Τοπικά

Σωκρ. Αναγνώστου “Στόχος να καταστήσουμε ελκυστικό επενδυτικά το λιμάνι του Βόλου”

 

Εντός του α’ εξαμήνου του 2022 αναμένεται η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου, σύμφωνα με όσα επισημαίνει σε συνέντευξή του στη «Θ», ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Βόλου κ. Σωκράτης Αναγνώστου. «Στόχος μας είναι, να καταστήσουμε ελκυστικό επενδυτικά το λιμάνι του Βόλου και γι’ αυτό δεν επαναπαυόμαστε, αλλά προχωράμε σε επενδύσεις εξοπλισμού και μηχανημάτων, καθώς και σε συντηρήσεις υποδομών» προσθέτει χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρεται τόσο στο έργο μεταφοράς του σκραπ στη γ’ προβλήτα, όσο και στην αναγκαιότητα σύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του λιμένος;
Όπως είναι γνωστό, επρόκειτο να αρχίσουν οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμένος μαζί με το λιμάνι του Ηρακλείου το 2021. Το Πολεμικό Ναυτικό εξέταζε την ίδια περίοδο, τη μεταφορά των μεταγωγικών σκαφών και τη δημιουργία ναυστάθμου μέσα στο λιμάνι γεγονός που ανέβαλε την έναρξη των διαδικασιών της ιδιωτικοποίησης. Μετά την απόφαση του Πολεμικού Ναυτικού ότι δεν ενδιαφέρεται για το λιμάνι μας, τον Σεπτέμβριο του 2022 κι επειδή έτρεχαν οι διαδικασίες της ιδιωτικοποίησης των τεσσάρων άλλων λιμανιών (Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο), αποφασίστηκε η ιδιωτικοποίηση του Βόλου να ξεκινήσει, αφού υπάρξουν κάποια αποτελέσματα για τα άλλα λιμάνια. Βέβαια με τους διαγωνισμούς των άλλων λιμανιών παρουσιάζονται κι επιλύονται πολλά προβλήματα οπότε, όταν ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το λιμάνι μας, νομίζω ότι θα προχωρήσουν πιο γρήγορα. Εκτίμησή μου είναι ότι μέσα στο 1ο εξάμηνο του έτους θα δημοσιευτεί η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μας.
Στόχος μας είναι να καταστήσουμε ελκυστικό επενδυτικά το λιμάνι του Βόλου και γι’ αυτό δεν επαναπαυόμαστε, αλλά προχωράμε σε επενδύσεις εξοπλισμού και μηχανημάτων, καθώς και σε συντηρήσεις υποδομών. Δημιουργούμε επίσης, νέες υποδομές στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας, καθώς το λιμάνι μας πρέπει να αναδείξει τη στρατηγική του θέση στην Κεντρική Ελλάδα και να μην υπολείπεται ευκαιριών και δυνατοτήτων.

Πείτε μας για την επένδυση Μονάδας Αποθήκευσης, Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στο λιμάνι του Βόλου που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας;
Υπάρχει μια αλληλογραφία όπου έχει εκφραστεί το ενδιαφέρον μιας εταιρείας για την επένδυση, αλλά από εκεί και πέρα πρέπει να ακολουθήσουν πολλές ενέργειες.
Αυτή τη στιγμή είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο επομένως ας μην αρχίσουν αμέσως κάποιοι να πυροβολούν μία επένδυση, για την οποία δεν γνωρίζουμε τα περισσότερα δεδομένα. Από όσα έχουν περιέλθει εις γνώσιν μας, έχει κατατεθεί ο φάκελος στη ΡΑΕ κι αναμένεται η απόφασή της. Αλλά από εκεί κι έπειτα πρέπει να τροποποιηθεί το Master Plan του λιμανιού και το σημαντικότερο να συνταχθεί και να εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Είναι μια μεγάλη επένδυση που θα δώσει κέρδη στο λιμάνι, θα δώσει κέρδη στην περιοχή και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Η όλη εγκατάσταση αν κι εφόσον γίνει θα είναι σε ένα πλοίο σταθμευμένο έξω από τον υπήνεμο μώλο χωρίς δέσμευση κρηπιδωμάτων και καμία χερσαία εγκατάσταση πλην των σωληνώσεων που θα το συνδέσουν με το υπάρχον δίκτυο φυσικού αερίου. Φυσικά κι όλα τα θέματα ασφαλείας θα εξεταστούν από ειδικούς.

