Τοπικά

“Ταξίδι με τα φτερά της μυθολογίας” – Σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα συμμετείχε το ΕΠΑΛ Αγριάς

Την τελική εκδήλωση για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ «Πετώντας με τα Φτερά της Μυθολογίας στο χώρο και το χρόνο» πραγματοποίησε το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, συντονιστικό σχολείο, στην αίθουσα του Πορφυρογένειου Ιδρύματος την Τρίτη 21 Μαΐου 2019. Η εκδήλωση περιλάμβανε επισκόπηση των βασικών αξόνων του προγράμματος, αγώνα αντιλογίας κι έκλεισε με το θεατρικό απόσπασμα «Η Πυθία και ο Δημοσθένης» από το έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο», όπου οι μαθητές εξέπληξαν το κοινό με το ταλέντο τους και τον επαγγελματισμό τους.
Πιο συγκεκριμένα, στη διάρκεια του διετούς προγράμματος (α) αναπτύχθηκαν σχολικά μαθήματα, (β) οργανώθηκαν δραστηριότητες ανάδειξης της τοπικής μυθολογίας και της γενικότερης πολιτιστικής κληρονομιάς, (γ) πραγματοποιήθηκε σύγκριση μυθολογιών στους τομείς της αποδοχής του διαφορετικού, της ερμηνείας των γεωφυσικών φαινομένων και της θεραπείας των ασθενειών και (δ) διερευνήθηκε η επίδραση της μυθολογίας στον 21ο αιώνα.

Αποδείχθηκε ότι η μυθολογία μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο για προβλήματα Μαθηματικών, αφορμή για συγγραφή κειμένων, έμπνευση για την τέχνη, περιεχόμενο για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και άλλα. Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι οι περιοχές των σχολείων του προγράμματος είναι πλούσιες σε μυθολογία και θρύλους, στοιχεία τα οποία συχνά δεν προβάλλονται επαρκώς. Για αυτό το σκοπό, οι μαθητές πρότειναν ενδιαφέρουσες πολιτιστικές διαδρομές, συμμετείχαν σε εκδηλώσεις, ανέλαβαν το ρόλο του ξεναγού, τοποθέτησαν ενημερωτικές πινακίδες. Παράδειγμα, αυτού είναι η σήμανση του μονοπατιού που οδηγεί στη σπηλιά του Χείρωνα στις Μηλιές.
Διαπιστώθηκε, ακόμη, ότι όλες οι χώρες έχουν ιστορίες για να ερμηνεύσουν τα καιρικά φαινόμενα, τη δημιουργία βουνών και άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος, κάποιες εκ των οποίων παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες ομοιότητες.


Ομοιότητες παρουσιάζονται, επίσης, στη χρήση μυθολογικών εκφράσεων, με την Ελληνική Μυθολογία να έχει την τιμητική της, εφόσον ελληνικές εκφράσεις απαντώνται ακόμη και στα Ισλανδικά. Αυτό, εκτός των άλλων, παρέχει απόδειξη της επίδρασης της μυθολογίας στη σημερινή σύγχρονη εποχή, θέμα που αποτέλεσε τη θέση στον αγώνα αντιλογίας που ακολούθησε.
Ο αγώνας αντιλογίας επικεντρώθηκε στα πεδία των ανθρώπινων συμπεριφορών, των αξιών και της μυθολογίας ως πηγής έμπνευσης για τους δημιουργούς τέχνης. Στο τέλος, το κοινό ψήφισε διαδικτυακά και ανέδειξε νικήτρια την άποψη ότι η μυθολογία είναι συναφής ακόμη και σήμερα.
Στην εκδήλωση ο Διευθυντής του σχολείου, Νικόλαος Μπαμπανίκος τόνισε τη γενικότερη σημασία της συμμετοχής ενός σχολείου σε προγράμματα εθνικού και ευρωπαϊκού χαρακτήρα, ενώ οι συντονίστριες του προγράμματος, Μαρία Μπάτσιου και Αναστασία Κουρεντζή, αναφέρθηκαν στα πολλαπλά οφέλη του συγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος, πέραν της εξοικείωσης με τη Μυθολογία, αλλά και στην πολύτιμη συμβολή των γονέων του σχολείου σε αυτά.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές απέκτησαν νέες εμπειρίες, ανέπτυξαν δεξιότητες του 21ου αιώνα, αναγκαίες για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη, επικοινώνησαν και συνεργάστηκαν με άτομα διαφόρων χωρών στην Αγγλική γλώσσα, συντόνισαν δραστηριότητες, παρουσίασαν σε πολυπολιτισμικό κοινό, άσκησαν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους και επέλυσαν προβλήματα. Επιπλέον, το τμήμα Υπαλλήλων Τουρισμού δοκίμασε τις ικανότητές του στον μπουφέ που ετοίμασε κατά τη φιλοξενία της συνάντησης στη Ελλάδα.

Το υλικό του προγράμματος βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του προγράμματος (https://flyingmythology.wordpress.com) και στην πλατφόρμα eTwinning (https://twinspace.etwinning.net/52491/home), ενώ σύντομα θα οργανωθεί σε μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων. Επίσης, για τους λάτρεις της μυθολογίας, έχει αναπτυχθεί μυθολογικό κουίζ ως εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο, το οποίο περιλαμβάνει ερωτήσεις και πληροφορίες για τις μυθολογίες και τους θρύλους της Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας, Πολωνίας, Λετονίας, Φινλανδίας και Ισλανδίας.
Το ραντεβού δόθηκε για την επόμενη σχολική χρονιά με νέες δράσεις και νέες εμπειρίες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το