Τοπικά

Σχεδιασμός για διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων σε Παλαιό Λιμεναρχείο και οδό Μαιάνδρου   

Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων στη συνοικία του Παλιού Λιμεναρχείου και στην οδό Μαιάνδρου στη Νέα Ιωνία προβλέπει μελέτη που κατέθεσε ο Δήμος Βόλου για να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.  Οι διαπλατύνσεις στο Παλιό Λιμεναρχείο θα κοστίσουν  680.000 ευρώ και στη Μαιάνδρου 323.000 ευρώ.

Η περιοχή επέμβασης του έργου στο Παλαιό Λιμεναρχείο βρίσκεται ανάμεσα στις οδούς Μητροπολίτου Γρηγορίου και Λαχανά και στις οδούς Ν.Βότση και Σερβίων. Στη συμβολή των οδών Λαχανά και Βότση είναι η είσοδος στην πόλη για τους επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια.

Η συγκεκριμένη επέμβαση αποτελεί επίσης τη συνέχεια του έργου «Επέκταση δικτύου ποδηλατόδρομου του παραλιακού μετώπου και τοπικές παρεμβάσεις κατά μήκος της διαδρομής». Στη μελέτη είχε γίνει και η πλακόστρωση του πεζοδρομίου της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου έως το ύψος της οδού Λήμνου.

Το έργο προβλέπει διαπλάτυνση του πεζοδρομίου της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο και η συνέχιση της πλακόστρωσης από την οδό Λήμνου έως την οδό Βότση.

Στην οδό Βότση προβλέπεται διαπλάτυνση του πεζοδρομίου που επίσης γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο,  με τελικό πλάτος περίπου 5,00 μ και πλάτος οδού 7,00μ.

Στην υφιστάμενη κατάσταση το πεζοδρόμιο επί της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείου έχει  κυμαινόμενο πλάτος και από το ύψος της οδού Λήμνου σταδιακά μειώνεται και μηδενίζεται στα επόμενα 20,00 μ. με αποτέλεσμα οι πεζοί να κινούνται στο οδόστρωμα.

Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου εις βάρους του οδοστρώματος. Το συνολικό μήκος της επέμβασης είναι περίπου 85μ. (από την οδό Λήμνου έως την οδό Βότση. Το πλάτος του πεζοδρομίου προτείνεται να συνεχίσει το πλάτος που έχει διαμορφωθεί πριν την οδό Λήμνου σύμφωνα με την επέμβαση του έργου «Επέκταση δικτύου ποδηλατόδρομου του παραλιακού μετώπου και τοπικές παρεμβάσεις κατά μήκος της διαδρομής», όπου έχει ενταχθεί ποδηλατόδρομος, με κυμαινόμενο πλάτος 4,60μ έως 5,15μ. Το πλάτος του νέου οδοστρώματος προβλέπεται να γίνει 4,40μ μεταξύ των οδών Λήμνου και Σερβίων, και 3,50 μεταξύ των οδών Σερβίων και Βότση.

Το καθαρό πλάτος του οδοστρώματος της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου μετά την παρέμβαση  είναι κυμαινόμενο από 4,40 έως 3,50

Οδός Βότση

Η οδός Βότση έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, από κράσπεδο σε κράσπεδο 9,00μ. η κίνηση των αυτοκινήτων είναι διπλή, ενώ η στάθμευση των αυτοκινήτων γίνεται και από τις δύο πλευρές .

Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο κατά 2,00μ με τελικό πλάτος 5,20μ και ανακατασκευή του απέναντι  πεζοδρομίου. Το μήκος της επέμβασης στο διαπλατυμένο τμήμα αριστερή πλευρά είναι περίπου 170μ ( από Μητροπολίτου Γρηγορίου έως οδό Ελασσώνος) και τα πεζοδρόμια απέναντι έχουν μήκος περίπου 155,00μ. Το πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 7,00μ.

Το καθαρό πλάτος του οδοστρώματος της οδού Βότση  μετά την παρέμβαση διαμορφώνεται στα 7,00μ.

Οδός Σερβίων

Η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, από κράσπεδο σε κράσπεδο 4,95μ. μεταξύ των οδών Ελασσώνος και Παπακυριαζή και πλάτος πεζοδρομίου 1,55, Μεταξύ των οδών Παπακυριαζή και Μητροπολίτου Γρηγορίου η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, 5,50μ. και πλάτος πεζοδρομίου 1,80.

Προτείνεται η κατασκευή οδού ήπιας κυκλοφορίας στα υφιστάμενα πλάτη πεζοδρομίων και οδού.

Οδός Έλλης

Η οδός Έλλης έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, από κράσπεδο σε κράσπεδο 3,20μ. μεταξύ των οδών Ελασσώνος και Παπακυριαζή και πλάτος πεζοδρομίου 0,90. Μεταξύ των οδών Παπακυριαζή και Μητροπολίτου Γρηγορίου η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, 4,10-μ. και πλάτος πεζοδρομίου 0,65,

Προτείνεται η κατασκευή οδούς ήπιας κυκλοφορίας στα υφιστάμενα πλάτη πεζοδρομίων και οδού.

