Τοπικά

Σχολεία «κλειστά» για αναπληρωτές στη Μαγνησία “Θ”

unnamed (5)

Συνεχίζονται οι ανισότητες μεταξύ των αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Σε θέματα υγείας και ανατροφής παιδιών οι αναπληρωτές έχουν λιγότερα δικαιώματα και το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε κινήσεις προστασίας τους. Για παράδειγμα, σχολεία του Βόλου παραμένουν «κλειστά» για ευαίσθητες περιπτώσεις αναπληρωτών, όπως εκπαιδευτικοί με ζητήματα υγείας, αλλά και μητέρες με νεογέννητα ή άλλες με αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις, που τώρα θα πρέπει να μετακινούνται σε απομακρυσμένες περιοχές του Νομού για να προσφέρουν το αγαθό της γνώσης.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν εκατοντάδες κενά στη Μαγνησία και χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα, μπορούν να ενταχθούν στην κατηγορία των «εκπαιδευτικών ενός κατώτερου Θεού», αναλώσιμοι για τις ανάγκες του υπουργείου, όταν πολλοί από αυτούς γυρίζουν εδώ και δέκα χρόνια την Ελλάδα για να διδάξουν, αφού δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί.
Πέρυσι οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές που προσλήφθηκαν στη Μαγνησία, ανήλθαν στους 300. Στον ίδιο αριθμό αναμένεται να κυμανθούν και φέτος αφού αγγίζουν ήδη τους 150. Μερικοί από αυτούς είναι Βολιώτες, που όμως είναι αναγκασμένοι να διδάξουν εκτός Βόλου κάνοντας συνήθως… το αγροτικό τους στην επαρχία. Με εξαίρεση το χώρο της ειδικής αγωγής, του Μουσικού Σχολείου και κάποιες λιγοστές ειδικότητες, όπου μπορεί να υπάρξουν κενά στο πολεοδομικό συγκρότημα, η πλειοψηφία των αναπληρωτών μετακινείται καθημερινά ή διαμένει και στην επαρχία για να διδάξει. Ιδίως στις Σποράδες πολλοί είναι οι αναπληρωτές που καλύπτουν τα κενά.
Βέβαια οι αναπληρωτές γνωρίζουν τη μοίρα τους και η κρίση τους υπενθυμίζει ότι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι και μόνο από το γεγονός ότι έχουν εργασία.
Ωστόσο υπάρχουν και ευαίσθητες περιπτώσεις όπου η απουσία των ίσων εργασιακών δικαιωμάτων σε σχέση με τους μόνιμους είναι εμφανής και τους δημιουργεί προβλήματα.
Φέτος στη Μαγνησία προσλήφθηκαν και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που κάποιοι ανήκαν σε ευαίσθητες περιπτώσεις για λόγους υγείας. Ελλείψει κενών στο Βόλο, τοποθετήθηκαν σε περιοχές της επαρχίας, με αποτέλεσμα κάποιοι να επιλέξουν και το δρόμο της παραίτησης.
Ακόμη προσλήφθηκαν και μητέρες εκπαιδευτικοί που είτε έχουν νεογέννητο είτε έχουν αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις που επίσης τοποθετήθηκαν εκτός Βόλου και θα πρέπει να μετακινούνται ακόμη και στο Πήλιο και να λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι ή να αποχωρίζονται τις οικογένειές τους για να διδάξουν στις Σποράδες. Το ποιος θα φροντίζει το παιδί είναι μάλλον αδιάφορο για το υπουργείο. Στην περίπτωση αυτή, αν οι εκπαιδευτικοί επέλεγαν να παραιτηθούν, θα έχαναν την πρόσληψη στο σχολείο για τη φετινή, αλλά και την ερχόμενη χρονιά ως… τιμωρία από την πολιτεία.
Πώς στηρίζεται, λοιπόν, η μητρότητα και μάλιστα στο χώρο της εκπαίδευσης; Δεν θα έπρεπε το υπουργείο να δημιουργήσει ένα δίχτυ προστασίας και για τους αναπληρωτές; Το ίδιο ισχύει και για τους αναπληρωτές που έχουν διάφορα προβλήματα υγείας.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε πως οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν χιλιάδες κενά, υφίστανται αδικίες και ανισότητες σε σχέση με τους μόνιμους, που το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε ήδη να μεριμνήσει για να αποκαταστήσει. Στην περίπτωση των αναπληρωτών με πρόβλημα υγείας, αν ήταν μόνιμοι και όπως αναφέρεται στο σχετικό προεδρικό διάταγμα, θα τοποθετούνταν κατ΄ εξαίρεση μέσα στο Βόλο ή στον τόπο που διαμένουν μόνιμα, αν προσλαμβάνονταν εκεί, και δεν θα μετακινούνταν στην περιφέρεια, ώστε να υπάρχει και το φαινόμενο των παραιτήσεων. Επίσης στην περίπτωση της εκπαιδευτικού με το νεογέννητο, η μόνιμη εκπαιδευτικός θα λάμβανε απλούστατα την άδεια ανατροφής ενός περίπου χρόνου και δεν θα είχε αυτό το πρόβλημα. Αντίθετα η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός έχει μόλις δύο μήνες άδεια μητρότητας μετά τον τοκετό, αφού ανήκει ασφαλιστικά στο ΙΚΑ και μετά θα πρέπει να επιστρέψει στο σχολείο. Μάλιστα οι αναπληρωτές συνήθως δεν μπορούν να λάβουν και απόσπαση εντός νομού, όπως συμβαίνει με τους μόνιμους, για να βελτιώσουν κάπως τη θέση τους.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «τα τελευταία πέντε χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 10.500 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και προσλήφθηκαν ως μόνιμοι μόνο 272. Αποτέλεσμα είναι κάθε χρόνο να «καλύπτονται» χιλιάδες κενά στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία από τους αναπληρωτές, οι οποίοι έχουν περιορισμένα δικαιώματα και τρέχουν ανά την Ελλάδα για να έχουν ένα μισθό που δεν τους φτάνει για τα έξοδά τους. Μάλιστα πολλοί από αυτούς δουλεύουν ως αναπληρωτές ακόμη και δέκα χρόνια, αφού πλέον μόνιμοι διορισμοί δεν γίνονται. Δυστυχώς η μη πρόσληψη μονίμων και τα χιλιάδες οργανικά κενά που υφίστανται, δεν συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία το σχολείου, αντιθέτως οδηγούν στην απαξίωση της εκπαίδευσης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το