Τοπικά

Σημάδια κόπωσης στους μαθητές από την τηλεκπαίδευση 

Πυκνώνουν οι αναφορές διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων της Μαγνησίας που κάνουν λόγο για επιταχυνόμενη κόπωση των μαθητών λόγω της τηλεκπαίδευσης και εκδήλωση φαινομένων, όπως μη ουσιαστικής συμμετοχής στα μαθήματα που αυτή την περίοδο διεξάγονται εξ αποστάσεως.
Οι μαθητές των Λυκείων έχουν επιστρέψει στην τηλεκπαίδευση εδώ και περίπου έναν μήνα και συνολικά από την αρχή της σχολικής χρονιάς έκαναν διά ζώσης μαθήματα περίπου 2,5 μήνες, από μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι αρχές Νοεμβρίου και όλο τον Φεβρουάριο. Λίγο περισσότερο χρόνο βρέθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας οι μαθητές των Γυμνασίων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, όλοι τους έχουν περάσει φέτος πολύ περισσότερο χρόνο πίσω από μια οθόνη από το να βρίσκονται στον φυσικό τους χώρο που είναι το σχολείο.

Ενόψει μάλιστα των πανελλαδικών εξετάσεων που πλησιάζουν, η αγωνία για την κατάλληλη προετοιμασία αρχίζει και κυριαρχεί όλο και πιο έντονα ως συναίσθημα, με αποτέλεσμα να παραμερίζεται σταδιακά το ενδιαφέρον για την τηλεκπαίδευση στο σχολείο. Αυτό το στοιχείο συνδυάζεται και με τη φυσιολογική κόπωση της τηλεκπαίδευσης, καθώς οι μαθητές εκεί που νόμιζαν τον Φεβρουάριο ότι θα αφήσουν οριστικά την οθόνη του υπολογιστή, τελικά στις αρχές Μαρτίου επέστρεψαν πάλι στην ψηφιακή διδασκαλία, για την οποία, όπως λένε, δεν είναι ελκυστική.
«Οι μαθητές έχουν κουραστεί από την εναλλαγή σχολείου και υπολογιστή, είναι απογοητευμένοι και βλέπουμε ότι δεν έχουν τον ίδιο ζήλο σε σχέση με το φθινόπωρο για να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Δηλαδή μπορεί να δείχνουν ότι είναι παρόντες στο μάθημα, αλλά ουσιαστικά δεν συμμετέχουν με την ίδια θέρμη» αναφέρει διευθυντής λυκείου και προσθέτει πως «οι καθηγητές κάνουν προσπάθειες για να κρατήσουν ζωντανό και συνεχές το ενδιαφέρον για παρακολούθηση των μαθημάτων, αλλά αντιλαμβάνονται την κόπωση των εφήβων».
Άλλωστε, όταν δεν υπάρχει και το χαλινάρι του σχολείου, με τον συνεχή έλεγχο, είναι φυσικό οι μαθητές να αποσυντονιστούν.

Σε όλα αυτά παίζουν ρόλο ότι φέτος ο μαθητές δεν θα έχουν προαγωγικές εξετάσεις, αλλά και ότι η βαθμολόγησή τους έχει στοιχεία ελαστικότητας λόγω της υπάρχουσας κατάστασης και της μη δυνατότητας από όλους τους καθηγητές για αντικειμενική και τεκμηριωμένη αξιολόγηση.
Παράλληλα δεν λείπουν και τα προβλήματα με τη σύνδεση το ίντερνετ που δυσχεραίνουν την επαφή με την τηλεδιδασκαλία.
Μαθητές και καθηγητές ελπίζουν να επιστρέψουν όσο το δυνατόν συντομότερα στα σχολεία.

750 εκπαιδευτικοί για εμβολιασμό
Στο μεταξύ πάνω από 750 εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων στη Μαγνησία ενδιαφέρθηκαν να εμβολιαστούν. Η αρμόδια επιτροπή συγκέντρωνε μέχρι και χθες τις αναφορές από τα σχολεία.
Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σταχτέας ανέφερε πως πάνω από το 40% των καθηγητών δήλωσε ότι θέλει να εμβολιαστεί.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το