Ελλάδα

Σε ποια είδη πρώτης ανάγκης έχουν ήδη αυξηθεί οι τιμές

Oρατές είναι ήδη οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που γεμίζουν το καλάθι της νοικοκυράς από το νέο κύμα ακρίβειας, ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης. Αυτό αναφέρει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, σημειώνοντας ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων φτάνουν έως το 10%. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. απολυμαντικά και είδη ατομικής προστασίας για τον κορονοϊό), όπου παρατηρούνται φαινόμενα ακόμα και αισχροκέρδειας, με τις τιμές να έχουν αυξηθεί ακόμα και κατά 25%.

«Ήδη παρατηρούμε αυξήσεις ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης. Είναι λογικό ότι θα χτυπήσουν στον τομέα της διατροφής, αφού ξέρουν ότι δεν είναι δυνατόν ο καταναλωτής να μην ψωνίσει πράγματα για να φάει. Δυστυχώς, θα την πληρώσει πάλι το χαμηλό εισόδημα», λέει στο ethnos.gr ο κ. Τσεμπερλίδης.

Ποια προϊόντα αυξάνονται
Ο ίδιος θεωρεί δεδομένο ότι οι αυξήσεις θα παρατηρηθούν στις κατηγορίες των τροφίμων, των προϊόντων καθαριότητας και το ρεύμα. Την ίδια στιγμή, εκφράζει την εκτίμηση, αλλά και την ευχή παράλληλα, ότι ο μέσος όρος των αυξήσεων δε θα ξεπεράσει το 10%.

«Να σημειωθούν αυξήσεις στις τιμές των οπορωκηπευτικών, τα οποία έπαθαν ζημιές από τις φυσικές καταστροφές θεωρείται ως ένα βαθμό λογικό. Ωστόσο, δεν είναι λογικό να βλέπεις τα αγγουράκια στο ένα ευρώ. Ευτυχώς, ο κόσμος γύρισε την πλάτη και οι τιμές τους στη λαϊκή έπεσαν πάλι σήμερα στα 0,30 ευρώ. Ούτε είναι λογικό να βλέπεις ξαφνικά τις σοκολάτες να παίρνουν πάνω στις τιμές τους 0,30 ευρώ. Υπάρχει μία γενικευμένη προσπάθεια των επιχειρήσεων να πάρουν πίσω τη χασούρα που είχαν το προηγούμενο διάστημα. Όμως, δεν είναι λογικές οι αυξήσεις σε προϊόντα των σούπερ – μάρκετ, τα οποία έκαναν χρυσές δουλειές στην πανδημία. Όλα θα εξαρτηθούν από τη στάση που θα κρατήσει ο κόσμος. Πάντως, ποτέ μου δεν έχω δει μια τόσο γενικευμένη προσπάθεια να αποδεχθούμε αυξήσεις, πριν αυτές γίνουν. Πρώτη φορά βλέπω μία τόσο ενορχηστρωμένη προσπάθεια πληροφόρησης για αποδοχή αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων», τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

Σκέψεις και για μποϊκοτάζ
Κατά τον ίδιο, από τη μία πλευρά πρέπει οι καταναλωτές να αντιδράσουν οργανωμένα και από την άλλη η Πολιτεία χρειάζεται να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Ο κ. Τσεμπερλίδης σημειώνει ακόμα ότι υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για μποϊκοτάζ των καταναλωτών προς συγκεκριμένα είδη που θα σημειώσουν μεγάλες αυξήσεις.

«Πρώτα απ’ όλα η κυβέρνηση πρέπει να επανασυστήσει τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Ασχολούνται μόνο με το εμπόριο και έχουν ξεχάσει τους καταναλωτές. Δεν μας έχουν καλέσει ποτέ ούτε καν για ανταλλαγή απόψεων. Υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για μποϊκοτάζ σε κάποια προϊόντα. Ο κόσμος παλαιότερα ακολουθούσε, τώρα είναι λίγο πιο δύσκολο. Όμως, αν δεν αντιδράσουμε άμεσα, έστω και με απειλές σε πρώτη φάση, η ίδια ιστορία σε βάρος των καταναλωτών θα συνεχίζεται. Δυστυχώς, ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται», λέει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το