Τοπικά

“Χειρόφρενο” εδώ και 4 μήνες για τους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών – Τα έξοδα “τρέχουν” και τα έσοδα στο μηδέν

Στα «κάγκελα» βρίσκονται οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών στη Μαγνησία, σε κακή οικονομική κατάσταση και ψυχολογία, με κλειστές τις επιχειρήσεις τους για τέσσερις μήνες και χωρίς να φαίνεται φως στο τούνελ. Η μόνη πηγή εσόδων οι επιστρεπτέες προκαταβολές, στις οποίες στον πέμπτο και τον έκτο κύκλο αρκετοί έμειναν εκτός, ενώ τα έξοδα «τρέχουν». Από την άλλη είναι υπαρκτός ο φόβος λόγω έλλειψης προσωπικού της αρμόδιας υπηρεσίας σε συνδυασμό με αρκετό κόσμο που θα θέλει να πάρει δίπλωμα οδήγησης, να υπάρξει πρόβλημα με τις εξετάσεις, όταν αυτό θα επιτραπεί.

«Ρολά» έχουν κατεβάσει από 6 Νοεμβρίου οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών στη Μαγνησία με κρατική εντολή, στο πλαίσιο του περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Αυτούς τους 4 μήνες, μαθήματα και εξετάσεις γίνονται μόνο για επαγγελματικά, φορτηγά και λεωφορεία.
Ο πρόεδρος Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας κ. Ιορδάνης Πολατίδης σημείωσε πως «η μόνη βοήθεια από το κράτος είναι οι επιστρεπτέες προκαταβολές, αλλά στον πέμπτο και τον έκτο κύκλο πολλοί συνάδερφοι δεν πήραν καθόλου χρήματα, διότι δεν είχαν τις προϋποθέσεις».

Οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών είναι στα «κάγκελα», οικονομικά και ψυχολογικά βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, με τα έξοδα να «τρέχουν» και τα έσοδα να είναι μηδενικά. «Ασφαλιστικές εισφορές, ασφάλειες οχημάτων, ενοίκια, λογαριασμοί ρεύματος και τηλεφώνου κ.λπ. «τρέχουν». Από την άλλη τα έσοδα είναι μηδενικά. Αν είναι να πληρώσεις τις υποχρεώσεις σου, η επιστρεπτέα προκαταβολή δεν φτάνει. Συν το γεγονός ότι μέρος του ποσού θα επιστραφεί» επισήμανε ο ίδιος.

Πολλά τα προβλήματα από το «χειρόφρενο»
Ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης σημείωσε πως οι εκπαιδευτές περιμένουν να συνεδριάσει η Ομοσπονδία τους την τρέχουσα εβδομάδα, ώστε να ενημερωθούν και να αποφασίσουν τις ενέργειες που θα ακολουθήσουν.
Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχολές είναι το γεγονός πως η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι μία και αν οι εταίροι είναι πολλοί, που είναι συχνό το φαινόμενο, το ποσό κατανέμεται με τον αριθμό των εταίρων.
«Ένα ακόμα πρόβλημα που θα το βρούμε σίγουρα μπροστά μας, είναι πως, όταν με το καλό θα αρχίσουμε να λειτουργούμε, θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα του πρόσφατου παρελθόντος, διότι θα υπάρχει πρόβλημα με τις εξετάσεις, μιας και ο αριθμός των υποψήφιων οδηγών θα είναι μεγάλος από την απραξία μηνών και το θέμα που τίθεται είναι πώς θα εξυπηρετηθούν. Λόγω έλλειψης προσωπικού της αρμόδιας υπηρεσίας σε συνδυασμό με αρκετό κόσμο που θα θέλει να πάρει το δίπλωμα οδήγησης, θα υπάρξει πρόβλημα με τις εξετάσεις» ανέφερε ο ίδιος για να προσθέσει: «Αν και ολοκληρωμένη εικόνα δεν μπορούμε να έχουμε, λόγω των κλειστών σχολών, αλλά σίγουρα έχουν συσσωρευτεί άτομα που θέλουν να βγάλουν δίπλωμα οδήγησης, αφού οι σχολές είναι κλειστές 4 μήνες. Τώρα ποια θα είναι η οικονομική δυνατότητα που θα έχει ο κόσμος για να βγάλει δίπλωμα, είναι ένας παράγοντας που θα φανεί όταν θα ανοίξουμε τις σχολές».

Δεν μπορούν να βγάλουν δίπλωμα οδήγησης για να δουλέψουν
Υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που περιμένουν να εργαστούν, αλλά απαιτείται για αυτούς το δίπλωμα οδήγησης, όπως για παράδειγμα σε ντελίβερι ή ένας που η δουλειά απαιτεί δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου.
«Πολλές οι περιπτώσεις. Να είσαι άνεργος καιρό, να έχεις βρει εργασία, να απαιτείται για τη θέση δίπλωμα οδήγησης και να μην μπορείς να βγάλεις δίπλωμα οδήγησης» σημείωσε ο πρόεδρος Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας.

Οδήγηση δικύκλου από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου
Η θεσμοθέτηση της οδήγησης δικύκλου έως 125 κ.εκ. από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου κατατέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών με άρθρο στο σχέδιο νόμου για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και τη μικροκινητικότητα. Το σχέδιο νόμου προβλέπει πως είναι εφικτή η δυνατότητα οδήγησης δικύκλου μόνο με το δίπλωμα για αυτοκίνητο να γίνεται υπό τρεις βασικές και αυστηρές προϋποθέσεις και θα αφορά μόνο οδηγούς, οι οποίοι: Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια, θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών και θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς πάντως να απαιτείται και να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής.
«Άλλο το αυτοκίνητο και άλλο το μηχανάκι. Άλλη η νοοτροπία στην οδήγηση στο ένα και άλλη στο άλλο. Άλλο οι τέσσερις ρόδες και άλλο οι δύο. Πρέπει να γίνονται περισσότερα μαθήματα οδήγησης και να γίνονται εξετάσεις οδήγησης για δίκυκλο. Και 27 ετών να είναι κάποιος και να έχει μία εμπειρία στην κίνηση και την οδήγηση αυτοκινήτου, είναι άλλο το αντικείμενο του δικύκλου» κατέληξε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το