Κόσμος

Reuters: Το «φονικό σάντουιτς» που ακρωτηρίασε την Χεζμπολάχ – Η Μοσάντ κατασκεύασε και πούλησε τους βομβητές

Σε βόμβες μετατράπηκαν ένας αόρατος πυροκροτητής και λεπτά πλαστικά εκρηκτικά, σύμφωνα με αποκαλύψεις του Reuters που ερευνά την ιστορία των βομβητών, όταν το Ισραήλ αποδεκάτισε τη Χεζμπολάχ στην «καρδιά» της Βηρυτού.

Το πρακτορείο Reuters το οποίο από τις 18 Σεπτεμβρίου που υλοποιήθηκε το χτύπημα στην καρδιά της Βηρυτού, ερευνά τα «πως και τα γιατί» της συγκεκριμένης ιστορίας αποκαλύπτει πληροφορίες για τον τρόπο που κινήθηκε η Μοσάντ για να πετύχει το σκοπό της.

Το «φονικό σάντουιτς»
Σύμφωνα το Reuters η Μοσάντ αποφάσισε να κατασκευάσει δική της μπαταρία, γνωρίζοντας τον τρόπο με τον οποίο κινείται η σιιτική οργάνωση και έχοντας επί χρόνια μελετήσει κυρίως τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι έλεγχοι ασφαλείας. Επίσης, τοποθέτησε ως επιταχυντή μία εξαιρετικά εύφλεκτη πλαστική ύλη ανάμεσα στα εκρηκτικά και τους δύο πόλους της μπαταρίας. Ένα «φονικό σάντουιτς», επί της ουσίας, όπως αναφέρουν οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ. Το συγκεκριμένο όπλο ωστόσο είχε και μία πρόσθετη «φονική» καινοτομία: δεν περιείχε μεταλλικά στοιχεία. Η συγκεκριμένη λεπτομέρεια έκανε όπως αποδεικνύεται την διαφορά καθώς κατά τον έλεγχο με ανιχνευτές μετάλλων από την Χεζμπολάχ όταν οι βομβητές – φονικά όπλα έφτασαν στη Βηρυτό δεν υπήρξε καμία ανησυχητική ένδειξη. Τα πακέτα στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σε ασφαλείς τοποθεσίες της Χεζμπολάχ και διανεμήθηκαν στα μέλη της σιιτικής με τη συνέχεια να είναι γνωστή.

Η συνεργασία με την εταιρία από την Ταϊβάν
Παράλληλα, οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ πέτυχαν συνεργασία με την εταιρεία από την Ταϊβάν που έχει την αποκλειστική διάθεση των βομβητών στην παγκόσμια αγορά.

Είναι ήδη γνωστό πως η Μοσάντ δημιούργησε μία εταιρεία κέλυφος με έδρα την Βουδαπέστη αλλά αυτό συνέβη μόνο για να καταφέρουν οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ να προσεγγίσουν την εταιρεία στην Ταϊπέι. Συγκεκριμένα πράκτορες της Μοσάντ υποδυόμενοι ανθρώπους από εταιρεία που είχε κατασκευάσει μία νέα μπαταρία πολύ μεγάλης διάρκειας έκαναν ραντεβού με τον ιδιοκτήτη της Apollo Systems προκειμένου να του ζητήσουν συνεργασία.

Παράλληλα, οι Ισραηλινοί δημιούργησαν και κατοχύρωσαν και κωδικό για τις δικές τους μπαταρίες και εξαπέλυσαν μία «ηλεκτρονική εκστρατεία» διαφήμισης των δυνατοτήτων του προϊόντος τους. Χιλιάδες κριτικές και δημοσιεύσεις σε σελίδες πώλησης βομβητών διαφήμιζαν ως «must have» τις συγκεκριμένες μπαταρίες οι οποίες τελικά αποτέλεσαν και την επιλογή της Χεζμπολάχ.

Πηγή: ethnos.gr

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το