Τοπικά

Ρομά οι 8 στους 10 μαθητές του 10ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας

Σε ένα απέραντο Τμήμα Υποδοχής, μετατρέπεται πλέον το 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας στο Αλιβέρι, καθώς από τους 308 εγγεγραμμένους μαθητές οι 270 είναι Ρομά. Μάλιστα καθώς περνούν τα χρόνια η τάση αυτή γίνεται όλο και πιο έντονη.
Στο Δημοτικό λειτουργούν πλέον δεκαπέντε τμήματα, ένα τμήμα ένταξης και δύο Τάξεις υποδοχής, ενώ υπάρχει και το ολοήμερο σχολείο. Τα Τμήματα των Τάξεων Υποδοχής έχουν σκοπό την ενισχυτική διδασκαλία των Ρομά μαθητών σε μαθήματα, όπως η Γλώσσα.
Ο διευθυντής του 10ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Αναστάσιος Γούκος ανέφερε πως «όταν ανέλαβα τη θέση διευθυντή πριν περίπου δέκα χρόνια, οι Ρομά μαθητές αποτελούσαν το 20-30% του μαθητικού δυναμικού του σχολείου και πλέον το αντίστοιχο ποσοστό έχει φτάσει στο 80%, μια πολύ μεγάλη αύξηση που έχει τους λόγους της. Ο πρώτος και βασικότερος είναι πως η φοίτηση των Ρομά στο σχολείο συνδέθηκε με την καταβολή διαφόρων επιδομάτων, όπως του ΚΕΑ και των πολυτεκνικών. Οι γονείς παιδιών έρχονται δύο φορές τον χρόνο για να λάβουν τις βεβαιώσεις φοίτησης και στη συνέχεια να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά στην αρμόδια υπηρεσία για να λάβουν τα επιδόματα. Ο δεύτερος είναι πως πριν μερικά χρόνια υλοποιήθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την ένταξη των Ρομά μαθητών στο σχολείο μέσα από την υλοποίηση διαφόρων δράσεων».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως πλέον το σχολείο μετατρέπεται σε ένα απέραντο τμήμα Υποδοχής. Οι μη Ρομά μαθητές μειώνονται και πηγαίνουν σε άλλα Δημοτικά, και οι Ρομά την ίδια στιγμή αυξάνονται. Η σύνδεση της φοίτησης με τη χορήγηση επιδομάτων ήταν θετική εξέλιξη, αλλά θα έπρεπε να είναι πιο συγκεκριμένος ο όρος της φοίτησης, καθώς η σχολική διαρροή δεν έχει σταματήσει. Οι οικογένειες των Ρομά μετακινούνται από περιοχές σε περιοχές για επαγγελματικούς λόγους, ενώ γενικότερα η φοίτηση των μαθητών Ρομά δεν είναι σταθερή.
Ο κίνδυνος της γκετοποίησης του σχολείου υπάρχει και ο διευθυντής του σχολείου αναφέρει πως σε περιοχές όπως στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και στον Γέρακα εφαρμόζεται με επιτυχία πρόγραμμα διασποράς μαθητών Ρομά σε διάφορες σχολικές κοινότητες, ώστε να μην επωμίζεται μόνο ένα σχολείο το ζήτημα της φοίτησης τόσων πολλών Ρομά μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για τη μόρφωση των παιδιών Ρομά, ωστόσο πολλά εξαρτώνται και από την αντίληψη και την κουλτούρα τής κάθε οικογένειας για να εκτιμήσει την αξία της γνώσης.
Επίσης πολλοί απόφοιτοι του Δημοτικού προσπαθούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους και στο Γυμνάσιο, όπου επίσης υπάρχει σύνδεση με τη χορήγηση των επιδομάτων.

Σημειώνεται πως για την καλύτερη ενσωμάτωση των παιδιών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία το Κράτος λειτουργεί και τις Τάξεις Υποδοχής, όπου διδάσκονται πιο εξειδικευμένα την ελληνική γλώσσα. Στις Τάξεις Υποδοχής συνήθως προσλαμβάνονται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Παράλληλα τόσο η Μητρόπολη όσο και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία και με το Ιατροκοινωνικό Κέντρο Αλιβερίου υλοποιούν εδώ και μερικά χρόνια διάφορες δράσεις για την καλύτερη ένταξη των παιδιών αυτών σε ευρύτερες κοινωνικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις.
Οι θετικές συνέπειες φαίνονται και από το γεγονός πως υπάρχουν Ρομά που φοιτούν ακόμη και στο Πανεπιστήμιο δίνοντας το δρόμο και για τους υπόλοιπους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το