Ελλάδα

Ρεσιτάλ υποκρισίας από τους πρωταθλητές των παραβιάσεων στο Αιγαίο

aigaio-paraviaseis
«Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις». Η Τουρκία μετά από σαράντα χρόνια παραβατικής δράσης στο Αιγαίο εμφανίζεται από χτες αποφασισμένη να υπερασπιστεί μέχρις εσχάτων τα νότια σύνορά της επικαλούμενη ότι με προκλητικότητα καταστρατηγεί στο Ανατολικό Αιγαίο απο το 1975. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. «Μονά – ζυγά δικά της», όπως πάντα άλλωστε…

Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών ότι: «Η Αθήνα κατανοεί απολύτως την προβοκατόρικη πολιτική της Τουρκίας εξαιτίας των συχνών, επαναλαμβανόμενων παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου από την Αγκυρα, που συνεχίζεται για χρόνια».
Βάσει των συγκεντρωτικών στοιχείων παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου από τις αρχές του 2009, όπως αυτές κατέγραψε το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων καταδεικνύουν μία διαρκή αύξηση (ποσοτική και ποιοτική) των τουρκικών προκλήσεων χρόνο με τον χρόνο. Επειτα δείχνουν ανάγλυφα αυτό που συμβαίνει σήμερα στο Αιγαίο: Καθημερινές προκλήσεις και προσπάθεια εμπέδωσης από την Τουρκία των διεκδικήσεών της στο Αρχιπέλαγος.
«Ακήρυχτος» πολέμος
Τα προβλήματα ξεκινούν το 1964 όταν για πρώτη φορά η τουρκική αεροπορία βομβάρδισε την Κύπρο. Ομως η αποκορύφωση της έντασης έρχεται το καλοκαίρι του 1974 με την Εισβολή στην Κύπρο. Με τις μάχες στην Κύπρο να συνεχίζονται, η ελληνική αεροπορία αντιμετώπισε παράλληλα σοβαρές προκλήσεις και στο Αιγαίο.

Σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία του ΓΕΑ: μεσημέρι της 22ας Ιουλίου 1974 ώρα 13:30 δύο ελληνικά F-5 απογειώθηκαν για να αναχαιτίσουν ισάριθμα τουρκικά F-102. Δινόπουλος και Σκαμπαρδώνης ήταν οι χειριστές από ελληνικής πλευράς. Πραγματοποιείται εμπλοκή με τον Σκαμπαρδώνη και τα 2 τουρκικά αεροσκάφη, ενώ ο Δινόπουλος έχει μείνει απαρατήρητος καθώς, όντας ψηλότερα, δεν είχε γίνει αντιληπτός από τους δύο Τούρκους πιλότους. Τότε ξαφνικά βλέπει τον επικεφαλής του ενός τουρκικού F-102 να εξαπολύει έναν πύραυλο AIM-4 Phalcon κατά του Σκαμπαρδώνη, αστοχώντας. Τότε ο Δινόπουλος κάνει απότομη βύθιση και ευρισκόμενος πίσω από τα τουρκικά αεροσκάφη εκτοξεύει άμεσα τον έναν από τους δύο ΑΙΜ-9 Sidewinder που έφερε το αεροσκάφος του.

Ομως ο πρώτος πύραυλος αστοχεί, καθώς η κεφαλή του δεν είχε προθερμανθεί αρκετά. Ο Δινόπουλος χωρίς δισταγμό εκτόξευσε τον δεύτερο πύραυλο, ο οποίος και πέτυχε το τουρκικό F-102, στέλνοντάς το να συντριβεί φλεγόμενο στη θάλασσα. Ο δεύτερος Τούρκος χειριστής χάνει τον προσανατολισμό του και, χρησιμοποιώντας αλόγιστα τη μετάκαυση του κινητήρα του, έχασε τα καύσιμά του και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση σε δρόμο στα μικρασιατικά παράλια. Το αεροσκάφος καταστράφηκε και ο ίδιος μεταφέρθηκε βαριά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, όπου πέθανε από τα τραύματά του.

