Τοπικά

«ΣΚΕΠ…σου διαφορετικά» – Βιωματικό εργαστήρι στο 1ο Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας

ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ

Εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου, συνοδεία του υποδιευθυντή του σχολείου Γ. Σκίτσου και της εκπαιδευτικού Π. Χριστογιάννη, επισκέφθηκαν, την Πέμπτη 17 Μαρτίου, το 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Νέας Ιωνίας Μαγνησίας και πραγματοποίησαν μαζί με εφήβους μαθητές ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον βιωματικό εργαστήρι, το «ΣΚΕΠ…σου διαφορετικά». Αυτό έγινε στο πλαίσιο των δράσεων του «Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους», που συνολικότερα στοχεύουν στη γνωριμία, την κατανόηση και κυρίως την ευαισθητοποίηση των ενήλικων απέναντι σε άτομα με αναπηρία και ειδικές ικανότητες. Επίσης, μέσω των δράσεων οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι εξοικειώνονται με την εικόνα της αναπηρίας, για την κατάργηση των στερεοτύπων σχετικά με την διαφορετικότητα. Τέλος, η συνεργατική φύση των δράσεων συμβάλλει στην άρση του σχετικού στίγματος και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Από την πλευρά του Τ.Ε.Ε., στην υλοποίηση της δράσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί Β. Μοσχούδη και Ε. Τίγκα, κατόπιν παρότρυνσης και διευκόλυνσης της διευθύντριας του σχολείου Ε.

Παππά-Κροτσιάνι. Για το εργαστήριο, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση «χρησιμοποιήθηκαν λαβύρινθοι, σύνθετα σχέδια, αυτοσχέδια αεροπλανάκια, χρώματα, χαρτόνια, ξύλινα μανταλάκια και μπογιές, αλλά πάνω απ’ όλα κυριάρχησαν τα ζεστά χαμόγελα, η θετική διάθεση, το ανθρώπινο πλησίασμα και η συνεργασία. Οι ενήλικες μαθητές κατάλαβαν ότι η άγνοια και η προκατάληψη μπορούν να καταπνίξουν τις ανθρώπινες σχέσεις και να οδηγήσουν τα άτομα με ειδικές ικανότητες μέχρι και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Τα συναισθήματα και οι σκέψεις που προέκυψαν μετά την εμπειρία του εργαστηρίου ως αποτέλεσμα αναστοχασμού, εσωτερικής πλήρωσης και κάθαρσης ήταν πολλά. Οι «συμμαθητές», αν και διαφορετικών ικανοτήτων και ηλικιών, απόλαυσαν τη διαδικασία και είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τη δημιουργικότητα και τη συνεργατικότητά τους. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν με τον καλύτερο τρόπο, ότι σωστά δομημένες και στοχευμένες δράσεις αποκαλύπτουν πιο σφαιρικά την προσωπικότητα των συμμετεχόντων και προάγουν τον κύριο σκοπό της μάθησης, που είναι η αυτονόμηση των μαθητών. Οι εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας ένιωσαν πως οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως όλοι οι άνθρωποι ανεξαιρέτως, χρειάζονται το σεβασμό και την αποδοχή, για να διεκδικούν τη θετική, ισορροπημένη και χαρούμενη καθημερινή διαβίωση και ποιότητα ζωής».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το