Τοπικά

Σχέδιο τουριστικής προβολής: Ασφαλής επιλογή η …πεπατημένη

Με τα ίδια «υλικά» θα επιχειρήσει η νέα δημοτική αρχή να δημιουργήσει νέες προοπτικές για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής την επόμενη χρονιά. Το σχέδιο τουριστικής προβολής για το 2015, που παρουσιάστηκε σήμερα, στηρίζεται στους παραδοσιακούς τρόπους ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος (έντυπα, εκθέσεις, διαφήμιση, φιλοξενία προσκεκλημένων), με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από τις ίδιες αγορές: τη Γερμανία (παραδοσιακή αγορά), την Αυστρία (σύνδεση με Fly Niki, Austrian), τη Γαλλία («ποιοτικοί» επισκέπτες που επιλέγουν την περιοχή χωρίς να υπάρχει δράση προβολής στην χώρα), το Ισραήλ (επισκεψιμότητα και εκτός θερινής περιόδου),την Ιταλία (παραδοσιακή αγορά και αεροπορική σύνδεση), την Αγγλία (παραδοσιακή αγορά), το Βέλγιο (αυξημένη επισκεψιμότητα κυρίως μέσω της αεροπορικής σύνδεσης), τις βαλκανικές χώρες και την Ολλανδία (παραδοσιακή επισκεψιμότητα και συνδυασμός με την αεροπορική σύνδεση του Βελγίου).
Στο πλαίσιο του σχεδίου προβολής θα συγκεντρωθεί πρωτογενές υλικό όπως φωτογραφίες και video για να αξιοποιηθεί από τις υπόλοιπες δράσεις με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Leader. Οι δράσεις εξειδικεύονται ως εξής:
Διαδίκτυο, προβολή και πληροφόρηση: H διαδικτυακή παρουσία αφορά προβολή και πληροφόρηση. Τα τελευταία 4 χρόνια λειτουργεί web site τουριστικού χαρακτήρα που υποστηρίζει τους επισκέπτες στην οργάνωση του ταξιδιού.
Στο σχέδιο προβλέπεται η αντίστοιχη δημιουργία web site για το σύνολο του προορισμού (Leader). Προτείνεται η οργάνωση web site καθαρά τουριστικής προβολής στα πρότυπα του visit Greece με αξιοποίηση του υλικού. Τέλος, προβλέπεται η οργάνωση της παρουσίας στα social media και η υποστήριξη του έργου. Προφανώς τα web sites θα βρίσκονται σε άμεση σύνδεση.
Εκθέσεις: Η εκθεσιακή παρουσία, είναι ένας παραδοσιακός, πλέον, τρόπος προβολής που ωστόσο δεν μπορεί να εγκαταλειφθεί. Βασική αρχή είναι η συμμετοχή της περιοχής στις εκθέσεις εσωτερικού κι εξωτερικού να πραγματοποιείται σε συνέργεια και σε συνδιοργάνωση με τις συμμετοχές της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των υπόλοιπων ΟΤΑ, όπου αυτό είναι δυνατόν καθώς και με την υποστήριξη του Ε.Ο.Τ., με στόχο την προβολή του προορισμού.
Διαφήμιση: Η διαφήμιση αφορά δράσεις κλασικής διαφήμισης σε έντυπα μέσα αλλά και δράσεις ηλεκτρονικής διαφήμισης. Η διαφήμιση σε έντυπα μέσα θα πραγματοποιείται ad hoc με καταχωρίσεις ανά περίοδο και με βάση τις εκτυπώσεις των θεματικών εντύπων (πολύ μικρής κλίμακας). Η ηλεκτρονική διαφήμιση αφορά την εκπόνηση μικρής μελέτης αποτύπωσης των τρόπων αξιοποίησης του διαδικτύου και κατόπιν στην μικρής κλίμακας πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρονικής διαφήμισης με βάση τα σενάρια της μελέτης (η ηλεκτρονική διαφήμιση εντάσσεται στο Leader).
