Τοπικά

Ο Δήμος Βόλου θα δαπανήσει 283.200 ευρώ για τουριστική προβολή-73.800 ευρώ θα λάβουν εξωτερικοί συνεργάτες

Theodorou

Από τα αποτελέσματα των μελετών και την παρακολούθηση των στοιχείων του τουριστικού τομέα προκύπτει ότι στο Βόλο:

-Διατηρείται υψηλή η κατανομή των Ελλήνων επισκεπτών, με συνέχιση της μικρής συμμετοχής αλλοδαπών  στη συνολική κατανομή επισκεπτών.

-Τα παραδοσιακά καταλύματα εμφανίζουν υψηλότερο ποσοστό αλλοδαπών σε σχέση με τα υπόλοιπα.

-Οι τοπικές επιχειρήσεις συνεργάζονται σε μικρό βαθμό με γραφεία τουρισμού ξένων αγορών,

-Παρατηρείται συρρίκνωση της θερινής περιόδου με πληρότητες μόνο τον Αύγουστο με όλες τις επιπτώσεις που προκύπτουν από το γεγονός αυτό. Οι μεγαλύτερες επιπτώσεις από την συρρίκνωση αγγίζουν τα ενοικιαζόμενα δωμάτια στις περιοχές εκτός πόλης. Καλύτερη είναι η εικόνα των μονάδων εντός πόλης ενώ η περίοδος Χριστουγέννων βελτιώνει τις πληρότητες των ορεινών παραδοσιακών καταλυμάτων. Συνεπώς προκύπτει η αναγκαιότητα υποστήριξης των ορεινών και παραθαλάσσιων περιοχών με την προσέγγιση των αντίστοιχων αγορών (Ισραήλ, Γαλλίας Ιταλίας, Γερμανίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Ολλανδίας).

Στόχος του πολυδάπανου προγράμματος τουρισμού του Βόλου είναι η διατήρηση και η ενίσχυση της εξωστρέφειας της περιοχής στην Ελλάδα αλλά και ο εμπλουτισμός – ενίσχυση των δράσεων προβολής στο εξωτερικό, η προσέγγιση των αγορών με περισσότερες δράσεις, αξιοποίηση του διαδικτύου, προσέγγιση εξειδικευμένων γραφείων τουρισμού του εξωτερικού και σε κάθε περίπτωση η ποιοτική υποδοχή επισκεπτών και η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού.

Το Τμήμα Τουρισμού της Διεύθυνσης  Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Βόλου εκπόνησε ετήσιο πρόγραμμα δράσης το οποίο  θα τεθεί προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Βόλου για το έτος 2016 κινείται στους εξής άξονες:

– Πρωτογενές υλικό.

Η δράση θα αφορά τον εμπλουτισμό του οπτικού υλικού, ώστε να υποστηρίζεται το σύνολο των λοιπών δράσεων δηλ. των εκτυπώσεων, παρουσιάσεων, διαφημίσεων, μέσων ηλεκτρονικής προβολής κ.λ.π. Η επικαιροποίηση του υλικού θα αφορά την φωτογράφιση και βιντεσκόπηση δραστηριοτήτων ώστε να συμπληρώνονται νέες θεματικές με υλικό και να υπάρχει ανανέωση της αισθητικής προκειμένου τα εργαλεία προβολής του Δήμου να παρουσιάζουν επικαιροποιημένη εικόνα στις τουριστικές αγορές.

-Εκθέσεις.

Η εκθεσιακή παρουσία αποτελεί έναν παραδοσιακό τρόπο προβολής , περιλαμβάνει παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Προτείνεται η  συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, με τους υπόλοιπους ΟΤΑ του Νομού καθώς και με την υποστήριξη του ΕΟΤ. Σε αρκετές περιπτώσεις η εκθεσιακή παρουσία διανθίζεται από εκδηλώσεις τις οποίες είτε διοργανώνει ο Δήμος, είτε υποστηρίζει: παρουσιάσεις, road show, δράσεις γευσιγνωσίας,  συνεργασίες με τοπικά σχήματα, επαγγελματίες, ενώσεις επαγγελματιών κ.λ.π.

Πρωτεύοντα στόχο αποτελεί η συμμετοχή του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις των Βαλκανικών χωρών. Αναλυτικότερα προτείνεται η συμμετοχή σε εκθέσεις στις πόλεις όπως : Αθήνα, Θεσ/νίκη, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Σόφια, Παρίσι, πόλεις Ιταλίας,  της Γερμανίας, Τελ Αβίβ, Λευκωσία, Βιέννη, Πόλεις της Ολλανδίας, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Μόσχα, Κων/πολη, Στοκχόλμη.

-Διαφήμιση.

