Πολιτισμός

“Ο λόγος του Αισχύλου επίκαιρος έως σήμερα” – ο Βολιώτης ηθοποιός Χρ. Γλυκός μίλησε στη “Θ” για τους “Πέρσες” 

Είκοσι έξι χρόνια μίας δημιουργικής πορείας στον χώρο του θεάτρου συμπληρώνει φέτος ο Χρήστος Γλυκός. Ο Βολιώτης καλλιτέχνης, ο οποίος πήρε το βάπτισμα του πυρός ως επαγγελματίας ηθοποιός το 1992 με το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, μέχρι σήμερα έχει να επιδείξει δυόμισι και πλέον δεκαετίες παρουσίας, τόσο στο θεατρικό σανίδι, όσο στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Στον απόηχο της τελευταίας δουλειάς του, ο Χρήστος Γλυκός μίλησε για τη συμμετοχή του στους «Πέρσες», μία παραγωγή του Κέντρου Κλασικού Δράματος και Θεάματος (ΚΕΔΡΑ) του Παντείου Πανεπιστημίου. Σε μία τραγωδία με διαχρονικά μηνύματα, ο 51χρονος ερμηνευτής υποδύθηκε το φάντασμα του Δαρείου. «Υπήρξε μία εξαιρετική συνεργασία στο πλευρό του σπουδαίου Γιάγκου Ανδρεάδη, που έκανε τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία. Μάλιστα, με τους «Πέρσες» ξαναζωντάνεψε το αρχαίο θέατρο της Ερέτριας, ενώ υπάρχει μία περίπτωση να βγούμε κι εκτός ελληνικών συνόρων, έπειτα από πρόταση που έγινε για μία παράσταση στο εξωτερικό», είπε ο Χρήστος Γλυκός, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στον λόγο του Αισχύλου. «Λέει πάρα πολύ μεγάλες αλήθειες. Κλασικές, που ισχύουν ακόμη. Προσωπικά στέκομαι στο γεγονός πως όση δυστυχία κι εάν έχει ο άνθρωπος, πρέπει να χαίρεται την κάθε μέρα. Αν πεθάνεις, ο πλούτος είναι ανώφελος», σημείωσε χαρακτηριστικά για ένα σπουδαίο έργο που γράφτηκε χιλιάδες χρόνια πριν, μα αντέχει στον χρόνο: «Αυτό συμβαίνει, διότι ο άνθρωπος δεν έχει αλλάξει από τότε. Γι’ αυτό και δεν έχουν ξεπεραστεί αυτά τα έργα. Οι αλήθειες είναι ζωντανές και επίκαιρες. Και συνήθως ο άνθρωπος χάνει το παρόν, αναλογιζόμενος το παρελθόν και σκεπτόμενος το μέλλον. Τι πρέπει να κάνουμε; Να βιώνουμε κάθε λεπτό σαν να είναι το τελευταίο. Πρέπει να ζεις με ένταση το τώρα, να μην αφήνεις να περνά καμιά στιγμή».

Παράλληλα με τους «Πέρσες», τον περασμένο Νοέμβριο συμμετείχε και σ’ ένα θεατρικό αναλόγιο, παίζοντας στην πολιτική σάτιρα «Τμήμα Ονείρων» του Κοσοβάρου συγγραφέα Jeton Neziraj και σκηνοθεσία της Τουρκάλας Handan Ozbilgin, η οποία ταξίδεψε στην Ελλάδα από τη Νέα Υόρκη για τις ανάγκες της συγκεκριμένης δράσης.
Καταγόμενος από τον Βόλο έχει επισκεφτεί τη γενέτειρά του αρκετές φορές ως μέλος θεατρικών θιάσων. Η τελευταία παρουσία του καταγράφηκε πριν από μία δεκαετία, στον «Έμπορο της Βενετίας», όταν εργάστηκε για λογαριασμό του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου. Ο ίδιος δεν κρύβει πως θα τον ενδιέφερε μία νέα συνεργασία με το συγκεκριμένο θεατρικό σχήμα: «Πολύς κόσμος με ρωτά γι’ αυτό. Δεν εξαρτάται από μένα. Αν με καλέσουν, ευχαρίστως να ανταποκριθώ. Άλλωστε, με ενδιαφέρει. Μιλάμε για τη γενέθλια πόλη μου».

Στο ενεργητικό του έχει εντυπωσιακή παρουσία σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικά σίριαλ. Στο ερώτημα για το τι προτιμά περισσότερο, ο Χρήστος Γλυκός απάντησε: «Μιλάμε για τρεις ξεχωριστές τέχνες. Στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, εξαρτάσαι από τον σκηνοθέτη και το μοντάζ. Στο θέατρο αντίθετα, ο ηθοποιός είναι μόνος πάνω στη σκηνή. Όμως, αυτή η αμεσότητα είναι που το κάνει πιο «ζωντανό». Σαν ένας καθρέφτης, μέσα από τον οποίον βλέπουμε τη ζωή πώς είναι πραγματικά, αλλά και με την προοπτική για πώς μπορούμε να τη βελτιώσουμε. Αυτή είναι η μαγεία του θεάτρου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το