Ροή

Σε τρεις φάσεις οι μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία

Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, στην σημερινή, πρώτη κοινή συνεδρίαση των υποεπιτροπών, στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Παρουσία του υπουργού, Νίκου Φίλη, της αναπληρώτριας υπουργού, Σίας Αναγνωστοπούλου, του αναπληρωτή υπουργού, Κώστα Φωτάκη και του γενικού γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Παντή, στο επίκεντρο της συνεδρίασης, βρίσκονται τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τον Ο.Ο.Σ.Α και τις διαβουλεύσεις των υποεπιτροπών που συγκροτούν την Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.
Σύμφωνα με τα όσα είπαν στις εισαγωγικές ομιλίες τους ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ.Λιάκος, και ο γενικός γραμματέας, κ. Παντής, προκύπτει οτι οι εργασίες που αφορούν το διάλογο μπαίνουν, τρεις μήνες μετά την προκύρηξη του διαλόγου, σε μία πιο συγκεκριμένη τροχιά και σε ένα καλυτερα καθορισμένο χρονικό πλαίσιο ως προς τις δράσεις των υποεπιτροπών, ούτως ώστε τον Ιούνιο να υπάρξουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Εξάλλου, στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός, κ. Φίλης, υπογράμμισε οτι ο διάλογος δεν θα πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό, ότι δεν σχεδιάστηκε ως πρόσχημα και για αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητο να εμπλακεί όσο το δυνατόν περισσότερο η εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτόν. Ακόμη, προσθεσε ότι η μεταρρύθμιση, για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται βάθος χρόνου. “Μια βαθιά και ουσιαστική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό, διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση και να πεισθεί ο εκπαιδευτικός ότι οι νέες κατευθύνσεις δεν χαράζονται ερήμην του” είπε ο κ. Φίλης και υπογράμμισε: “Γι’ αυτό η μεταρρύθμιση δε μπορεί να προκύψει σε δυο χρόνια, ούτε καν σε μια τετραετία”.
Ειδικότερα, ως προς τον προγραμματισμό των μεταρρυθμίσεων, φαινεται να εντείνονται οι εργασίες των επιτροπών, με τον κ. Λιάκο να αναφέρει ότι οι υποεπιτροπές θα δουλέψουν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, το βραχυπρόθεσμο, που θα αφορά προτάσεις που από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν “να τρέχουν”, δεύτερον, το μεσοπρόθεσμο, το οποίο θα είναι το νομοθετικό και τρίτον, το μακροπρόθεσμο, που “θα αλλάξει συνολικά το παράδειγμα της εκπαιδευσης”.
“Οι επιτροπές θα πρεπει να καταλήξουν μέχρι τέλος Μαρτίου σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποιες θα τεθούν σε διαβούλευση. Τέλος Μαρτίου θα έχουμε και μια εβδομάδα εκπαιδευσης και στοχος είναι μέχρι το Πάσχα να έχουμε συγγράψει το βασικό κείμενο με τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να δώσουμε στον υπουργό και στα θεσμικά όργανα, για να τις κρίνουν, θα διαβουλευθούν και θα τις μετατρέψουν σε νομοθετικό έργο”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.
Από την πλευρά του, ο κ.Παντής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τον Ο.Ο.Σ.Α και τόνισε ότι το υπουργείο πιά έχει “απελευθερωθεί απο την υποχρέωση νομοθετικής ρύθμισης” μέσα στον Μάρτιο. Επανέλαβε το συμπεφωνημένο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και υπογράμμισε ότι ο εθνικός διάλογος και οι συζητήσεις με τον Ο.Ο.Σ.Α θα ειναι παράλληλες διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε νομοθετικές παρεμβάσεις με ολοκληρωμένες κατευθύνσεις και με συγκεκριμένες στοχεύσεις”. “Πρέπει να υπαρξει συνεργασία. Η μια διαδικασία να επηρεάζει την άλλη με δημιουργικό και θετικό τρόπο, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι μια σύνθεση πραγμάτων. Και όταν θα φτάσουμε τον Ιούνιο σε κάποια αποτελέσματα, για τα έξι σημεία, οι κοινές αποφάσεις που θα υπάρχουν, θα μας επιτρέψουν να προχωρήσουμε σε νομοθετικές παρεμβάσεις”, είπε ο κ. Παντής.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, κατά το προηγούμενο διάστημα, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον Ιούνιο, συμφωνα με το πρόγραμμα του Ο.Ο.Σ.Α, θα αφορούν τα εξής έξι σημεία: τον ενιαίο χώρο έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης (με κεντρικό στόχο την αναστροφή της διαρροής επιστημόνων στο εξωτερικό), το ολοήμερο σχολείο (εισαγωγή βελτιώσεων αναφορικά με τον όγκο των μαθημάτων και τη διαχείρηση του εκπαιδευτικού προσωπικού), τα οικονομικά της εκπαίδευσης (διαχείριση προϋπολογισμων με ενιαία καταγραφή δαπανών), την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την παιδαγωγική αυτοδυναμία των σχολείων.

Πηγή www.ethnos.gr

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ηλικιωμένη στον Πύργο παρέδωσε χρυσές λίρες αξίας 25.000 ευρώ και κοσμήματα σε απατεώνες

Ταράχτηκε και δεν κατάλαβε ότι δεν ήταν της κόρης της η γυναικεία φωνή που άκουγε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Συνελήφθησαν 4 διακινητές για τους 66 ανθρώπους που διασώθηκαν πριν μέρες στην Καλαμάτα – Τους χρέωναν μέχρι και 8.000 ευρώ!

Τέσσερα άτομα ηλικίας 24, 28, 29 και 38 ετών, τρεις από το Αφγανιστάν και έναν…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Στιγμές από την αναμέτρηση Α.Ε. 2002-Αγία Άννα

Η Αγία Άννα κέρδισε εκτός έδρας με 7-0 την Α.Ε. 2002 και στη σελίδα της…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Γιώργος Κατσαρός: «Αν νομίζετε ότι στα 90 μου πρέπει να πάρω σύνταξη είστε γελασμένοι»

Ο Γιώργος Κατσαρός έκανε δηλώσεις στους δημοσιογράφους λίγο μετά τη μεγάλη συναυλία προς τιμήν του…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Δημοσιογράφος διέκοψε ζωντανή μετάδοση για να σώσει γυναίκα από πλημμύρα

Ο τυφώνας Helene σαρώνει τις πολιτείες των ΗΠΑ προκαλώντας μεγάλες καταστροφές σε υποδομές και σε…

28 Σεπτεμβρίου 2024

Το φωτορεπορτάζ από το παιχνίδι Δάφνη-Γ.Σ. Αλμυρού

Στο Βασδέκειο συναντήθηκαν σήμερα Δάφνη και Γ.Σ. Αλμυρού με τους φιλοξενούμενους να κατακτούν τη νίκη…

28 Σεπτεμβρίου 2024