Η διαφημιστική προβολή εμπεριέχει τρία σκέλη:

ι)Τις καταχωρήσεις σε έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά κ.λ.π.),

ιι) την παραγωγή διαφημιστικού spot και

ιιι) την ηλεκτρονική διαφήμιση μέσω internet.

Ο Δήμος Βόλου έχει αναπτύξει πριν τρια χρόνια λογότυπο τουριστικής προβολής της περιοχής   Βόλος- Πήλιο Είναι αλήθεια.  VolosPelion Its trueΜε το λογότυπο υποστηρίζει τις δράσεις που αφορούν την ανάπτυξη της εξωστρέφειας και την προσέγγιση τουριστικών αγορών.  Προκειμένου αυτό να καταστεί σαφές και ξεκάθαρο- ότι δηλαδή είναι αληθινοί οι μύθοι που διαδίδονται για  τον τόπο αυτό-  η παραγωγή ενός spot όχι μόνο θα εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο αυτή την ανάγκη, αλλά θα αναδείξει παράλληλα τις ομορφιές της πόλης μας και του Πηλίου βασισμένο σε μια σεναριακή ιδέα που θα αξιοποιήσει την παγκοσμίως γνωστή  τοπική ιστορία. Χρησιμοποιώντας τη δυναμική της εικόνας θα προβάλει με άμεσο και σύντομο τρόπο τον προορισμό Βόλο- Πήλιο.

Η Ηλεκτρονική διαφήμιση θα στηρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από τη δημιουργία ενός web site τουριστικής προβολής και όχι τουριστικής πληροφόρησης. Εκεί θα αξιοποιείται το σύνολο του φωτογραφικού και βιντεοσκοπημένου υλικού που παράγεται ανά περιοχή, ενώ θα περιέχει όλα τα εργαλεία προβολής του Δήμου (έντυπα, άρθρα κ.λ.π.). Θα είναι συνδεμένο και με το site που θα προκύψει μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος Leader.

Άμεσο στόχο αποτελεί και η ηλεκτρονική διαφήμιση του Δήμου με καταχώρηση σε ιστοσελίδες που θα υποστηρίξουν την είσοδο και προβολή σε αγορές του εξωτερικού σε διαδικτυακούς τόπους σχετικούς με τον τουρισμό.

Η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων σε οθόνες προβολής στις πόλεις που φιλοξενούνται οι εκθέσεις, οι πινακίδες πληροφόρησης και η καμπάνια WELCOME  είναι επίσης δράσεις προσέγγισης και καλλιέργειας του φιλόξενου πνεύματος της περιοχής μας.

-Δημόσιες σχέσεις.

Η υποδοχή fam & press trips και η διοργάνωση Β2Β συναντήσεων με εκπροσώπους του τουριστικού συστήματος είναι μια μέθοδος προσέγγισης αγορών που δεν έχουν επαρκώς αξιοποιηθεί, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και ενώσεις. Μέσω του κλίματος που δημιουργείται κυρίως με τη συμμετοχή σε εκθέσεις αλλά  των γραφείων του ΕΟΤ εξωτερικού παρέχεται η δυνατότητα δραστηριοποίησης σε νέες αγορές στόχους .

-Παραγωγή έντυπου υλικού.

Εκτύπωση νέου εντύπου υλικού γενικής τουριστικής προβολής το οποίο θα είναι μεταφρασμένο σε 8 γλώσσες. Το layout του εντύπου θα προσεγγίζει αυτό ενός photo album και το στήσιμό του θα ακολουθεί την αισθητική του νέου ενημερωτικού εντύπου εναλλακτικών μορφών τουρισμού για το οποίο πραγματοποιήθηκε μια πιλοτική δοκιμή αναφορικά με την αισθητική του συγκεντρώνοντας θετικά σχόλια.

Εκτύπωση χαρτών, υλικού υποδοχής επισκεπτών, τουριστικού οδηγού πόλης, μιας  ταξιδιωτικής έκδοσης που θα περιλαμβάνει ιστορικά στοιχεία , προτάσεις περιήγησης και ξενάγησης,  με πλήρη αναφορά αξιοθέατων. Ο οδηγός θα παραχθεί σε δύο γλώσσες και η δράση αφορά δημιουργικό και εκτύπωση τελικού προϊόντος.

Σχεδιάζεται η παραγωγή αρθρωτού θεματικού υλικού παρουσίασης (presentation kit). Το δημιουργικό θα γίνει με αξιοποίηση του συνόλου του αποκτηθέντος οπτικοακουστικού υλικού, με αξιοποίηση του δημιουργικού του νέου γενικού εντύπου προβολής, με αξιοποίηση του νέου spot υιοθετώντας τη νέα αισθητική των παραγωγών και με στόχο την υποστήριξη παρουσιάσεων.

-Πληροφόρηση.

