Τοπικά

Σχεδιασμός για νέο επιβατικό σταθμό στο λιμάνι του Βόλου

Σχεδιασμός ενός νέου επιβατικού σταθμού καθώς ο υπάρχων δεν πληροί τις προδιαγραφές και θεωρείται δύσχρηστος προκύπτει από το Εγχειρίδιο Λειτουργικών Διαδικασιών Συστήματος Εισόδου – Εξόδου (ΣΕΕ) του Συνοριακού Σημείου Διέλευσης (ΣΣΔ) Λιμένα Βόλου που συνέταξε Τεχνικός Ασφαλείας για λογαριασμό του ΟΛΒ. Να αναφερθεί ότι το Εγχειρίδιο μετά την ψήφισή του στην προχθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, απεστάλη αρμοδίως για έγκριση στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Επισημαίνεται ότι βάσει της Συνθήκης Σένγκεν που έχει υπογράψει η χώρα μας τα λιμάνια θα πρέπει να πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις για την ασφαλή πρόσβαση και πρόσδεση πλοίων, κρουαζιερόπλοιων, ταχυπλόων και υδροπτέρυγων.

Να αναφερθεί ότι η Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας ενημέρωσε τους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης των 61 Συνοριακών Σημείων Διέλευσης (ΣΣΔ) για τις επιμέρους απαιτήσεις του κάθε ΣΣΔ, συμπεριλαμβανομένου και του ΣΣΔ Βόλου, προκειμένου να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες προσαρμογής.
Παράλληλα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρείχε αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο σύνταξης και υποβολής του φακέλου έγκρισης των απαιτούμενων υποδομών προς το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Στη συνέχεια η ΟΛΒ ΑΕ, μέσω Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος ανέθεσε σε εταιρεία συμβούλων ασφάλειας τη σύνταξη του φακέλου μελέτης των απαιτούμενων υποδομών. Η μελέτη εκπονήθηκε με γνώμονα την επίτευξη της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ευελιξίας και προσαρμοστικότητας των υπό σχεδιασμό υποδομών σε συνδυασμό με την ελάχιστη δυνατή διατάραξη της έως τώρα λειτουργίας του Λιμένα Βόλου, λαμβάνοντας υπόψη και τα παρακάτω δεδομένα:

– Την αναπτυσσόμενη δυναμική του λιμένα Βόλου ως προορισμού Κρουαζιέρας, και μάλιστα με σχεδόν το 50% της κίνησης από/προς προορισμούς Extra Schengen
– Την προοπτική εξυπηρέτησης διεθνών πτήσεων υδροπλάνων από τρίτες χώρες (Extra Schengen)
Τη με βάση τις νέες απαιτήσεις του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου (ΣΕΕ), υποχρεωτική διέλευση των θαλαμηγών σκαφών από/προς τρίτες χώρες από Συνοριακό Σημείο Διέλευσης (ΣΣΔ)
– Την έλλειψη κατάλληλων υποδομών για τη λειτουργία του λιμένα Βόλου ως ΣΣΔ σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις
– Την ανάγκη για τη μη παρακώλυση των καθημερινών λειτουργιών του λιμένα από την εφαρμογή του νέου ΣΕΕ κάτω από τις προβλεπόμενες αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας και ασφάλειας.
Με βάση τα προαναφερόμενα έγινε επιλογή του κατάλληλου χώρου, που δεν επηρεάζει τις καθημερινές λειτουργίες του λιμένα και ο σχεδιασμός ενός νέου Επιβατικού Σταθμού εμβαδού 1.032,40 τ.μ., ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες χωροθετείται στην ίδια προβλήτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες για την κατασκευή ενός νέου επιβατικού σταθμού θα απαιτηθεί το συνολικό ποσό των 3εκ. ευρώ περίπου, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, κάτι που αναμένεται να απασχολήσει τη διοίκηση του ΟΛΒ το προσεχές χρονικό διάστημα.

Η αρχική αποτύπωση της απαιτούμενης κτηριακής υποδομής (Επιβατικός Σταθμός), η λειτουργική χωροθέτηση του προτεινόμενου Επιβατικού Σταθμού και η συνοπτική περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του λιμένα, παρουσιάσθηκαν και έλαβαν την άτυπη-προφορική-αποδοχή από τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, με την προϋπόθεση της περαιτέρω επεξεργασίας και αποτύπωσης αναλυτικών λειτουργικών διαδικασιών προκειμένου αφενός να μη διαταραχθεί η καθημερινή λειτουργία του λιμένα και αφετέρου να γνωρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι τις λειτουργικές διαδικασίες.
Παράλληλα διενεργήθηκε γραπτή διαβούλευση με όλες τις εμπλεκόμενες τοπικές αρχές (Αστυνομία, Τελωνείο, Λιμεναρχείο), οι οποίες συμφώνησαν με τη σχεδίαση και χωροθέτηση νέου Επιβατικού Σταθμού.

Στη συνέχεια, η Υπηρεσία Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης κατέθεσε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΒ κάτοψη του προτεινόμενου Επιβατικού Σταθμού, απόσπασμα τοπογραφικού Λιμένα Βόλου, με τη θέση του προτεινόμενου Επιβατικού Σταθμού και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και το Εγχειρίδιο Λειτουργικών Διαδικασιών Συστήματος Εισόδου – Εξόδου (ΣΕΕ) του Συνοριακού Σημείου Διέλευσης (ΣΣΔ) Λιμένα Βόλου για παροχή σύμφωνης γνώμης, ώστε στη συνέχεια να αποσταλεί για έγκριση στη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το