Τοπικά

Ρομά το 80% των μαθητών στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας 

Ο κίνδυνος γκετοποίησης του σχολείου έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο ορατός στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας, όπου πλέον το 80% είναι Ρομά από τον οικισμό του Αλιβερίου και το 20% προέρχεται από άλλες περιοχές της Νέας Ιωνίας.
Ο σύλλογος διδασκόντων ζήτησε και φέτος να γίνει διασπορά των παιδιών από το Αλιβέρι και σε άλλα Δημοτικά της Νέας Ιωνίας, αλλά προς το παρόν το αίτημα δεν έχει ικανοποιηθεί
Το 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας αριθμεί φέτος 340 μαθητές. «Από αυτούς περίπου οι 280 είναι Ρομά προερχόμενοι από τον οικισμό του Αλιβερίου» τόνισε ο διευθυντής του σχολείου κ. Αναστάσιος Γούκος, ο οποίος βρίσκεται στη θέση αυτή αρκετά χρόνια και γνωρίζει καλά την εξέλιξη του σχολείου.

Πέρυσι οι μαθητές ανέρχονταν στους 290 και φέτος αυξήθηκαν στους 340, δηλαδή 50 περισσότεροι. «Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην έλευση και άλλων παιδιών από το Αλιβέρι που θέλουν να παρακολουθήσουν μαθήματα» τόνισε ο διευθυντής και συμπλήρωσε πως «έρχονται μαθητές που δεν είχαν προηγούμενη εκπαιδευτική εμπειρία, αν και θα έπρεπε, αλλά και μαθητές που είναι ηλικίας μεγαλύτεροι από δώδεκα ετών. Βέβαια μέχρι και 15 ετών μπορούν να φοιτήσουν στο Δημοτικό. Έτσι έχουμε μαθητές που είναι 14 ετών».
Η σύνδεση της χορήγησης επιδομάτων με τη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο, ώθησε τους γονείς Ρομά να εγγράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο. «Αυτός είναι και ένας λόγος που παρατηρείται τόσο μεγάλη αύξηση φοιτούντων από το Αλιβέρι, εκτός βέβαια από τη διάθεση να φοιτήσουν και να λάβουν γνώσεις» επισήμανε ο διευθυντής και συμπλήρωσε πως «έρχονται οι γονείς και ζητούν να λάβουν βεβαιώσεις φοίτησης για να τις καταθέσουν στα δικαιολογητικά για να λάβουν τα διάφορα επιδόματα με κυριότερο το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Αυτή η τάση στροφής στο σχολείο έχει γίνει ιδιαίτερα έντονη από πέρυσι και γι’ αυτό εγγράφονται και παιδιά στο σχολείο που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να φοιτούν στο Γυμνάσιο βάσει της ηλικίας τους».
Βέβαια οι δράσεις ευαισθητοποίησης που έγιναν τα τελευταία χρόνια από το Πανεπιστήμιο και το σχολείο για την ανάγκη φοίτησης των παιδιών από το Αλιβέρι έχει αποφέρει επίσης θετικά αποτελέσματα.

Ο κ. Γούκος δεν παραγνωρίζει τις δύσκολες καταστάσεις που διαμορφώνονται για το σχολείο. «Όταν το 80% των μαθητών στο σχολείο είναι Ρομά εγκυμονεί ο κίνδυνος γκετοποίησης. Επίσης έχει χαθεί το στοιχείο της συνύπαρξης των μαθητών Ρομά με μαθητές από άλλες περιοχές, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει. Για παράδειγμα στην Α’ Τάξη δημοτικού από τους 58 μαθητές οι τέσσερις είναι μη Ρόμα. Για τον λόγο αυτό και εμείς ως σύλλογος διδασκόντων ζητήσαμε από πέρυσι να γίνει διασπορά των μαθητών αυτών και σε άλλα σχολεία. Δεν θέλουμε τα παιδιά από το Αλιβέρι να φεύγουν από έναν κοινωνικό μαχαλά και να έρχονται σε έναν εκπαιδευτικό μαχαλά».
Το αίτημα που κατατέθηκε και φέτος δεν έχει ικανοποιηθεί, καθώς δεν είναι τόσο εύκολο. Πάντως ο διευθυντής σημείωσε πως η διασπορά αυτή θα ωφελούσε ακόμη περισσότερο τους μαθητές στην κοινωνικοποίησή τους και στον εγγραμματισμό τους.

Η διδασκαλία των Ρομά μαθητών δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση για τον δάσκαλο που χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους για το καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
«Έχουμε τρία τμήματα υποδοχής, ένα τμήμα ένταξης, αρκετά φροντιστηριακά τμήματα για την καλύτερη διδασκαλία των μαθητών Ρομά. Έχουμε συνεργασία με το Ιατροκοινωνικό Κέντρο Αλιβερίου και τη στήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για την εκπαίδευση των παιδιών» κατέληξε ο διευθυντής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το