Τοπικά

Η «Ryanair» ίσως να μην “πετάξει” το 2015 προς τη Ν. Αγχίαλο “Θ”

 AERODROMIO

Στον «αέρα» βρίσκεται προς το παρόν το ζήτημα της επανάληψης των πτήσεων για το 2015 από την χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία «Ryanair», από και προς το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος Βόλου). Εκτός του ότι η ιρλανδική εταιρεία δεν έχει ακόμη ανοίξει το ηλεκτρονικό της σύστημα για προκρατήσεις εισιτηρίων για το αεροδρόμιο και από την Περιφέρεια Θεσσαλίας εκφράζεται αδυναμία συνέχισης του προγράμματος προβολής της αεροπορικής εταιρείας.

Απανωτά είναι τα χτυπήματα για το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος Βόλου). Μετά τη μη εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες επενδυτές για την ανάληψη της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα 14 περιφερειακά της χώρας, που τα ανέλαβε από το ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία «FRAPORT AG- SLENTEL Ltd», του ομίλου Κοπελούζου, τώρα έρχεται άλλη μια πληροφορία, να προκαλέσει σοκ για το μέλλον του στην τοπική οικονομία. Η «Ryanair» ίσως να μην επαναλάβει το 2015 τις πτήσεις της προς το αεροδρόμιο, καθώς ξεκινά πτήσεις προς αεροδρόμια της κατεχόμενης βόρειας Κύπρου.

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη ανοίξει το ηλεκτρονικό της σύστημα για προκρατήσεις εισιτηρίων, μια πρακτική ωστόσο που συνηθίζει, προκειμένου να πιέζει τους τοπικούς φορείς και να πετυχαίνει καλύτερες απολαβές, αναφορικά με την διαφημιστική της προβολή.

Η ιρλανδική εταιρεία είχε φέτος τη μερίδα του λέοντος στις αφίξεις στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου. Οι πτήσεις της «Ryanair» ήταν συνολικά 13 την εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα για Μπέργκαμο, κάθε Τρίτη για Βρυξέλλες, κάθε Τετάρτη για Μπέργκαμο, κάθε Πέμπτη για Φρανκφούρτη και την ίδια ημέρα για Βρυξέλλες,  κάθε Παρασκευή για Μπέργκαμο και την ίδια ημέρα επίσης για Μπέργκαμο, κάθε Σάββατο για Βρυξέλλες και κάθε Κυριακή για Φρανκφούρτη. Μάλιστα οι πτήσεις για τις Βρυξέλλες είχαν την μεγαλύτερη πληρότητα (100 επιβάτες τουλάχιστον η κάθε μία).

Πρόβλημα εξάλλου υφίσταται και με την συνέχιση του προγράμματος διαφημιστικής της προβολής από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, καθώς τα κονδύλια δεν εγκρίνονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αν και οι πιο αισιόδοξοι τουριστικοί παράγοντες της περιοχής θεωρούν ότι το «σύστημα» θα ανοίξει τον Ιανουάριο, εφόσον κάτι τέτοιο δεν συμβεί, τότε θα θέσει κυριολεκτικά στα αζήτητα το αεροδρόμιο. Πάντως υπάρχουν και άλλοι, που θεωρούν ότι εφόσον η ιρλανδική εταιρεία δεν «κατεβεί» στη Ν. Αγχίαλο, κάποια άλλη χαμηλού κόστους θα την αναπληρώσει.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο δέχθηκε προ ημερών ακόμη ένα πλήγμα, από τη διακοπή των πτήσεων τσάρτερ της αεροπορικής εταιρείας Monarch για το 2015. Η εν λόγω εταιρία πραγματοποιούσε δύο πτήσεις την εβδομάδα προς τη Ν. Αγχίαλο, μεταφέροντας περίπου 100 επιβάτες.

Πλέον η Ν. Αγχίαλος δεν θα συνδέεται αεροπορικά με την Βόρεια Αγγλία, παρά μόνον με το Λονδίνο, με δύο πτήσεις την εβδομάδα, με την εταιρεία Germania.

Σημειώνεται ότι φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η κίνηση στο αεροδρόμιο Κ. Ελλάδας κυμάνθηκε στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, καθώς διακινήθηκαν 76432 επιβάτες. Κατά το 2014 πραγματοποιήθηκαν 409 αφίξεις αεροσκαφών, που μετέφεραν 33.500 επιβάτες, ενώ 33.045 επιβάτες αναχώρησαν και 9.887 ήταν διερχόμενοι από το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου. Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η αεροπορική εταιρία Ryanair, αλλά και η Sky Express, που συνέδεε το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου με το Ηράκλειο Κρήτης, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τη Μυτιλήνη.

Συνολικά οκτώ αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποίησαν κατά την φετινή θερινή τουριστική περίοδο  το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος Βόλου), εκτελώντας περίπου 30 πτήσεις κατά μέσο όρο την εβδομάδα (οι περισσότερες Σάββατα).

Κάθε Πέμπτη πετούσε για Μόναχο η Germania, που πετούσε επίσης κάθε Παρασκευή για Γκάτγουικ. Κάθε Παρασκευή πετούσε για Άμστερνταμ και Σαντορίνη η εταιρεία Transavia. Επίσης κάθε Παρασκευή πετούσε η Flyniki για Βιέννη, ενώ την ίδια ημέρα πετούσε για Μάντσεστερ και Σκιάθο η Monarch. Κάθε Σάββατο πετούσε για Παρίσι και Μπορντό η εταιρεία Transavia France, ενώ την ίδια ημέρα πετούσε για Βιέννη η Austrian. Ακόμη κάθε Σάββατο πετούσε για Γενεύη η Hop Regional, ενώ τέλος δύο πτήσεις είχε η Travelservice για Πράγα και Άμστερνταμ αντίστοιχα.

Το γεγονός ότι το αεροδρόμιο δεν προσέλκυσε ιδιώτες επενδυτές, δημιουργεί μια εικόνα απαξίωσής του στο διεθνές τουριστικό και οικονομικό περιβάλλον. Εκτός κι αν στραφεί η ανάπτυξή του στον εμπορευματικό τομέα, καθώς ενδείκνυται ως βάση ανάπτυξης εμπορευματικών αεροπορικών μεταφορών (εμπορευματικό κέντρο δίπλα στην εθνική οδό).

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το