αποφοίτων ΕΠΑΛ σε διάφορες επιχειρήσεις, συμπεριέλαβε και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Έτσι εδώ και μερικές ημέρες μια απόφοιτη του σχολείου εργάζεται σε υπηρεσία της ευρύτερης περιοχής του Αλμυρού. Και είναι η πρώτη φορά, που συμβαίνει αυτό και νιώθουμε πολύ χαρούμενοι, ενώ ευελπιστούμε ότι στην επόμενη φάση οι Δήμοι και οι άλλοι φορείς, που ευαισθητοποιούνται για τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής, θα ανοίξουν θέσεις για περισσότερους αποφοίτους μας, ώστε να ενταχθούν ακόμη πιο ομαλά στην κοινωνία», επισήμανε ο κ. Γιάνναρος.
Ο δεύτερος δρόμος είναι η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Οι τελειόφοιτοί μας μπορούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ με τις πανελλαδικές, αλλά και με το 5%, που αφορά στις πιο σοβαρές παθήσεις. Μάλιστα είχαμε μαθήτρια, που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις και κέρδισε τη θέση της σε πανεπιστημιακό τμήμα του Βόλου».
Υπάρχουν αρκετές επιλογές, ενώ υφίσταται και το νομοθετικό πλαίσιο για το σχολείο, ώστε οι απόφοιτοι να κάνουν το δικό τους βήμα στην κοινωνική ενσωμάτωση και εξέλιξη.
«Το μήνυμά μου προς τους γονείς είναι, ας αφουγκραστούμε τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας και ας δείξουμε εμπιστοσύνη στους φορείς, γιατί μπορούν παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά να δομήσουν και να υποστηρίξουν το κατάλληλο πλαίσιο», κατέληξε λέγοντας ο κ. Γιάνναρος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το