Τοπικά

Σημείο-καρμανιόλα στην εθνική Βόλου-Λάρισας με τουλάχιστον τέσσερα θανατηφόρα μέχρι τώρα “Θ”

Σ13 Φ1 ΤΡΙΣΤΗΛΗ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ 2

Τέσσερις άνθρωποι τουλάχιστον έχουν χάσει μέχρι σήμερα τη ζωή τους σε ισάριθμα τροχαία δυστυχήματα, που έχουν συμβεί κατά καιρούς στην εθνική οδό Βόλου-Λάρισας, λίγα μέτρα μετά τον ανισόπεδο κόμβο του περιφερειακού δρόμου και έξω ακριβώς από πρατήριο καυσίμων. Πολλοί περισσότεροι έχουν τραυματιστεί σε 12 τουλάχιστον τροχαία ατυχήματα στο ίδιο σημείο, ενώ άγνωστου ύψους είναι οι υλικές ζημιές, που έχουν προκληθεί στα αυτοκίνητα.

Η οικογένεια ενός από τους νεκρούς στα θανατηφόρα τροχαία, που έχουν συμβεί στο συγκεκριμένο σημείο καρμανιόλα, στρέφονται δικαστικά διά του δικηγόρου Αποστόλου Τσιαμήτα, κατά του ελληνικού Δημοσίου με αγωγή ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου.
Πέντε συγγενείς του 19χρονου, που είχε χαθεί στις 22 Ιανουαρίου 2010, στο εν λόγω σημείο, θεωρούν πως το Ελληνικό Δημόσιο έχει την αποκλειστική ευθύνη για την ύπαρξη κακοτεχνιών στο δρόμο, πιέζοντας παράλληλα για την επιδιόρθωσή τους, έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε νέα θύματα.
Τελευταίο θύμα της καρμανιόλας, όπως είναι γνωστό, ο 41χρονος φωτορεπόρτερ από τον Αλμυρό, που σκοτώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2015. Τα δύο μάλιστα από τα τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα σημειώθηκαν στην ίδια κολόνα ηλεκτροφωτισμού, που βρίσκεται στο επίμαχο σημείο, στη νησίδα της οδού…
Σύμφωνα με τεχνικές γνωματεύσεις, κάθε φορά που βρέχει, σημειώνονται ατυχήματα στο εν λόγω σημείο, καθώς συγκεντρώνονται νερά, που προκαλούν υδρολίσθηση των οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνον τον Μάρτιο του 2006, είχαν συμβεί στο εν λόγω σημείο τρία ατυχήματα… Μάλιστα η Τροχαία Βόλου είχε ζητήσει από τη Διεύθυνση Οδικών Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ τις δέουσες ενέργειες, για την αποφυγή και άλλων τροχαίων ατυχημάτων, πλην όμως χωρίς αποτέλεσμα.
Η Τροχαία είχε ζητήσει το 2011 από έναν αγρονόμο τοπογράφο μηχανικό και έναν πολιτικό μηχανικό, τη σύνταξη έκθεσης πραγματογνωμοσύνης, προκειμένου να διευκρινιστεί αν το δυστύχημα με θύμα τον 19χρονο, οφειλόταν σε κακοτεχνίες της οδού και σε παραλείψεις των αρμοδίων.
Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη «τα όμβρια ύδατα απορρέουν αρχικά μέσω επενδεδυμένης τριγωνικής τάφρου, η οποία διακόπτεται, με αποτέλεσμα να συνεχίζουν την πορεία τους επί των ασφαλτοστρωμένων ερεισμάτων της οδού και τέλος να καταλήγουν μέσω των λωρίδων κυκλοφορίας στα έργα αποστράγγισης της οδού σύνδεσης με τον περιφερειακό. Σ’ όλη αυτή την περιοχή των 480 περίπου μέτρων, στο όριο των ασφαλτοστρωμένων ερεισμάτων, δηλαδή στην ακριανή δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, έχει διέλθει αγωγός-καλώδιο οπτικών ινών, του οποίου όμως η αποκατάσταση της τομής επί του οδοστρώματος είναι κακότεχνη. Ειδικότερα το επίπεδο της ασφαλτικής στρώσης αποκατάστασης είναι πιο ταπεινωμένο σε σχέση με τον υπόλοιπο ασφαλτοτάπητα, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως τάφρος και να οδηγεί το μέτωπο των όμβριων υδάτων εγγύς ή εντός των λωρίδων κυκλοφορίας, με περαιτέρω συνέπεια να δημιουργείται «λίμνη» εντός της οδού».
Πάντως, όπως σημειώνεται και στην πραγματογνωμοσύνη, το έργο δεν έχει παραληφθεί οριστικά από το Ελληνικό Δημόσιο, αφού είναι ενταγμένο στο έργο του περιφερειακού δρόμου του Βόλου… Υπολείπονται εργασίες σ’ αυτό, «μία από τις οποίες είναι και η έλλειψη τελικής ασφαλτικής στρώσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κενό 4 εκατοστών μεταξύ των ρείθρων και των στομίων αποστράγγισης της οδού, στο οποίο εγκλωβίζονται τα όμβρια ύδατα. Συγκεκριμένα σε μια περιοχή από 90 έως 140 μέτρα πριν από το σημείο πρόσκρουσης του οχήματος (ΣΣ του 19χρονου), λιμνάζουν νερά όταν βρέχει και μάλιστα σε σημείο που απουσιάζουν έργα αποστράγγισης όμβριων υδάτων…, με αποτέλεσμα να βρίσκονται επί του οδοστρώματος επί μακρού, πέραν των προβλεπομένων χρόνων».
Σε άλλο σημείο της πραγματογνωμοσύνης αναφέρεται ότι «υπάρχει εγκιβωτισμένο υδατόρεμα, που διέρχεται κάθετα της εθνικής οδού. Η οδός Βόλου-Λαρίσης από το σημείο αυτό και για μήκος 455 μέτρων περίπου προς τη Λάρισα, δεν διαθέτει σύστημα αποχέτευσης-αποστράγγισης, το οποίο να απάγει τα όμβρια ύδατα από το κατάστρωμα, ενώ επιβαρύνεται και με τα όμβρια ύδατα μικρότερων λεκανών που απορρέουν φυσικά ή μέσω δικτύου χωματόδρομων σε αυτή. Το σύνολο των όμβριων υδάτων αυτών διέρχονται από την περιοχή. Η παράπλευρη οδός και συγκεκριμένα το τμήμα της προς Λάρισα, αποστραγγίζεται επίσης μέσω της περιοχής».
Σύμφωνα με απάντηση της Διεύθυνσης Οδικών Έργων (Δ1) της ΓΓΔΕ του ΥΠΟΜΕΔΕ, είχε προκηρυχτεί εργολαβία για επίλυση των προβλημάτων στο σημείο καρμανιόλα, η οποία απέβη άκαρπη λόγω έκπτωσης του αναδόχου…