Δημόσιες σχέσεις: Η υποδοχή fam & press trips αλλά και η οργάνωση Β2Β συναντήσεων με εκπροσώπους του τουριστικού συστήματος θα πραγματοποιηθεί ad hoc και με βάση τις δυνατότητες κυρίως των γραφείων του ΕΟΤ του εξωτερικού. Θα προηγηθεί συστηματική επικοινωνία με τα γραφεία του εξωτερικού, που δραστηριοποιούνται στις αγορές στόχους και θα αξιοποιηθεί η προηγούμενη καλή σχέση ή η σχέση που θα «χτιστεί» κατά την παρουσία της περιοχής στα πλαίσια των εκθέσεων. Κάθε fam & press trip θα υλοποιείται σε συνεργασία με τοπικούς φορείς – ενώσεις.
Έντυπη πληροφόρηση: Προγραμματίζεται η επανεκτύπωση χαρτών (με την νέα είσοδο για την κρουαζιέρα), βασικών εντύπων και ενός ολοκληρωμένου τουριστικού οδηγού περιοχής με στόχο την υποστήριξη της τουριστικής πληροφόρησης. Επίσης προγραμματίζεται η έκδοση μικρού εντύπου προβολής και ενημέρωσης για την κάλυψη μαζικών διακινήσεων (εκθέσεις / συνέδρια κλπ.). Η έκδοση του οδηγού εντάσσεται στο Leader.
Τουρισμός κρουαζιέρας – αεροδρόμιο: Προβλέπεται μελέτη για το προφίλ επισκέπτη αεροδρομίου και κρουαζιέρας (πρωτογενή έρευνα με ερωτ/λόγιο) και αξιοποίηση αποτελεσμάτων στην προσέλκυση εταιριών. Διερεύνηση μνημονίου συνεργασίας με φορείς για δέσμευση δωρεάν παροχής hospitality desk σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και πτήσεων. Δημιουργία ομάδας τοπικής εκπροσώπησης σε επαφές και παρουσιάσεις και οργάνωση προγράμματος παρουσιάσεων σε εταιρίες (Β2Β) και θεματικές εκθέσεις. Αναφορά της αεροπορικής σύνδεσης με το αεροδρόμιο VOL σε κάθε εκθεσιακή παρουσία.
Αργώ: Οργάνωση νέου χώρου φύλαξης Αργούς. Συνεργασία με σύλλογο Αργοναυτών για την υποστήριξη των ξεναγήσεων και λοιπών λειτουργικών θεμάτων. Συγκέντρωση όλων των μέχρι σήμερα παραγωγών. Αναζήτηση χορηγικού προγράμματος μέσω του Συλλόγου Αργοναυτών. Υποστήριξη στην παραγωγή εκπαιδευτικού προγράμματος και προγράμματος ξενάγησης. Δημιουργικό έντυπου υποστηρικτικού υλικού. Δημιουργικό υλικού προβολής του χώρου. Παραγωγές μέσω χορηγικού προγράμματος.
Events: Ανοιχτή πρόσκληση για την υποκίνηση εκδηλώσεων με στόχο τη ροή εκδηλώσεων – events σε όλη την διάρκεια του έτους. Η πρόσκληση θα αφορά τοπικούς ιδιωτικούς ή και δημόσιους φορείς και ενώσεις, που προτίθενται να διοργανώσουν event. Συγκέντρωση και οργάνωση προτάσεων. Η δράση προτείνεται να υλοποιηθεί από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού με την υποστήριξη του Τουρισμού μέσω δημιουργίας καλεντάρι εκδηλώσεων και προβολή τους. Ηλεκτρονική κι έντυπη προβολή. Ξεκίνησε ήδη ο εμπλουτισμός εκδηλώσεων Χριστουγέννων και Αποκριάτικων.
Sales στην εστίαση και τον τουρισμό: Ανάδειξη της εστίασης και του τουρισμού με εκπτώσεις, αλλά συντονισμένα. Στόχος η αύξηση της επισκεψιμότητας σε χαμηλή περίοδο. Προτείνεται η υποκίνηση εκπτώσεων στις περισσότερες τουριστικές υπηρεσίες όπως τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα café, οι μετακινήσεις κλπ, ενώ η δράση θα πρέπει να συνδιοργανωθεί με τοπικούς φορείς και να προβληθεί κυρίως στην Ελληνική αγορά μέσων των ΜΜΕ. Ενδιαφέρον θα παρουσιάσει συνδυαστικά η δράση με θεματική εκδήλωση όπως Εβδομάδα εστιατορίου & φαγητού.
