Τοπικά

Ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία ζητούν οι καθηγητές για αντιμετώπιση της παραβατικότητας

Η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, η πιο συστηματική φύλαξη με σχολικούς φύλακες καθώς και η υλοποίηση επιπλέον ενδοσχολικών δράσεων περιλαμβάνονται στις προτάσεις που καταθέτουν οι περισσότεροι σύλλογοι διδασκόντων για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών αλλά και άλλων προβλημάτων που παρουσιάζονται σε μαθητές.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας έχει ζητήσει από τα σχολεία να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων και γονέων και να προτείνουν τρόπους και ιδέες για το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα στα σχολεία διάφορα φαινόμενα παραβατικότητας. Αφορμή στάθηκαν ορισμένα περιστατικά που σημειώθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και τα οποία ενεργοποίησαν την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα.

Ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» της εφημερίδας «Θεσσαλία» δήλωσε πως «Εδώ και λίγες εβδομάδες στα Γυμνάσια και τα Λύκεια πραγματοποιούνται γενικές συνελεύσεις των καθηγητών μέσα από τις οποίες συζητούν για το θέμα της παραβατικότητας και όχι μόνο, και πώς μπορούν αυτά τα φαινόμενα να αντιμετωπιστούν. Διεθνώς υπάρχει η πρακτική, όταν θέλεις να διαχειριστείς ένα ζήτημα, να απευθύνεσαι στους ειδικούς. Και αυτό κάναμε και εμείς απευθυνόμενοι στους ειδικούς που είναι οι καθηγητές και οι γονείς».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «προς το παρόν αρκετά σχολεία έχουν αποστείλει τις προτάσεις, ενώ αναμένονται και από άλλα σχολεία. Γι’ αυτό άλλωστε δόθηκαν και οι παρατάσεις. Αυτό που βλέπουμε, είναι πως οι κυριότερες προτάσεις των Γυμνασίων και των Λυκείων ακουμπούν στην ανάγκη πρόσληψης ειδικών επιστημόνων, όπως είναι οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί. Στα σχολεία αυτή την περίοδο έχουμε ψυχολόγους που λειτουργούν ανά ομάδες σχολείων. Χρειάζονται περισσότεροι, όπως και κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί. Παράλληλα τα σχολεία ζητούν περισσότερους σχολικούς φύλακες για τις βραδινές και απογευματινές βάρδιες, αλλά και περισσότερη αστυνόμευση τα βράδια, κάτι που ήδη γίνεται μετά από συνεργασία με την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας. Επίσης προτείνουν διάφορες πρακτικές εντός των σχολείων».

Πάντως τα ζητήματα που απασχολούν τους καθηγητές αναφορικά με τους μαθητές δεν είναι μόνο η παραβατική συμπεριφορά, όπως η βία, είτε σωματική είτε ηλεκτρονική, η εξάρτηση από ουσίες, αλλά και άλλα ζητήματα, όπως το άγχος των παιδιών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, τα προβλήματα στις σχέσεις των γονέων που μεταφέρονται στα παιδιά, οι διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών και πώς επηρεάζουν τη σχολική επίδοση, οι σχέσεις των καθηγητών με τους γονείς και άλλα. Επομένως δημιουργείται ένα ευρύ πεδίο με ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές και αυτά καλούνται να τα διαχειριστούν οι καθηγητές.
Ερωτηθείς ο κ. Σαβελίδης κατά πόσο υπάρχει αύξηση σε αυτά τα φαινόμενα, είπε πως όσον αφορά στην παραβατικότητα όπως στα θέματα βίας, δεν φαίνεται να υπάρχει αύξηση. Πιο έντονο τα τελευταία χρόνια είναι το θέμα της εξάρτησης από τις ουσίες και πως θα πρέπει οι μαθητές να προφυλάσσονται από κακόβουλους εξωσχολικούς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το