Ο Δινόπουλος αποστρατεύθηκε από την Πολεμική Αεροπορία με τον βαθμό του σμηνάρχου, ενώ ο Θ. Σκαμπαρδώνης με τον βαθμό του ταξιάρχου.

• Λίγες μέρες μετά το παραπάνω επεισόδιο οι Τούρκοι αποστέλλουν φωτοαναγνωριστικά Φάντομ (RF-4) πάνω από το Καστελόριζο. Η ελληνική αεροπορία απογειώνει ίδιου τύπου μαχητικά τα οποία σύμφωνα με τον «αστικό μύθο» παραβίασαν τον τουρκικό εναέριο χώρο πάνω από τη Σμύρνη, παίρνοντας, όπως λέει ο Πρωτόπαπας, «κάποιες καταπληκτικές φωτογραφίες της περιοχής…».

Το απόρρητο συμβάν
• 3 Οκτωβρίου 1977. Ζεύγος ελληνικών Φάντομ F-4 απογειώνονται να αναχαιτίσουν άγνωστο ίχνος. Ενα από τα 2 ελληνικά μαχητικά πέφτει «κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης» όπου σκοτώνονται και οι δύο πιλότοι… Ομως σύμφωνα με τους αεροπόρους η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Στην προσπάθεια να αναχαιτιστεί αμερικανικό ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος, αυτό πραγματοποίησε απότομο και επικίνδυνο ελιγμό, εξαιτίας του οποίου το ελληνικό F-4 να καταπέσει. Το συμβάν χαρακτηρίστηκε «απόρρητο».

18 Ιουνίου 1992. Ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς χάνει τη ζωή του, όταν το παρωχημένο για την εποχή εκείνη Mirage F-1 εμπλέκεται με 2 τουρκικά υπερσύγχρονα F-16 στον Αϊ-Στράτη…

Φεβρουάριος 1995. Τέσσερα υπερσύγχρονα τουρκικά F-16 φτάνουν στη Ρόδο, ενώ η ελληνική πλευρά στέλνει μόλις δύο πεπαλαιωμένα Mirage F1. Κατά τη διάρκεια εμπλοκής πάνω από την Κάρπαθο ένα τουρκικό μαχητικό χάνει την ισορροπία του λόγω «μηχανικής βλάβης». Ο Τούρκος χειριστής στο παρά πέντε καταφέρνει να εκτιναχθεί, όπου θα τον περισυλλέξει ελληνικό ελικόπτερο.

27 Δεκεμβρίου 1995. Δύο ημέρες μετά τα Χριστούγεννα δύο τουρκικά F-4 πετάνε μεταξύ Χίου και Λέσβου, όπου έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν δύο ελληνικά F-16 από τη Λήμνο. Ενα τουρκικό F-4 κάνει ακραίο ελιγμό για να αποφύγει τον σίγουρο εγκλωβισμό του από το ελληνικό F-16 με αποτέλεσμα να «καρφωθεί» στη θάλασσα με τον έναν πιλότο να σκοτώνεται και με τον άλλο να εκτινάσσεται και να διασώζεται από ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης.

•  8 Οκτωβρίου 1996. Δύο τουρκικά F-16 συνοδεύουν τέσσερα τουρκικά F-4 Φάντομ στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου. Στην περιοχή σπεύδουν δύο ελληνικά Mirage 2000 που αμέσως εμπλέκονται με τα 6 τουρκικά αεροπλάνα. Τα δύο F-16 δεν αποχωρούσαν από το ελληνικό FIR, με το ένα να προβαίνει σε εξαιρετικά επικίνδυνους ελιγμούς, προσπαθώντας να εγκλωβίσουν τα ελληνικά Mirage 2000. Ξαφνικά στο ένα F-16 σημειώνεται μια εκκωφαντική έκρηξη. Ο ένας Τούρκος χειριστής σκοτώνεται ακαριαία, ενώ ο συγκυβερνήτης του καταφέρνει να εκτιναχθεί. Ολες οι πληροφορίες, χωρίς να επιβεβαιώνονται, συγκλίνουν στο ότι το ένα Mirage εκτόξευσε «κατά λάθος» έναν πύραυλο Magic II. Ο δεύτερος πιλότος που διασώζεται…