Προϊόντα: Αφορά την οργάνωση κάποιων χαρακτηριστικών της περιοχής με σκοπό την μεγαλύτερη συμμετοχή τους στην ταυτότητα, την αναγνωρισιμότητα τους και την λειτουργική τους χρησιμότητα ως τουριστικό προϊόν. Δεν αρκεί μόνο η προβολή, αλλά απαιτείται μια σημαντική επένδυση, όχι κατ’ ανάγκη οικονομική, ώστε ο προορισμός να προσφέρει τα τουριστικά προϊόντα που υπαινίσσεται όταν προβάλλεται. Με λίγα λόγια, ότι προβάλουμε, πρέπει να προσφέρεται εμπλουτισμένο και οργανωμένα.
Σταθερές δράσεις: Συνεχίζονται και παρέχονται οι σταθερές δράσεις όπως: Διαχείριση ακτών (Ενίσχυση των ακτών και του προγράμματος γαλάζιων σημαιών, Οργάνωση events και πιστοποίηση νέων ακτών μέσω του προγράμματος). Πληροφόρηση επισκεπτών (υποστήριξη Κέντρου πληροφόρησης, σημείου υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, υποστήριξη τουριστικού διαδικτυακού τόπου και μαζικών αποστολών), Δικτύωση με τους τοπικούς φορείς (οργάνωση εκθεσιακής παρουσίας, υποδοχή κρουαζιέρα, εκδηλώσεις).
Είναι προφανές ότι διατηρούνται και συνεχίζονται όλες οι προσπάθειες και ενέργειες που αφορούν στην βελτίωση των υπαρχόντων υποδομών και την δημιουργία νέων, μέσω της διαμεσολάβησης ή της εκπροσώπησης ή της παρακίνησης προς τους ενδιαφερόμενους ή εμπλεκόμενους φορείς.
Συνεπώς διατηρείται η θέση για υποστήριξη της ολοκλήρωσης και λειτουργίας του κεντρικού terminal του κεντρικού προβλήτα του λιμένα καθώς και η υποστήριξη έργων εξωραϊσμού εντός και εκτός της σημερινής περιοχής υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, η υποστήριξη της λειτουργίας μικρού αγκυροβολίου αναψυχής και γενικά κάθε πιθανή ενέργειες αναβάθμισης της υποδομής του Λιμένα που αφορά στον τουριστικό του χαρακτήρα.
Διατηρείται ο ρόλος της Αντιδημαρχίας και του Τμήματος Τουρισμού ως ο ενδιάμεσος σύνδεσμος των φορέων του τουρισμού και των υπηρεσιών του Δήμου προκειμένου να επιλύονται θέματα που αφορούν την ομαλότερη λειτουργία στην τουριστική υποδοχή, εξυπηρέτηση και ανάπτυξη.
Επόμενοι στόχοι
Πεζοπορικές διαδρομές
Στους άμεσους επόμενους στόχους πρέπει να είναι η ενιαία οργάνωση του προϊόντος της ορεινής πεζοπορίας. Μέχρι σήμερα, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες δημιουργίας μονοπατιών αλλά έχουν περιοριστεί σε διανοίξεις, σημάνσεις όχι όμως ομοιογενείς και χωρίς ενιαίο σχεδιασμό σε επίπεδο προορισμού. Επίσης δεν έχουν αντιμετωπιστεί ενιαία ως τουριστικό προϊόν προκειμένου να προβληθούν και να αναδειχθούν ως ταυτότητα της περιοχής. Προτείνεται η οργάνωση ομάδας εργασίας και η κατάθεση μιας αρχικής μελέτης ανάπτυξης διαδρομής για τον προορισμό που να περιλαμβάνει επιλογή διαδρομής, ονομασία, χαρτογράφηση, μελέτη σήμανσης, μελέτη κόμβων και πρόταση διατήρησης. Προτείνεται η ομάδα να σχηματιστεί με τοπικό δυναμικό ενώ παράλληλα να διερευνηθεί η πιθανή εξεύρεση πόρων για την υποστήριξη και την συνέχεια του έργου.
