Τοπικά

Σε κόπωση και υπνηλία οφείλεται η πλειονότητα των τροχαίων – 487 ατυχήματα στην ΠΑΘΕ από 2016 ώς 2020

Πάνω από 480 και συγκεκριμένα 487 ήταν τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στην ΠΑΘΕ στο τμήμα αρμοδιότητας του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας κατά τα τελευταία 5 έτη (2016-2020).

Το 2021 καταγράφηκαν 132 (υλικών ζημιών), επτά τραυματισμοί και τέσσερις θάνατοι, ενώ από την ανάλυση των ατυχημάτων για το 2020, προέκυψε ότι τα 33 από τα 79 συνολικά τροχαία ατυχήματα προκλήθηκαν από τη μη τήρηση της δέουσας προσοχής από μέρους του οδηγού, ενώ στη συντριπτική πλειονότητα αυτών, η τήρηση της δέουσας προσοχής σχετίζεται με την κόπωση και την υπνηλία.
Παράλληλα, εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας για τα ατυχήματα που μπορεί να οφείλονται σε κόπωση ή υπνηλία, που πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Ιούλιο έως και τον Οκτώβριο 2020, από το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων της ΠΑΘΕ και τα οποία παρουσίασε σε πρόσφατη εκδήλωση για την οδική ασφάλεια ο αστυνομικός υποδιευθυντής Ελευθέριος Αναδιώτης MSc, διοικητής Τ.Τ. Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας.
Στόχος της ερευνητικής μελέτης ήταν να εντοπίσει τους παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν τα επίπεδα υπνηλίας και κόπωσης των οδηγών κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Το δείγμα αποτέλεσαν 100 οδηγοί (50 ερασιτέχνες και 50 επαγγελματίες).
Ο έλεγχος των οδηγών ήταν τυχαίος και πραγματοποιούταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
Από τα στοιχεία προέκυψε ότι το 22% των επαγγελματιών οδηγών είχε εμπλακεί σε ατύχημα τον τελευταίο χρόνο, το 88% ήταν υπέρβαροι και παχύσαρκοι, το 15% είχε παθολογικά επίπεδα κόπωσης, το 18% είχε χαμηλή ποιότητα ύπνου, το 10% είχε παθολογικά επίπεδα ημερήσιας υπνηλίας και το 48% είχε σωματική δραστηριότητα που αντιστοιχεί σε άτομα με αναπηρία (κάτω από τα όρια της υποκινητικότητας).
Όλα τα παραπάνω σχετίζονται με αυξημένο ρίσκο για καρδιαγγειακά και μεταβολικά νοσήματα κι όπως τονίστηκε από τον κ. Αναδιώτη, οι νεότεροι οδηγοί έχουν 12% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα από ό,τι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί.
Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο κ. Αναδιώτης, «οι επαγγελματίες οδηγοί με τις περισσότερες ώρες εργασίας την εβδομάδα έχουν κακή ποιότητα ύπνου, υψηλότερα επίπεδα ημερήσιας υπνηλίας και επομένως οι συνθήκες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος είναι πιο ευνοϊκές. Οι οδηγοί με υψηλά επίπεδα καμάτου έχουν τα πιο χαμηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, υψηλότερα επίπεδα ημερήσιας υπνηλίας και επομένως περισσότερες πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Οι επαγγελματίες οδηγοί έχουν αυξημένο ρίσκο για καρδιαγγειακά και μεταβολικά νοσήματα λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής που τους επιβάλλεται από τις συνθήκες εργασίας. Οι νεότεροι σε ηλικία και καλύτερα σε υγεία οδηγοί τείνουν να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα για κάποιο οδικό ατύχημα από ότι οι συνάδελφοί τους μεγαλύτερης ηλικίας, πιθανόν λόγω αυξημένης αυτοπεποίθησης και μικρότερης οδικής εμπειρίας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το