Ελλιπής σήμανση…
Επισημαίνεται ακόμη ότι «από την έξοδο του Βόλου (φανάρια Διμηνίου) έως την περιοχή δεν υπάρχουν οριοδείκτες ταχύτητας. Το τμήμα της οδού Βόλου-Λάρισας από τη γέφυρα Ξηριά περίπου έως την εν λόγω περιοχή, το οποίο είναι τμήμα του έργου «Παράκαμψη και είσοδος πόλεως Βόλου», δεν έχει οριστικά παραληφθεί και έχει εντοπισμένες τις ελλείψεις, τόσο από τους πραγματογνώμονες, όσο και από την αρμόδια υπηρεσία. Δεν υπάρχει σήμανση επικινδυνότητας, ούτε προειδοποιητικά σήματα επικινδυνότητας («έργα υπό κατασκευή», «έργα υπό εκτέλεση», «προσοχή ο δρόμος γλιστράει», «σήμανση περιορισμού ταχύτητας»), με αποτέλεσμα ο οδηγός να εισέρχεται στο εν λόγω τμήμα ανυποψίαστος για την υφιστάμενη κατάσταση».
Σημειώνεται ότι η εθνική οδός Βόλου-Λάρισας κατασκευάστηκε από τη ΜΟΜΑ περίπου το 1980 και σύμφωνα με τη ΔΕΣΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας, στο αρχείο της δεν υπήρχαν σχέδια κατασκευής»… Τα ατυχήματα και οι εκτροπές οχημάτων στο σημείο καρμανιόλα, δεν είναι ούτε μεμονωμένα περιστατικά, ούτε τυχαία.
Για την ιστορία τέλος να αναφερθεί πως οι πέντε συγγενείς του νεκρού που κατέθεσαν στην αγωγή στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Βόλου, ζητούν έκαστος το ποσό των 170.000 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο ως αξίωση χρηματικής ικανοποίησης για ψυχική οδύνη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το