Τοπικά

“Το άγχος είναι φυσικό και εφήμερο” – Ενδιαφέρουσα ομιλία της ψυχολόγου-ψυχοθεραπεύτριας Ιωάννας Γεωργιάδου 

Η κ. Ιωάννα Γεωργιάδου, κοινωνική κλινική ψυχολόγος (MSc), συστημική ψυχοθεραπεύτρια, ειδική παιδαγωγός, μίλησε προχθές στη «Θ» για ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί τους εφήβους και κατ’ επέκταση και τους γονείς τους, για το άγχος. Η ομιλία εντασσόταν στο τέταρτο αυτοτελές εργαστήριο γονέων του Κέντρου Σωματικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης Πορεία Υγείας.
Πραγματοποιήθηκε προχθές το τέταρτο αυτοτελές εργαστήριο γονέων με θέμα τη διαχείριση του άγχους των εφήβων, στο οποίο μίλησε η κ. Ιωάννα Γεωργιάδου, κοινωνική κλινική ψυχολόγος (MSc), συστημική ψυχοθεραπεύτρια, ειδική παιδαγωγός και υπεύθυνη στο Κέντρο Σωματικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης Πορεία Υγείας σε ό,τι έχει να κάνει με την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και ψυχοθεραπείας.
Η κ. Ιωάννα Γεωργιάδου σημείωσε ότι «τα εργαστήρια γονέων είναι αυτοτελείς συναντήσεις, δηλαδή συναντήσεις που μπορεί κάποιος να συμμετέχει μία μόνο φορά, αν το θέμα τον αφορά».
Όσον αφορά στα θέματα που επιλέγονται, η ίδια επισήμανε ότι «αυτό γίνεται με βάση αυτά που έχουμε δει ότι είναι οι ανάγκες των γονιών, δηλαδή θέματα που έχουν να κάνουν με άγχη, φοβίες, θυμούς, διαχείριση ορίων των παιδιών, τα οποία διαχωρίζονται στην παιδική, νηπιακή, εφηβική ηλικία, ώστε το εργαστήριο να είναι περισσότερο συγκεκριμένο και κοντά στις ανάγκες των γονιών».

Δεν πρόκειται για ομιλίες, αλλά για εργαστήρια, διαδραστικά και βιωματικά, στα οποία παρουσιάζονται θεωρητικά τα ζητήματα, δίνοντας και πρακτικές συμβουλές και συγκεκριμένες λύσεις, ώστε ο γονιός φεύγοντας να πάρει κάτι μαζί του.
Στην ερώτηση αν υπάρχει δημιουργικό και προβληματικό άγχος στην εφηβεία η κ. Ιωάννα Γεωργιάδου απάντησε πως «το άγχος δεν είναι ούτε δημιουργικό ούτε προβληματικό. Το άγχος είναι άγχος. Προβληματικός γίνεται ο τρόπος με τον οποίο πολλές φορές το φοβόμαστε και το αποφεύγουμε. Μπορεί να γίνει δημιουργικό αν το αποδεχτούμε ως μία φυσική κατάσταση και ως κάτι που αναγκαστικά θα νιώσουν οι έφηβοι, από τους οποίους ζητάμε πάντα υψηλές επιδόσεις και οι οποίοι δυσκολεύονται να διαμορφώσουν την ταυτότητά τους στην εφηβεία».
Η ίδια ανέφερε ότι ο γονιός αυτό που μπορεί να κάνει για να βοηθήσει το παιδί του είναι να διδάξει ότι το άγχος είναι κάτι φυσικό και κάτι εφήμερο, όπως όλα τα συναισθήματα, ότι έρχεται και θα φύγει.

«Ο γονιός πρέπει να επιτρέψει στο παιδί να διαλέγει πώς θα φέρεται όταν αγχώνεται. Άλλοτε δηλαδή μπορεί το παιδί να θέλει να αποφεύγει τους στόχους του, άλλοτε να δίνεται με μανία στους στόχους του. Και η μία συμπεριφορά και η άλλη είναι φυσιολογικές. Επίσης να μην αγχώνεται ο ίδιος για το άγχος του παιδιού του» πρόσθεσε η ίδια.
Η κ. Ιωάννα Γεωργιάδου συμπλήρωσε ότι το παιδί επηρεάζεται πάρα πολύ από το άγχος, στη ζωή του, στην καθημερινότητά του, στις κοινωνικές επαφές, στη σχολική ζωή, στο κατά πόσο τελικά μπορεί να αποδώσει.
«Όσο λιγότερο φοβόμαστε το άγχος και όσο περισσότερο το επιτρέπουμε να υπάρξει, να λειτουργήσει και να φύγει, τόσο λιγότερο θα επηρεάσει τις διάφορες πτυχές της ζωής του παιδιού» κατέληξε η υπεύθυνη παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης και ψυχοθεραπείας του Κέντρου Σωματικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης Πορεία Υγείας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το