Τοπικά

Σε αναζήτηση επιχειρηματικού μοντέλου για λιμάνι του Βόλου “Θ”

limani boloy

Εγκαταστάσεις σίτισης, διαμονής και ευρύτερης εξυπηρέτησης των επιβατών και όχι μόνο προτείνει για το λιμάνι το Βόλου το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε. Μάλιστα προτείνει το μικτό μοντέλο διοίκησης του λιμανιού, μέσω ΣΔΙΤ, και στο πλαίσιο της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού φορέα.
Το θέμα του επιχειρηματικού μοντέλου του λιμανιού αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στο διεθνές συνέδριο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα που διεξάγεται στο ξενοδοχείο Valis Αγριάς από το Εργαστήριο Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Το εργαστήριο Μεταφορών με υπεύθυνη την αναπληρώτρια καθηγήτρια κ. Ευτυχία Ναθαναήλ υλοποίησε την έρευνα για το λιμάνι μελετώντας στοιχεία από τη λειτουργία του λιμανιού, αλλά και τις απόψεις των εργαζομένων, των επιβατών.
Όπως τόνισε η κ. Ναθαναήλ «κάναμε μια ανάλυση για ένα επιχειρηματικό μοντέλο που να ταιριάζει στο λιμάνι του Βόλου δεδομένου ότι όλες οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν, περνούν σε ένα άλλο επίπεδο, όπου έχουμε συνεργατικά σχήματα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα τα λεγόμενα ΣΔΙΤ. Έγινε η ανάλυση των χαρακτηριστικών του λιμανιού προσεγγίζοντας όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς, όπως τελωνεία, εργαζόμενους, εφοπλιστικά γραφεία, επιβάτες. Και καταλήξαμε πως καλή διεθνής πρακτική διοίκηση του λιμανιού είναι το μικτό, όπου έχουμε εμπλοκή του δημόσιου τομέα σε ό,τι έχει να κάνει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης και να συμμετέχει στην υποδομή. Από την άλλη οι λειτουργίες του λιμανιού μπορούν να γίνουν σε συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιώτη μέσω μιας ειδικής συμφωνίας για το δημόσιο συμφέρον. Για παράδειγμα ένας ιδιώτης που επιθυμεί να φέρει το κοντέινερ στο λιμάνι, αφενός θα χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις του λιμανιού, αφετέρου θα μπορεί να επενδύσει στο λιμάνι, εφόσον συμφωνηθεί κάτι τέτοιο. Να φέρει δηλαδή τον εξοπλισμό και να διαμορφώσει τις εγκαταστάσεις για να εξυπηρετήσει τον στόχο του. Και μέσα από τον νέο αυτό εξοπλισμό θα μπορούν να εξυπηρετούνται και άλλοι. Επίσης για τους επιβάτες θα μπορούσε στο τέρμιναλ να γίνουν εγκαταστάσεις μέσω ΣΔΙΤ για τη σίτιση και διαμονή τους, αλλά ακόμη και για να κάνουν συναλλαγές μέσω τράπεζας, ΚΕΠ, να κάνουν αγορές. Εκεί θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν και άλλοι πολίτες. Το τέρμιναλ πρέπει να γίνει ελκυστικό για τους πολίτες και να έχει ευρύτερη λειτουργία. Αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Βόλου χάνει έσοδα και δεν εξυπηρετούνται κάποιες ανάγκες του επιβάτη, όταν μάλιστα περιμένει αρκετή ώρα για να ταξιδέψει. Το λιμάνι έτσι χάνει δημοτικότητα και διασύνδεση με τον πολίτη, τον επιβάτη.
Η κ. Ναθαναήλ πρόσθεσε πως «επίσης το λιμάνι μπορεί να εξυπηρετήσει κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αφού η Θεσσαλία έχει εμπορευματική κίνηση που δεν είναι ανάγκη να περάσει μέσω του Πειραιά ή της Θεσσαλονίκης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το