Ελλάδα

Πτώση ακόµη και στις υψηλόβαθµες σχολές – Όλα τα δεδομένα

Πτώση των βάσεων αναμένεται σε όλα τα επιστηµονικά πεδία, όπως «δείχνουν» τα στατιστικά στοιχεία µε τις βαθµολογικές επιδόσεις των µαθητών στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η ανακοίνωση των επιδόσεων των υποψηφίων για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήµια της χώρας εµφανίζει γενικότερα απογοητευτική εικόνα για τις ικανότητες των νέων σε βασικά µαθήµατα.
Τα ποσοστά των γραπτών κάτω της βάσης είναι εξαιρετικά υψηλά και κυρίως στη Βιολογία γενικής παιδείας (64,99%), στα Μαθηµατικά (69,62%) και στην Ιστορία (47,20%). Εξαίρεση αποτελεί µόνο το µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στο οποίο κάτω από τη βάση έγραψε µικρό ποσοστό, που άγγιξε το 16%.

Φέτος µειώθηκαν και οι αριστούχοι σε όλα τα µαθήµατα, εκτός από τη Βιολογία, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση των βάσεων ακόµη και στις υψηλόβαθµες σχολές. Το γεγονός που φαίνεται ότι σηµάδεψε τη φετινή χρονιά ήταν το βαθµολογικό «βατερλό» στο µάθηµα της Χηµείας.

Οπως είχαν εκτιµήσει και οι καθηγητές της Χηµείας, τα θέµατα ήταν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, γεγονός που είχε ως αποτέλεσµα χιλιάδες υποψήφιοι να γράψουν κάτω από τη βάση και ταυτόχρονα να «εξαφανιστούν» οι αριστούχοι στο µάθηµα αυτό. Πέρυσι στη Χηµεία είχε γράψει κάτω από τη βάση το 26,25% των υποψηφίων, ενώ φέτος το ποσοστό εκτοξεύτηκε στο 42,12%. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι και οι αριστούχοι σχεδόν εξαφανίστηκαν, αφού το ποσοστό που πήρε φέτος βαθµό από 18 έως 20 είναι 4,38%, ενώ πέρυσι ήταν σχεδόν 23%.

Το βασικό συµπέρασµα πάντως είναι πως, παρότι χιλιάδες υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση, δεν θα µείνουν εκτός των πανεπιστηµίων, καθώς οι περισσότεροι θα εισαχθούν σε κάποιο τµήµα της περιφέρειας και κυρίως σε αυτά που προέκυψαν από τις συνενώσεις µε τα ΤΕΙ.
Οσον αφορά στην Οµάδα Προσανατολισµού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το µεγαλύτερο ποσοστό βαθµολογιών κάτω από τη βάση παρατηρήθηκε στο µάθηµα της Ιστορίας. Το 47,2% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10, ενώ µόλις το 9,04% συγκέντρωσε βαθµολογία από 18 έως 20.

Στα Αρχαία, το µεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται στις βαθµολογίες 5-10 (το 26,24% των υποψηφίων), ενώ υψηλή βαθµολογία (18-20) συγκέντρωσε µόνο το 2,84% των υποψηφίων. Πέρα από όλα αυτά όµως, χθες ήταν µια µέρα χαράς για τους περισσότερους υποψήφιους αλλά και αγωνίας γι’ αυτούς που δεν κατάφεραν να κατακτήσουν βαθµολογίες που θα τους οδηγήσουν στα αµφιθέατρα των πανεπιστηµίων και τώρα θα βρεθούν µπροστά στην αγωνιώδη αναζήτηση «εναλλακτικών» σπουδών σε άλλες δοµές εκπαίδευσης που παρέχουν ο δηµόσιος και ο ιδιωτικός τοµέας.

Κατά τα λοιπά, στις φετινές εξετάσεις πήραν µέρος συνολικά 94.794 υποψήφιοι, εκ των οποίων οι 81.930 από τα Γενικά Λύκεια και οι 12.864 από τα Επαγγελµατικά (ΕΠΑΛ). Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, από την Πέµπτη 4 Ιουλίου και µετά, όλοι οι υποψήφιοι θα µπορούν να οριστικοποιήσουν το µηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας «Οριστικοποίηση») στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu. gov.gr. Η προθεσµία για την οριστική υποβολή των µηχανογραφικών δελτίων λήγει τη ∆ευτέρα 15 Ιουλίου και είναι αποκλειστική. Μετά την παρέλευση της προθεσµίας ουδείς υποψήφιος θα µπορεί να οριστικοποιήσει το µηχανογραφικό δελτίο. Ολα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραµµατισµένη τους εφηµερία) θα λειτουργήσουν επιπλέον την Τρίτη 9 Ιουλίου και τη ∆ευτέρα 15 Ιουλίου προκειµένου να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των µηχανογραφικών δελτίων. Προτείνεται δε οι υποψήφιοι είτε να εκτυπώσουν είτε να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιηµένο µηχανογραφικό (το οποίο θα έχει αποκτήσει αυτόµατα και αριθµό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγµή να µπορούν να δουν τις τελικές προτιµήσεις τους.

