Πολιτισμός

Σε καλοκαιρινή περιοδεία ο «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου

 

Της
ΔΑΝΑΗΣ ΜΑΡΙΤΣΑ

Τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα στοχοποιεί ο Μολιέρος στο έργο «Ο κατά Φαντασίαν Ασθενής» (1673). Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του, που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες, καμουφλάροντας έτσι την ανεπάρκεια των γνώσεών τους, ενώ το μοναδικό ενδιαφέρον τους ήταν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον. Την ομώνυμη κωμωδία παρουσιάζουν φέτος το καλοκαίρι ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας (σκηνοθεσία – διασκευή), συνεχίζοντας έτσι τη μελέτη τους σχετικά με τον κορυφαίο Γάλλο δραματουργό, μετά από τον «Δον Ζουάν» (2009) και τον «Ταρτούφο» (2016). Η παράσταση θα περιοδεύσει από την 1 Ιουλίου ώς τις 25 Αυγούστου σε πολυάριθμα θέατρα της χώρας, από την Αττική και τη Στερεά ώςτην Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη και από την Πελοπόννησοώς την Κρήτη. Εμφανίζοναι οι ηθοποιοί Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης και Δημήτρης Φιλιππίδης.
Λαμπρό επαναστατικό πνεύμα της εποχής του, ο Μολιέροςκαταγγέλλει κάθε μορφή εξουσίας και ασκεί έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία του 17ου αιώνα. Με ανάλαφρο, αλλά καυστικό τρόπο, διακωμωδεί τις «αυθεντίες», που έχοντας κατακτήσει προνόμια και εξουσία, τυφλωμένοι από αλαζονεία, υποτιμούν και καταπιέζουν τον απλό πολίτη. Κατά τραγική ειρωνεία το έργο αυτό ήταν το κύκνειο άσμα του θεατρικού συγγραφέα. Λίγο μετά την τέταρτη παράσταση, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο ίδιος, κατέρρευσε στα παρασκήνια καιύστερα από λίγες ώρες άφησε την τελευταία του πνοή, προδομένος από τους γιατρούς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το