Έχοντας ως στόχο τη μεγιστοποίηση και συνεχή βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών πληροφόρησης, πέραν αυτής που ήδη παρέχεται στους επισκέπτες μέσω του Volos Info- Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης, σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός δικτύου σημείων πληροφόρησης, σε όλη την περιοχή με την υποστήριξη των τοπικών φορέων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό  με στόχο τη δημιουργία ενός σημείου πληροφόρησης σε κάθε οικισμό του Δήμου.

Η υλοποίηση αυτής της δράσης θα εξαρτηθεί από την ενεργό υποστήριξη των τοπικών φορέων.

-Ακτές και Πρόγραμμα Γαλάζιων Σημαιών

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων οι οποίες αποτελούν φυσικό αντικείμενο του Τμήματος Τουρισμού , προϋποθέτουν επισταμένη ενασχόληση και υψηλών προδιαγραφών αποτέλεσμα ώστε ο Δήμος να διαθέτει 12 ακτές εκ των οποίων 8 χαρακτηρισμένες ως πολυσύχναστες και 10 ως ακτές με Γαλάζιες Σημαία.

– Ανάδειξη γαστρονομίας.

Προτείνεται η καθιέρωση της εβδομάδας γαστρονομίας προκειμένου να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής σε περίοδο χαμηλής τουριστικής κίνησης ( π.χ. Σεπτέμβριο) και η δημιουργία δράσης ανάπτυξης citybreak. Τα restaurant weeks είναι μια ιδέα που διαρκώς επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και στην ουσία αποτελούν μια υποκίνηση των κατοίκων και των επισκεπτών μέσω εκπτώσεων να επισκεφθούν τα τοπικά εστιατόρια, να γνωρίσουν νέες γευστικές εμπειρίες σε δελεαστικές τιμές . Η προβολή της δράσης αυτής μέσω των ΜΜΕ και του internet θα φέρει στο προσκήνιο την πόλη μας.

-Ανάπτυξη πεζοπορικού τουρισμού.

Γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισης του πεζοπορικού τουρισμού ως ενιαίο τουριστικό προϊόν άμεσα συνδεμένο με την ταυτότητα της περιοχής. Η διαμόρφωση των πρώτων 30χλμ μονοπατιών αμιγώς εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Βόλου, αποτελεί λειτουργικό δείγμα πιλοτικού χαρακτήρα για τη συνολική προσπάθεια που πρέπει να ακολουθηθεί. Η συντήρηση του δικτύου και η επέκτασή του πρέπει να αποτελέσει στόχο για το Δήμο και τους όμορους ΟΤΑ ώστε η όλο αυξανόμενη ζήτηση που παρουσιάζεται σ΄αυτή τη μορφή τουρισμού να βρει έρεισμα σ΄ένα από τα πιο όμορφα και ενδιαφέροντα βουνά , όπως αυτό του Πηλίου.

-Σύνδεση Πολιτισμού με Τουρισμό

Σχεδιάζεται η παραγωγή ετήσιου ημερολογίου πολιτιστικών δρώμενων και εκδηλώσεων παράλληλα με την έκδοση θεματικού φυλλαδίου πολιτιστικών αξιοθέατων και επισκέψιμων μουσείων, μνημείων, συλλογών. Οι παραγωγές θα γίνουν με τη συνεργασία του Δήμου και του ΔΟΕΠΑΠ με την τοπική εκκλησία (Μαγνήτων Κιβωτός) και θα περιλαμβάνει πολιτιστικής και θρησκευτικής αξίας υλικό με τουριστικό ενδιαφέρον. Θα υπάρχει ανάπτυξή του τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ θα διατίθεται στις τουριστικές επιχειρήσεις και φορείς της περιοχής μας.

-Κρουαζιέρα

Στην εν λόγω δράση περιλαμβάνονται η παραγωγή πληροφοριακού υλικού, η λειτουργία info point εντός του terminal υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας, η συνέχιση του προγράμματος προσφορών της τοπικής αγοράς προς τους επιβάτες, η επιμέλεια των εισόδων προς την πόλη μέσω των υπηρεσιών του Δήμου, η έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών. Επιπλέον προβλέπεται η  τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων και οποιαδήποτε άλλη διορθωτική δράση προκύπτει από τα ερωτηματολόγια τα οποία διανέμονται και συμπληρώνονται από τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων και εξετάζονται λεπτομερώς. Η σχετική έρευνα θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

-Ενιαίος φορέας προώθησης αερολιμένα

Η πρόθεση του Δήμου έχει ήδη εκδηλωθεί για τη συμμετοχή σε σχήμα που θα στοχεύει στην αξιοποίηση του αερολιμένα προς όφελος των τουριστικών επιχειρήσεων με σκοπό την προσέλκυση πτήσεων και την υποστήριξη αλλά και το άνοιγμα των αγορών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το