Η εικόνα των επιδόσεων των µαθητών στα τέσσερα επιστηµονικά πεδία

1ο επιστηµονικό πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών: Η πτώση των βάσεων θα είναι µικρή και όχι σε όλες τις σχολές. Πάντως και οι περιζήτητες σχολές της Νοµικής και της Ψυχολογίαςθα έχουν πτώση των µορίων, ακόµη και αν αυτή είναι οριακή. Επίσης, ένα γεγονός που θα συµβάλει στην πτώση των βάσεων είναι ότι στο 1ο πεδίο είχαµε φέτος περίπου 3.000 υποψήφιους λιγότερους από πέρυσι. Οι µαθητές έγραψαν χειρότερα στα Λατινικά και τα Αρχαία, αλλά έγραψαν καλύτερα στην Ιστορία. Το γεγονός ότι φέτος οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι σηµαίνει ότι κυρίως στις χαµηλόβαθµες σχολές θα εισαχθούν περισσότερα άτοµα.

2ο επιστηµονικό πεδίο Θετικών Επιστηµών: Αναµένεται καθολική πτώση των βάσεων λόγω των χαµηλών επιδόσεων σε Χηµεία και Φυσική, η οποία θα είναι µεγαλύτερη στα τµήµατα των περιφερειακών πανεπιστηµίων και µικρότερη στα κεντρικά ιδρύµατα. Οι κακοί βαθµοί στη Χηµεία θα οδηγήσουν τις βάσεις σε καθοδική πορεία και είναι ενδεικτικό ότι µόνο 420 υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 19, όταν πέρυσι έγραψαν 3.420! Πάντως, και στις Πολυτεχνικές Σχολές θα έχουµε πτώση των βάσεων, αλλά σίγουρα δεν θα είναι µεγάλη. Σε αυτό το πεδίο έχουµε και πολλά νέα τµήµατα τα οποία, όπως δείχνουν τα πράγµατα, θα δεχθούν φοιτητές µε βαθµούς κάτω της βάσης. Η πτώση των βάσεων σε κάποια τµήµατα θα φτάσει ακόµη και τα 300 µόρια.

3ο επιστηµονικό πεδίο Επιστηµών Υγείας: Η πτώση των βάσεων θα είναι µικρή σε όλα τα τµήµατα. Στις Ιατρικές Σχολές επίσης θα έχουµε κάθοδο µορίων, κυρίως στις Σχολές της περιφέρειας, αλλά σίγουρα δεν θα είναι τόσο µεγάλη όσο φαινόταν αρχικά. Αυτό οφείλεται στις καλύτερες επιδόσεις των υποψηφίων στο µάθηµα της Βιολογίας Προσανατολισµού, καθώς πάνω από 18 έγραψε το 11,46% των υποψηφίων (8,28% πέρυσι) και 16,68% πάνω από 19 (7,10% πέρυσι).

4ο επιστηµονικό πεδίο Επιστηµών Οικονοµίας και Πληροφορικής: Οι επιδόσεις των υποψηφίων δεν έχουν σηµαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση µε πέρυσι, αλλά η σηµαντική αύξηση στον αριθµό των εισακτέων αναµένεται να οδηγήσει καθοδικά τις βάσεις. Οι υποψήφιοι έγραψαν χειρότερα στις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας, αλλά καλύτερα στην Πληροφορική και στα Μαθηµατικά. Αυτό σηµαίνει ότι βαθµολογικά οι υποψήφιοι βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα σε σχέση µε τα περσινά. Οι εκπαιδευτικοί εκτιµούν ότι η πτώση των βάσεων µπορεί να φτάσει έως και τα 450 µόρια κατά µέσο όρο.

Δείτε εδώ αναλυτικά (αρχεία excel)

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ-2019_ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ-2019_ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ  

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ-2019_ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ-2019_ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ—ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.—2019_ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ—ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.—2019_ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-2019_ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΓΕΛ-ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-2019_ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΕΠΑΛ-2019_ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ

Στατιστικά Βαθμ. Μαθημάτων_ΕΠΑΛ-2019_ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Πώς υπολογίζονται τα μόρια

Έχοντας στα χέρια τους τις βαθμολογίες τους, οι 104.000 υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις 78.335 θέσεις των ΑΕΙ μπορούν πλέον να υπολογίσουν πόσα μόρια έχουν συγκεντρώσει. Η παλιά «σπαζοκεφαλιά» του υπολογισμού είναι πια παρελθόν, αφού οι υποψήφιοι μπορούν μέσω της ειδικής πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας, https://markcalc.it.minedu.gov.gr/ , να βρουν το σύνολο των μορίων τους, συμπληρώνοντας τους βαθμούς που συγκέντρωσαν.

Μηχανογραφικά δελτία 
Τα μηχανογραφικά δελτία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2019 αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.
Η συμπλήρωση του θα γίνει αφού πρώτα οι μαθητές μάθουν τους βαθμούς που κατέκτησαν στις εξετάσεις.

Μπορούν, λοιπόν να δουν
– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 4 Επιστημονικά Πεδία, για τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και για τους υποψήφιους του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, με τελευταίο έτος συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2018.
– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 5 Επιστημονικά Πεδία, μόνο για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, για τους  υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2017
– το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑ.Λ. 2019 για τους υποψήφιους που  συμμετέχουν στις φετινές  Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το