Τοπικά

Σε ένα χρόνο η μεταφορά της Χαλυβουργίας στον τρίτο προβλήτα

Μελέτη για τη μεταφορά του σκραπ στον τρίτο προβλήτα του λιμανιού του Βόλου ανέθεσε ο Οργανισμός Λιμένος. Εάν δεν κατατεθεί μελέτη, η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει το έργο, μέσω ΕΣΠΑ, με τρία εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΒ κ. Σωκράτη Αναγνώστου.

Η προοπτική να δημιουργηθεί «car terminal» στον προβλήτα 3, είναι μακρινή σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου, αλλά ακόμη και εάν υπάρξει επενδυτής δεν θα προκύψει κανένα πρόβλημα, από τη συνύπαρξη των δράσεων. Στη Χαλυβουργία ουσιαστικά γίνεται παραχώρηση ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσεις του προβλήτα μέχρι το 2042, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΛΒ προς τη Χαλυβουργία. Η σύμβαση, ωστόσο δεν ενέχει όρους αποκλειστικότητας ως προς τη διακίνηση των φορτίων.

Η μελέτη του ΟΛΒ, ύψους 12.000 ευρώ, θα περιλαμβάνει τη μεταφορά των θέσεων φορτοεκφόρτωσης του σκραπ και των χύδην φορτίων από τον προβλήτα 1 (σιλό) στον προβλήτα 3.

Η μεταφορά, αποτελεί νομική υποχρέωση, που απορρέει, τόσο από το εγκεκριμένο master plan του λιμανιού, όσο και από τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και πρέπει να έχει επιτευχθεί μέχρι τον Μάιο του 2021, ενώ θετικά έχει γνωμοδοτήσει η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

Η μελέτη που θα εκπονηθεί πρέπει να περιλαμβάνει την κατασκευή κρηπιδωμάτων αναγκαίου μήκους, κατασκευή έργων ανωδομής, εργασίες αποξήλωσης υφιστάμενων υποδομών πρώτου προβλήτα και προμήθεια και εγκατάσταση μηχανημάτων, γερανών κ.λπ. αναγκαίων για τη διατήρηση της επιχειρησιακής δυνατότητας του λιμανιού.

Επί της ουσίας οι αναγκαίες επενδύσεις γίνονται για τη Χαλυβουργία, που είναι βασικός πελάτης του λιμανιού.

Η Χαλυβουργία καλείται από την πλευρά της να καταβάλει ποσό ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της από τον πρώτο στον τρίτο προβλήτα του λιμανιού. Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.

Συγκεκριμένα η μεταφορά και δημιουργία υποδομών στον τρίτο προβλήτα θα κοστίσει στην επιχείρηση τρία εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος για την αποκατάσταση του πρώτου προβλήτα υπολογίζεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της Χαλυβουργίας ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2017. Η εταιρεία υπέβαλε αίτημα δημιουργίας της εγκατάστασης, με πολυετή παραχώρηση για έκταση 250 μ. του τρίτου προβλήτα, ώστε να υπάρχει απευθείας έξοδος των φορτηγών αυτοκινήτων από την πόλη.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο Οργανισμός, δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την ιδέα να προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί «car terminal» στον προβλήτα 3 του λιμανιού του Βόλου. Ο χώρος στον τρίτο προβλήτα θα μπορεί να φιλοξενεί, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, 2.000 αυτοκίνητα και το λιμάνι του Βόλου μπορεί να εδραιωθεί ως κεντρικό λιμάνι για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αποτελεί για την αγορά τον συνδετικό κρίκο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το