Τοπικά

Σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2021 – Ποιες δράσεις προβλέπονται 

Στο Δημοτικό Συμβούλιο τέθηκε προς έγκριση σήμερα το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Βόλου για το έτος 2021. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα διαβιβαστεί στον ΕΟΤ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του, ώστε να υπάρχει διασφάλιση εναρμόνισης του σχεδίου με την εθνική πολιτική για την τουριστική προβολή της χώρας.

Το Σχέδιο για το 2021 προέκυψε από τη συλλογή και επεξεργασία πρωτογενών στοιχείων μέσω της υλοποίησης ερευνών πεδίου, την αξιοποίηση της αποκτηθείσας εμπειρίας, τα απολογιστικά στοιχεία του 2020, τη συνολική στρατηγική του Δήμου Βόλου, αλλά και τους περιορισμούς που δημιουργούνται από την εξελισσόμενη πανδημία του κορωνοϊού.

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2020, ο Δήμος Βόλου συμμετείχε σε 11 εκθέσεις σε 10 χώρες, σε 4 δημοσιογραφικά ταξίδια εξοικείωσης, σε δράσεις διαδικτυακής προβολής, σε εκδηλώσεις εργαστήρια και επαγγελματικές συναντήσεις προώθησης προορισμού.
Όμως ο προγραμματισμός των δράσεων δεν ολοκληρώθηκε, αφήνοντας εκτός της προσπάθειας ανοίγματος σε νέα αγορά και την παρουσία του προορισμού σε επιπλέον χώρες.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Τμήματος Τουρισμού, επικρατεί συνολική αμηχανία στις αγορές αναφορικά με τις δράσεις προβολής, καταγράφηκε κατακόρυφη μείωση πληρότητας και τζίρου την προηγούμενη περίοδο και η πτώση άρχισε τον Μάρτιο οριακά πριν την εφαρμογή των μέτρων.
Η πληρότητα μετά την επανεκκίνηση παρουσίασε σταθερή υστέρηση, καθώς υπολειπόταν κατά μέσο όρο 30 μονάδες σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά ποσοστά εμφανίζοντας μέση μείωση 53%. Η μέση πτώση τζίρου προσδιορίζεται σε -51%, το ανθρώπινο δυναμικό διατηρήθηκε στο 60% των επιχειρήσεων με τις υπόλοιπες να εμφανίζουν μείωση προσωπικού. Η τάση είναι όμοια στην κίνηση επιχειρήσεων ειδικών μορφών τουρισμού. Η μείωση της κίνησης είναι οριζόντια σε ειδικές μορφές και θαλάσσιο τουρισμό. Σε εθνικό επίπεδο η σεζόν δεν επιβεβαίωσε καμία αισιόδοξη προσδοκία.

Οι δράσεις του Προγράμματος συνοπτικά αφορούν:
Προβολή με κλασικά μέσα, δηλαδή προβολή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, μόλις αυτές επιτραπούν και πάντα με συμπληρωματικές δράσεις και εκδηλώσεις παρουσίασης του προορισμού εντός και εκτός των εκθέσεων. Επίσης θα υποστηριχθούν φιλοξενίες δημοσιογραφικών ομάδων. Τέλος θα παραχθεί νέο έντυπο υλικό προβολής του προορισμού και θα διαφημιστεί ο προορισμός σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Θα χρησιμοποιηθεί ενισχυμένα η ψηφιακή προβολή. Τέλος, θα δημιουργηθεί νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με τουριστική πληροφορία. Θα συνεχιστεί η υποστήριξη και βελτίωση των ακτών κολύμβησης και η τουριστική πληροφόρηση και υποδοχή των επισκεπτών.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το Πρόγραμμα ο Δήμος Βόλου θα συμμετέχει σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις τον Ιανουάριο στη Βιέννη και στη Ζυρίχη, τον Φεβρουάριο στο Τελ Αβίβ και στο Μιλάνο, στο Πόζναν της Πολωνίας, στη Σόφια, στο Μόναχο και στην Ουτρέχτη, τον Μάρτιο στο Παρίσι και στη Νάπολη, τον Απρίλιο στην Ουτρέχτη και στο Μαϊάμι, το Μάιο στη Σαγκάη, το Όσλο και το Ελσίνκι. Επίσης το β’ εξάμηνο προγραμματίζεται η συμμετοχή τον Σεπτέμβριο σε έκθεση στο Ντίσελντορφ και τον Νοέμβριο στο Λονδίνο.

Ενδεικτικές δράσεις
– Θεματική καμπάνια προορισμού πεζοπορίας Pelion Routes, ως νέου προϊόντος και γενικής ανάδειξης δραστηριοτήτων βουνού.
– App πεζοπορίας / site πεζοπορίας.
-Βελτίωση της πληροφόρησης: Ανάπτυξη εφαρμογών τουριστικής προβολής για κινητά τηλέφωνα-Παραγωγή App i-area.
– Ο Βόλος ως επιλογή city break.
– Το μονοπάτι των χωριών – σύνδεση πεζοπορίας και πολιτιστικών στοιχείων.
– Διοργάνωση ή/και συμμετοχή σε B2B workshops, επαγγελματικά ταξίδια παρουσίασης, εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού.
– Διαδικτυακή προβολή, διαφήμιση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ηλεκτρονικές σελίδες και στις σελίδες του προορισμού.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το