Ελλάδα

Σύνδεσμος Εισαγωγέων: Γερασμένος και επικίνδυνος ο στόλος των φορτηγών

φορτηγά

Την κυκλοφορία γηρασμένου και επικίνδυνου στόλου βαρέων φορτηγών καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών υπερβαίνει τα 20 έτη, εκ των οποίων το 26% είναι άνω της 30-ετίας, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι 11,5 έτη και σε χώρες όπως στη Γερμανία 8 έτη ή στην Αγγλία 6,7 έτη.

«Την ίδια στιγμή εννέα στα δέκα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία που τίθενται σε κυκλοφορία στη χώρα μας είναι ήδη μεταχειρισμένα, ηλικίας πλέον των δέκα ετών, έχοντας εξαντλήσει την «ωφέλιμη ζωή» τους για τους μεταφορείς στα κράτη-μέλη της ΕΕ από τα οποία προέρχονται, με συνέπεια να χρειάζονται υπερβολικό κόστος συντήρησης για να περνούν ΚΤΕΟ» καταγγέλλει, στην ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος.

Σημειώνουν μάλιστα ότι τα βαρέα οχήματα οφείλουν να περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των ΚΤΕΟ είναι πλέον ιδιωτικά. Κατά τους ελέγχους οφείλεται να
επιβεβαιωθεί τυχόν γήρανση των εξαρτημάτων και άρα επικείμενη αστοχία: «Οι ίδιοι οι μεταφορείς αναγνωρίζουν ότι πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμη και εξ αποστάσεως! Ισχυρισμοί υφίστανται ακόμη και για πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ, που η Τροχαία αδυνατεί να διασταυρώσει, ελλείψει ενιαίας μηχανογράφησης με το Υπουργείο Υποδομών» καταγγέλλουν οι εισαγωγείς.

Επιπλέον υποστηρίζουν ότι το Υπουργείο Υποδομών, από τη θέσπιση των ΚΤΕΟ το 2001, δεν έχει προβεί ποτέ σε πλήρη έλεγχο αυτών: «Στην πράξη τα ΚΤΕΟ είναι ανεξέλεγκτα και όσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν ζητήματα «ρουτίνας». Για τους παραπάνω λόγους, γίνεται αντιληπτό γιατί τα βαρέα οχήματα που προκαλούν δυστυχήματα έχουν περάσει ΚΤΕΟ «κανονικά», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

Ο ΣΕΑΑ κάνει λόγο για «υποκρισία των αρχών», επισημαίνοντας ότι ύστερα από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, θεσπίστηκε η υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος ABS. Ωστόσο αυτή η υποχρέωση που επιβλήθηκε το 2005 για όλα τα κυκλοφορούντα βαρέα οχήματα – όπως αναφέρουν- αναστέλλεται έκτοτε ετησίως.

Αναλυτικά στο ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το