Τοπικά

Σιδηροδρομική σύνδεση ΒΙΠΕ με γραμμή Βόλου-Λάρισας

Στην τελική ευθεία της χρηματοδότησης με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μπαίνει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του συμπλέγματος των δύο βιομηχανικών περιοχών του Βόλου με τη γραμμή Λάρισας-Βόλου και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Το έργο βρίσκεται σε «ουρά αναμονής» εδώ και πολλά χρόνια.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση 9,166 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής, από την είσοδο του σταθμού του Λατομείου έως την έξοδο του σταθμού Διαλογής. Το έργο αναπτύσσεται δυτικά-βορειοδυτικά του Βόλου, στο μεγαλύτερο μέρος του επί της υφιστάμενης παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Βόλος- Βελεστίνο – Καλαμπάκα και στο τμήμα μεταξύ Λατομείου – Βιομηχανικής Περιοχής έως και τον σταθμό Διαλογής. Στον σταθμό Λατομείου, και τον σταθμό Διαλογής, θα συναντώνται η παλαιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή με την κανονική υπό κυκλοφορία Λάρισας – Βόλου.

Μέσω της παραλλαγής της καμπύλης στην περιοχή της ΒΙΠΕ 1 και κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής από Λατομείο έως τον σιδηροδρομικό σταθμό Διαλογής θα υπάρξουν εργασίες υποδομής, υδραυλικά έργα, ενίσχυση και επέκταση υφιστάμενων τεχνικών έργων και κατασκευή όπου απαιτείται νέων τεχνικών έργων, ανακαίνιση κτιρίων σταθμών, στάσεων και αποβαθρών, νέα σιδηροδρομική στάση στη ΒΙΠΕ 1, εξοπλισμός υφιστάμενων αφύλακτων ισόπεδων διαβάσεων και αποκατάσταση δικτύων. Επίσης θα γίνει ενσωμάτωση των συστημάτων Ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, και ασύρματης επικοινωνίας στην αναβαθμισμένη πλέον γραμμή επί του διαδρόμου της παλαιάς μετρικής μεταξύ Λατομείου έως του σταθμού Διαλογής Βόλου. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή βελτιώνει τη χάραξη της παλαιάς μετρικής σε όλο σχεδόν το μήκος – πλην της καμπύλης στην ΒΙΠΕ 1.

Η αρχή της χάραξης της νέας γραμμής τίθεται επί της υφιστάμενης γραμμής Λάρισας- πριν την είσοδο του Λατομείου. Με δεξιόστροφη καμπύλη η νέα χάραξη αποκλίνει από την υφιστάμενη γραμμή κανονικού πλάτους και ακολουθώντας την όδευση της παλαιάς μετρικής γραμμής εισέρχεται στον σταθμό Λατομείου. Στην είσοδο του σταθμού προβλέπεται σύνδεση με την υφιστάμενη κανονικού πλάτους γραμμή μέσω νέας αλλαγής τροχιάς. Εντός του σταθμού Λατομείου, δεξιά της κύριας τροχιάς προβλέπεται νέα γραμμή υπέρβασης – διασταύρωσης περιορισμένου μήκους για χρήση από προαστιακούς συρμούς. Το υπάρχον κτίριο του σταθμού θα ανακαινιστεί για να στεγάσει ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.

Η σιδηροδρομική γραμμή διασταυρώνεται σε τρία σημεία με γραμμή μεταφοράς Υψηλής τάσης της ΔΕΗ, και πιθανόν να χρειαστεί υπερύψωση των πυλώνων, ώστε να διασφαλιστούν τα ύψη ασφαλείας μεταξύ των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής και της γραμμής μεταφοράς ρεύματος. Όσον αφορά στο κατώτερο δίκτυο μεταφοράς ρεύματος, αν χρειαστεί θα γίνουν υπογειοποιήσεις ή μετατοπίσεις του δικτύου.

Επίσης, εξετάζεται η κατασκευή στάσης στη ΒΙΠΕ 1 όπου αναμένεται να υπάρχει αξιόλογη ζήτηση μετακίνησης επιβατών (εργαζομένων/ συναλλασσομένων).

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το