Στη Νέα Ιωνία

Παρέμβαση στην οδό Μαιάνδρου με δημιουργία θέσεων πάρκιν και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, προβλέπει σχέδιο της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας. Η μελέτη  αναφέρεται στην πρόταση διαπλάτυνσης του υφιστάμενου πεζοδρομίου, και την ανακατασκευή του  σε τμήμα της οδού Μαιάνδρου και της οδού Ικάρων στην Ν. Ιωνία Βόλου. Η διαπλάτυνση που προτείνεται αφορά :

-Το τμήμα του πεζοδρομίου δεξιά της οδού Μαιάνδρου,  από το ύψος της Λ. Ειρήνης έως την οδό Ιατρού Β. Σκούρα ( Αρνιώτου), συνολικού μήκους 200μ.

-το τμήμα του πεζοδρομίου αριστερά της οδού Ικάρων, από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό  Εθνικών Αγώνων, συνολικού μήκους 100μ. Στην οδό Ικάρων προτείνεται επιπλέον η ανακατασκευή και τμήματος του δεξιού πεζοδρομίου από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό Μετσοβείου Πολυτεχνείου.

Τα συγκεκριμένα πεζοδρόμια έχουν μικρό πλάτος, 1 με 1,5μ. οπότε δεν είναι εύκολη η  κυκλοφορία των πεζών. Παράλληλα, στα συγκεκριμένα σημεία, το πλάτος του δρόμου είναι μεγαλύτερο του αναγκαίου, οπότε επιτρέπεται η μερική μείωση του για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Σκοπός της μελέτης είναι να εξασφαλιστεί η συνεχής, ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση των πεζών και να διευθετηθεί η στάθμευση των οχημάτων.

Αναλυτικά προτείνεται :

Οδός Μαιάνδρου

Η οδός Μαιάνδρου από την αρχή, έως τη Λ. Ειρήνης έχει κυμαινόμενο πλάτος οδοστρώματος από 7μ. έως 10μ. με πεζοδρόμια εκατέρωθεν,  πλάτους από   2μ.έως 2,5μ.  στο μεγαλύτερο τμήμα. Ωστόσο από το ύψος της Λ. Ειρήνης, στο πεζοδρόμιο δεξιά όπως κινούνται τα αυτοκίνητα, το πεζοδρόμιο είναι ιδιαίτερα στενό με  πλάτος από  1μ έως  1,5μ. με αποτέλεσμα οι πεζοί να κινούνται στο οδόστρωμα. Το πλάτος του οδοστρώματος σήμερα είναι 12μ. με διπλή λουρίδα μονόδρομης κίνησης των αυτοκινήτων. Δεξιά και αριστερά αν και δεν επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση, ωστόσο υπάρχουν αυτοκίνητα σταθμευμένα.  Το πεζοδρόμιο είναι πλακοστρωμένο με πλάκες σκυροδέματος και με κράσπεδα από μάρμαρο.

Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου εις βάρους του οδοστρώματος. Το συνολικό μήκος της επέμβασης είναι περίπου 200μ. (από την οδό Λ. Ειρήνης έως την οδό Ιατρού Β. Σκούρα (Αρνιώτου).

Το πλάτος του νέου οδοστρώματος προβλέπεται να γίνει σταθερό στα 10,50μ. επιτρέποντας τη διπλή λωρίδα κίνησης 7,00μ. και στάση εκατέρωθεν 1,75μ. Με τη μείωση του πλάτους του οδοστρώματος θα μειωθεί και η ταχύτητα με την οποία θα διέρχονται τα αυτοκίνητα, οπότε θα είναι ασφαλέστερη η πεζή κίνηση.

Το καθαρό πλάτος οδοστρώματος μετά την παρέμβαση διαμορφώνεται στα 10,50μ.

Οδός Ικάρων

Η οδός Ικάρων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, από κράσπεδο σε κράσπεδο 12,00μ. η κίνηση των αυτοκινήτων είναι μονόδρομη, ενώ από την αριστερή πλευρά υπάρχει στάθμευση των αυτοκινήτων.

Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου στην αριστερή πλευρά της οδού και ανακατασκευή του δεξιού πεζοδρομίου. Το μήκος της επέμβασης στην αριστερή πλευρά είναι περίπου 100μ (από Μαιάνδρου έως οδό Εθνικών Αγώνων) και το τμήμα αριστερά, περίπου 200μ. από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό Μετσ. Πολυτεχνείου. Το πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 8,00μ. και θα δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης.

Το καθαρό πλάτος οδοστρώματος μετά την παρέμβαση διαμορφώνεται στα 8,00μ.

Τα πλάτη διαμόρφωσης των πεζοδρομίων και του οδοστρώματος αποτυπώνονται στα σχέδια αρχιτεκτονικής μελέτης.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το