Γαστρονομία
Θα απογραφεί το γαστρονομικό χαρτοφυλάκιο σε ένα ξεχωριστό και στοχευμένο site, με βάση τις υπάρχουσες δυνατότητες και με βάση τη σύνδεση των χαρακτηριστικών που αναφέρθηκαν (εστιατόρια κάθε μορφής, συνεταιρισμοί, εκδηλώσεις, συνταγές τοπικής κουζίνας, ημερολόγιο συνταγών & προϊόντα, μουσεία).
Θα αναπτυχθεί η γαστρονομική ταυτότητα Λογότυπο / Φράσεις κλειδιά /Κείμενα που θα στηρίζουν το κεντρικό μήνυμα / Εικαστικά σχέδια για ιστοσελίδες, έντυπα κλπ
Γενικά η στόχευση της ταυτότητας πρέπει να είναι στην τοπικότητα της κουζίνας στην απλότητα των γεύσεων και στην αγνότητα των υλικών. Προφανώς για να προωθηθεί η προσπάθεια, θα πρέπει να υιοθετηθεί από το σύνολο των επιχειρήσεων και φορέων που θα συμμετέχουν και θα αναφέρονται στο χαρτοφυλάκιο.
Διοργάνωση έκθεσης: Η γιορτή της Θεσσαλίας στην Αθήνα
Διοργάνωση μεγάλης τουριστικής έκθεσης αποκλειστικά για την περιοχή της Θεσσαλίας πχ στο χώρο του METRO Αθηνών – Σύνταγμα ή του Ζάππειου, πριν από επιλεγμένη κύρια εορταστική περίοδο πχ Χειμώνας – Χριστούγεννα 2015 ή Άνοιξη – Πάσχα 2015.
Συνδυασμός με: Fam trip σε προηγούμενη χρονική περίοδο, παρουσίαση περιοχής στον χώρο της έκθεσης και συντονισμένα ένθετα και αφιερώματα σε Αθηναϊκές εφημερίδες
Η έκθεση να περιλαμβάνει την παρουσία φορέων και εκπροσώπων των περιοχών της Θεσσαλίας και να χαρακτηρίζεται από πολλές παράλληλες δράσεις.
Επιπρόσθετα διοργάνωση δράσεων παρουσίασης της περιοχής και δράσεων προβολής των χαρακτηριστικών της (πχ δοκιμή τοπικών προϊόντων κλπ) σε χώρους συνάθροισης κοινού Παράδειγμα: Σε εμπορικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης & σε πλατείες και σε χρόνο παράλληλο με την διοργάνωση εκθέσεων σε πόλεις του εξωτερικού.
Διοργάνωση έκθεσης: Έκθεση Τουρισμού και Φύσης
Η Έκθεση τουρισμού σε τοπικό επίπεδο, με σκοπό να αναδείξει τις δυνατότητες της περιοχής ως προς τις επιλογές σε δραστηριότητες ελευθέρου χρόνου, φύσης και τουρισμού είναι μια σκέψη που ενδιαφέρει την ΕΑΠ. Παρά την έλλειψη σταθερής, μεθοδικής και συστηματικής λειτουργίας υποδομών, δομών ή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, η οργάνωση έκθεσης τοπικού ενδιαφέροντος είναι ενδιαφέρουσα. Αυτό διότι θα είναι ευκαιρία να παρουσιαστούν τοπικές πρωτοβουλίες. Προκειμένου να υπάρχει αυξημένη πιθανότητα επιτυχίας, η ενδεχόμενη έκθεση προτείνεται να γίνει σε περίοδο διασφαλισμένης επισκεψιμότητας και να συνδυαστεί με προυπάρχουσες και αναγνωρίσιμες εκδηλώσεις της περιοχής. Θα πρέπει επίσης να υλοποιηθεί σε χώρο εύκολα προσβάσιμο για την διευκόλυνση και ενίσχυση της επισκεψιμότητας. Παράλληλα θα πρέπει να ενισχυθεί με δράσεις διαφήμισης και προβολής σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο. Τέλος, θα πρέπει να διευρυνθεί ως προς τους πιθανούς εκθέτες με την συμμετοχή εκθεμάτων συναφών με την βασική θεματολογία (πχ Πήλιο: δραστηριότητες βουνού και τοπικά προϊόντα) αλλά και δραστηριοτήτων που θα προσελκύουν κοινό.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το