Πόσο σημαντικό είναι το έργο μεταφοράς του σκραπ στη γ’ προβλήτα που εγκρίθηκε από την Περιφέρεια;
Είναι ένα έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί και να λειτουργεί μέχρι την άνοιξη του 2024 σύμφωνα με την εγκεκριμένη ΑΕΠΟ του λιμανιού μας. Παράλληλα λύνεται ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων του Παλαιού Λιμεναρχείου για τη βελτίωση του περιβάλλοντος της περιοχής. Με το συγκεκριμένο έργο θα έχουμε σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος.

Τι προοπτικές ανοίγονται για την αξιοποίηση του λιμένος μετά τις τελευταίες εξελίξεις;
Σημαντικό για τον λιμένα μας είναι η κατασκευή της τρίτης προβλήτας, της προβλήτας των containers όπως έχει ονομασθεί. Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση της μελέτης από τις πιστώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Έχουμε ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες προκήρυξης της μελέτης και ήδη έχει αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος. Ευελπιστούμε εντός του 2022 να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του σημαντικού αυτού έργου. Είναι ένα έργο που όταν κατασκευαστεί, θα αυξήσει σημαντικά τα κρηπιδώματα του λιμένος, αλλά θα προσθέσει και σημαντικό χερσαίο εκμεταλλεύσιμο χώρο.
Η τρίτη προβλήτα είναι ιδανικός χώρος για τη δημιουργία car terminal, εκφόρτωση αυτοκινήτων από πλοία, που θα έρχονται από Ασία ή Ευρώπη και θα προορίζονται είτε για Ελλάδα και Βαλκανικές χώρες ή για μεταφόρτωση προς άλλους προορισμούς. Πρόκειται για μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Οι προοπτικές που ανοίγονται για τον λιμένα Βόλου, αναφέρονται τόσο στο master plan του λιμένος, το οποίο βέβαια χρειάζεται επικαιροποίηση, αλλά έχουν να κάνουν και με τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ και του επενδυτή που θα επιλεγεί.
O Οργανισμός Λιμένος Βόλου θα υποβάλλει πρόταση για χρηματοδότηση της μελέτης για το έργο «Αναβάθμιση υποδομής διασυνδεσιμότητας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας του λιμένος Βόλου», που αφορά στο έργο cold ironing – ηλεκτροδότηση πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι του Βόλου, που αποτελεί υποχρέωση για όλους τους λιμένες, από το 2030 και μετά, καθώς και έργο για την προστασία του προσήνεμου μώλου. Το αντικείμενο της πρότασης, στοχεύει στην αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής και στην προσπάθειά μας για «πράσινο λιμάνι».
Επίσης, ανατέθηκε τον Νοέμβριο του 2021 η σύμβαση για την εγκατάσταση συστήματος καταγραφής διαχείρισης containers. Το σύστημα, θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις και στοχεύει στην καλύτερη οργάνωση του χώρου στοιβασίας conatainers και στον έλεγχο των πυλών εισόδου containers, στον χώρο του εμπορικού λιμένα.

Πόσο σημαντικό είναι το έργο της σύνδεσης του λιμένος με το σιδηροδρομικό δίκτυο;
Θεωρούμε κορυφαία αναγκαιότητα τη σύνδεση του λιμένος με τον σιδηρόδρομο. Λιμάνι χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση είναι καταδικασμένο να έχει μέτρια εμπορική δραστηριότητα. Θεωρώ αδιανόητη και κοντόφθαλμη την ενέργεια που έγινε πριν από πολλά χρόνια και σταμάτησε η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού μας. Σήμερα σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και μετά από αρκετές συνεννοήσεις με τη διοίκησή του η μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος εντάχθηκε στη μελέτη που θα εκπονήσει ο ΟΣΕ για σιδηροδρομική σύνδεση της ΒΙΠΕ Αλμυρού και του αεροδρομίου. Ελπίζουμε να προταχθεί το τμήμα αυτό της μελέτης, διότι εάν κατασκευασθεί και η σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με το λιμάνι, θα αυξηθεί ιδιαίτερη η αξία του, ενόψει της ιδιωτικοποίησης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το