Τοπικά

Σημαντική διάκριση για το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας – Πέρασε στη δεύτερη φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού στατιστικής

Μαθαίνουν όχι μόνο να μπορούν να εξηγούν τον κόσμο, αλλά και να τον παρατηρούν χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο τη στατιστική. Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας με την καθοδήγηση των καθηγητών τους μυούνται στα μυστικά των αριθμών, των δεδομένων και των ερευνών με στόχο να αντιλαμβάνονται ακόμη καλύτερα τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες οι οποίες βέβαια μεταβάλλονται συνεχώς.
Στη δεύτερη φάση του πανελλήνιου διαγωνισμού στατιστικής κατάφερε και πέρασε το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας το οποίο δημιουργεί τη δική του παράδοση στον χώρο αυτό.
Οι δύο καθηγητές Θανάσης Πιτσάβας και Ράνια Κολιοντζή μυούν τους μαθητές στον ξεχωριστό κόσμο της στατιστικής μελετώντας και αναλύοντας δεδομένα και αριθμούς, μέσα από διάφορες ασκήσεις και πράξεις.

Για τους συμμετέχοντες μαθητές η όλη ενασχόληση είναι μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για να παρατηρήσουν τον κόσμο.
«Στο σχολείο μας έχουμε έξι ομάδες μαθητών και ασχολούμαστε με τη στατιστική εδώ και καιρό. Συμμετείχαμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό και καταφέραμε να περάσουμε για δεύτερη συνεχή χρονιά στη δεύτερη φάση» τόνισε ο υποδιευθυντής και μαθηματικός κ. Θανάσης Πιτσάβας.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «η πρώτη φάση του διαγωνισμού είχε τρεις δοκιμασίες μέσω ίντερνετ που διεξήχθησαν μέχρι και το βράδυ της περασμένης Κυριακής και τη Δευτέρα βγήκαν τα αποτελέσματα. Οι μαθητές απάντησαν σε ασκήσεις, ασχολήθηκαν με ερωτήματα στατιστικού περιεχομένου και ασχολήθηκαν με συγκεκριμένες στατιστικές έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΛΣΤΑΤ. Στόχος ήταν να μπορούν να αντλούν πληροφορίες από έτοιμες στατιστικές μελέτες».
Και συμπλήρωσε πως «παρατηρούμε τον κόσμο με τη βοήθεια της στατιστικής, ενώ και όλες οι επιστήμες μιλούν μέσω των στατιστικών δυνατοτήτων».

Οι μαθητές που συμμετέχουν στην ομάδα στατιστικής, είναι οι εξής; Β’ Τάξη: Ιωάννα Βασίλη, Κατερίνα Μάλο, Χρυσαυγή Σπανού, Ελένη Τεντζεράκη, Δημοσθένης Ζεμπίλας, Βασίλης Ντανούδης, Γ’ Τάξη: Κασσιανή Παρασχάκη, Μαρία Πιλάτου, Πολυξένη Χαρατσή, Βασίλης Αλεξανδρόπουλος, Γιάννης Διαμαντής, Σπύρος Χατζηλίγος, Βαλάντης Χρηστομάνος, Γιάννης Χρηστομάνος, Παναγιώτης Χρηστομάνος, Αναστάσης Παρασκευάς Τσαντηρίδης.
Η προετοιμασία γινόταν εκτός σχολικού ωραρίου. «Η ενασχόληση με τη στατιστική είναι ενδιαφέρουσα, γιατί μπορούμε να επεκτείνουμε τις γνώσεις σε διάφορους τομείς, ενώ με τη συνδρομή της στατιστικής καταρρίπτονται στερεότυπα» ανέφερε ο Σπύρος Χατζηλίγος.
Η Πολυξένη Χαρατσή επισήμανε πως «της αρέσει η στατιστική, γιατί είναι ένα μάθημα διαφορετικό από τα υπόλοιπα, ένα εργαλείο για να μάθουμε κάτι περισσότερο από τα μαθηματικά».

Από την πλευρά της η Χρυσαυγή Σπανού επισήμανε πως «η στατιστική μας προσφέρει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τομείς της ζωής με τα δεδομένα και τους αριθμούς. Μαθαίνουμε, πώς να διαβάζουμε τις έρευνες και να αντλούμε τις πληροφορίες».
Ο Βασίλης Αλεξανδρόπουλος επισήμανε πως «η στατιστική μπορεί να καλλιεργήσει τους πνευματικούς και γνωστικούς ορίζοντες των εφήβων, αφού τους βοηθά να σκεφθούν με έναν διαφορετικό τρόπο, πέρα από τον καθημερινό, ενώ παράλληλα προωθεί την ομαδική σκέψη».
Ο Αναστάσης Παρασκευάς Τσαντηρίδης δήλωσε πως «μαθαίνουμε να εξηγούμε τον κόσμο, να αναλύουμε τα ποσοστά και να αντλούμε πολύτιμες πληροφορίες. Η στατιστική είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ενασχόληση».
Η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας κ. Ελένη Χατζηδημητρίου δήλωσε πως «οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που εργάστηκαν πέρα από το σχολικό ωράριο για τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς. Μόνο με πνεύμα συνεργασίας μεταξύ γονέων, καθηγητών και μαθητών μπορούν να επιτευχθούν τέτοιοι στόχοι».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το