Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Η πανδημία αύξησε κατά 13.000 τους εργαζομένους

Κατά 13.000 υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας στον κλάδο των σούπερ μάρκετ τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας, το 2020 και το 2021, σε σύγκριση με το 2019, με το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων να εξελίσσεται σε έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες. Μόνο το 2021 σε σύγκριση με το 2020 οι εργαζόμενοι στον κλάδο αυξήθηκαν κατά 3,5% ή κατά 7.500. Συνολικά στο λιανεμπόριο τροφίμων οι άμεσα εργαζόμενοι ξεπερνούν τις 220.000, ενώ η απασχόληση σε αυτή την κατηγορία εμπορίου αντιπροσωπεύει πάνω από το 30% συνολικά της απασχόλησης στο χονδρικό και το λιανικό εμπόριο και πάνω από το 5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κλάδους όπως των τραπεζών, των μεταφορών, των κατασκευών, της υγείας.

Σε σύγκριση με το 2000, το λιανεμπόριο τροφίμων απασχολεί σήμερα περί τους 80.000 περισσότερους εργαζομένους. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι η απασχόληση σε αυτόν τον κλάδο ήταν ενισχυμένη το 2021 σε σύγκριση με το 2000 κατά 57%, την ώρα που στο υπόλοιπο λιανεμπόριο η απασχόληση έχει μειωθεί κατά 11%. Το 2021, εξάλλου, η απασχόληση στο υπόλοιπο λιανεμπόριο υποχώρησε κατά 1,8% σε σύγκριση με το 2020, ενώ συνολικά στη διετία 2020-2021 υποχώρησε κατά 5% σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο.

Σε σύγκριση με το 2000, το λιανεμπόριο τροφίμων απασχολεί σήμερα περίπου 80.000 περισσότερους υπαλλήλους.

Οι πολύ αυξημένες ανάγκες στα σούπερ μάρκετ ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας, καθώς και η ανάπτυξη και ηλεκτρονικών καταστημάτων και γενικώς διευρυμένων υπηρεσιών βρίσκονται πίσω από την πολύ μεγάλη αύξηση της απασχόλησης στον κλάδο τη διετία 2020-2021. Πέρα από τους υπάλληλους στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν οι υπάλληλοι στις αποθήκες, αλλά και όσοι υποστηρίζουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, από την υποδοχή και διαχείριση των παραγγελιών μέχρι την παράδοσή τους στον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η αύξηση της απασχόλησης την εν λόγω περίοδο οφείλεται κυρίως: α) στην αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης, όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες που δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών, β) στα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, όπως ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, η απολύμανση ή ακόμα και η διάθεση self tests, που δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, oι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν αλυσίδα προσλήψεων, καθώς απαιτούν νέες επιπλέον επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικό.

Πάντως, όπως επεσήμανε πρόσφατα ο επικεφαλής της ΜETRO AEBE (My Market και METRO Cash & Carry) Αριστοτέλης Παντελιάδης και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ υπάρχει πλέον δυσκολία εύρεσης προσωπικού και ειδικά για τη στελέχωση των καταστημάτων στα νησιά, καθώς και σε συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως για παράδειγμα οι οδηγοί, αλλά και όσες έχουν σχέση με την πληροφορική.

Πηγή:kathimerini

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το