Ελλάδα

Πυρασφάλεια και σήραγγες στο «τραπέζι» της πρώτης συνεδρίασης για τους σιδηροδρόμους – Με ποια διαφορά επανεκκινούν τα τρένα

Σε ζητήματα πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας εστίασε η πρώτη συνεδρίαση του νεοσύστατου συντονιστικού κέντρου ασφαλείας σιδηροδρόμων.Η συνεδρίαση διήρκησε περίπου δύο ώρες και ένα από τα σημαντικότερα σημεία που καθορίστηκαν είναι πως κατά την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, η κίνηση εντός των σηράγγων θα γίνεται με μία αμαξοστοιχία κάθε φορά κατά μήκος του δικτύου της χώρας.

«Το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά»
Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, υποστήριξε πως το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά και ήταν σε λειτουργία και την κρίσιμη νύχτα.

Παράλληλα, άφησε αιχμές για τη ΡΑΣ, λέγοντας πως δεν γίνεται κατόπιν εορτής να έρχεται και να καταγγέλλει:

«Οι αρμοδιότητες του κάθε δημόσιου φορέα προδιαγράφονται από το νόμο, όπως και οι ευθύνες του καθενός και η λογοδοσία την οποία έχει. Είναι προφανές ότι εάν υπάρχουν τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν. Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού. Η απαίτηση για αναβάθμιση του επιπέδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας. Σε κάθε περίπτωση και για τους σταθμάρχες και για τους κλειδούχους και για το τεχνικό προσωπικό, υπάρχει η εκπαίδευση η οποία έχει γίνει και η οποία ήταν η πάγια εκπαίδευση που γινόταν, η οποία καταλαμβάνει και όσους λειτουργούσαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Εάν υπάρξει ζήτημα αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών, αυτό θα το αξιολογήσουμε. Καλό όμως είναι να μην ανακύπτουν τα ζητήματα αυτά μόνο εκ των υστέρων, αλλά επίκαιρα»

Την Τετάρτη το νέο σταδιακό πλαίσιο για τη λειτουργία των τρένων

«Την επόμενη Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για τη λειτουργία των τρένων. Ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 ημέρες πριν από το Πάσχα. Θα ήθελα να επισημάνω ότι ιδιαίτερα έδωσα οδηγίες με τον Υφυπουργό για συγκεκριμένα θέματα τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατ εξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, όπως είναι επίσης η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας», γνωστοποίησε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όπως είπε, «ήδη υπάρχει ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από το Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό. Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια την αναβάθμιση και της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον, για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως τηλεδιοίκηση, θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας».

Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα «λειτουργεί και θα μπορούσε και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα»
Για την τηλεδιοίκηση της Λάρισας, ένα θέμα το οποίο προκάλεσε νωρίτερα και την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, είπε:

«Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να πω μια κουβέντα για το ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και αφορά το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει και ενώπιον της Βουλής της αρμόδιας διαρκούς κοινοβουλευτικής επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παραχώρησα το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. Το επαναλαμβάνω με έμφαση προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας. Η τοπική τηλεδιοίκησης στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις. Δυστυχώς, θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης. Ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Το Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας είναι ένα κέντρο ελέγχου, το οποίο περίπου αφορά οκτώμισι 8,5 χιλιόμετρα της διαδρομής. Είναι λειτουργικός πίνακας, τον οποίο και εγώ ο ίδιος σε αυτοψία είδα και χρησιμοποίησα. Λειτουργεί και θα μπορούσε και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα».

Πότε θα ολοκληρωθεί η επέκταση της τηλεδιοίκησης
«Το ζήτημα της επέκτασης της τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το οποίο ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους, πράγματι θα καταλαμβάνει και τη μεγαλύτερη έκταση από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους και Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι κάτι ανεξάρτητο. Είναι το σύστημα το οποίο είχε υποστεί μεγάλη φθορά εξαιτίας της πυρκαγιάς το 2019 και είχε παραδοθεί σε μια κατάσταση μη λειτουργική. Αναταχθεί και το τοπικό κέντρο και λειτουργία από τον Νοέμβριο. Το δε παλαιό, το οποίο δυστυχώς μέσα ενημέρωσης αναπαρήγαγαν εχθές, βρίσκεται σε διαδικασία ανακατασκευής, όμως δεν αφορά το επαναλαμβάνω, το τοπικό δίκτυο τηλεδιοίκησης που έχει την αυτόματη χάραξη η οποία μπορούσε να είχε γίνει την κρίσιμη νύχτα. Για μας το πιο κρίσιμο από όλα είναι επανεκκίνηση με ασφάλεια, διερεύνηση μέχρι τέλους. Θα μείνουμε πιστοί σε αυτό μας το πλάνο», σημείωσε.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το