23 Μαΐου 2006. Τρία τουρκικά αεροσκάφη (2 F-16 και ένα φωτοαναγνωριστικό RF-4) κατευθύνονται προς την Κρήτη για να φωτογραφήσουν τους ρωσικούς πυραύλους S-300. Από την Κρήτη σπεύδουν δύο ελληνικά F-16 να τα αναχαιτίσουν. Κατά τη διάρκεια αερομαχίας στο Καρπάθιο Πέλαγος συγκρούονται ένα τουρκικό και ένα ελληνικό F-16. Ο Ελληνας πιλότος, Κ. Ηλιάκης, χάνει τη ζωή του, ενώ ο Τούρκος χειριστής εκτινάσσεται και τον περισυλλέγει διερχόμενο εμπορικό πλοίο που πλέει σε ελληνικά χωρικά ύδατα…

Ισορροπία δυνάμεων
Η Τουρκική Αεροπορία διατηρεί μια αριθμητική υπεροχή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι διατηρεί και ποιοτική υπεροχή σε σχέση με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει 310 μαχητικά. Ενώ η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 250 μαχητικά. Η αναλογία 1 προς 1,2 σε μαχητικά υπέρ της Τουρκίας, από πολλούς «μάχιμους» και «ψυχωμένους» αεροπόρους κρίνεται ως αμελητέα.

Πολύ δε περισσότερο που η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει σε υπηρεσία μαχητικά αεροσκάφη γ΄ γενιάς αυξημένων ικανοτήτων, σε αντίθεση με την Τουρκική Αεροπορία που δεν διατηρεί κανένα. Συγκεκριμένα η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 3 Μοίρες με F-16 Block 52+ (σύνολο 58 αεροσκάφη) και 1 Μοίρα με Mirage 2000-5 (25 αεροσκάφη). Αυτές οι 4 Μοίρες με τα 83 αεροσκάφη είναι που κάνουν τη διαφορά στο Αιγαίο.

Σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, η σαφής ποιοτική υπεροχή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας συμπληρώνεται από τη διάθεση 4 πλήρως επιχειρησιακών αεροσκαφών Εγκαίρου Προειδοποιήσεως και Ελέγχου, τύπου EMB-145H ERIEYE. Αυτά τα ιπτάμενα ραντάρ, με τυπική ακτίνα αποκαλύψεως στόχων μεγέθους μαχητικού 360 χλμ. μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα της εναερίου δραστηριότητος στο Αιγαίο, επιτρέποντας την αντιμετώπιση των τουρκικών αεροσκαφών υπό συντριπτικώς ευνοϊκές συνθήκες υπέρ των Ελλήνων αεροπόρων.

Παραλαβή 30 F-16
Πέραν αυτών, στις 4 Μοίρες μαχητικών γ’ γενιάς αυξημένων επιδόσεων, προστίθεται ήδη μία πέμπτη! Σε εξέλιξη βρίσκεται η παραλαβή 30 ακόμη πιο εξελιγμένων F-16 Block 52+ Advanced, τα οποία παραγγέλθηκαν το 2005. Εκτός των αριθμητικών δεδομένων, η υπεροχή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας έναντι του αντιπάλου, ολοκληρώνεται από το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων Ιπταμένων.

Οπως αποδεικνύεται στις διεθνείς ασκήσεις που λαμβάνουν μέρος Ελληνες αεροπόροι, το επίπεδό τους είναι κορυφαίο. Αντιθέτως, οι Τούρκοι, σε όλες τις διεθνείς ασκήσεις, σε καμία περίπτωση δεν παρουσιάζουν εικόνα ανάλογη με αυτήν των Ελλήνων.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το