Τοπικά

Ψυχολόγοι και σχολικοί βοηθοί στα σχολεία του Βόλου “Θ”

sxoliki psizologos

Ψυχολόγοι, σχολικοί βοηθοί, καθαρίστριες, επιστάτες, τραπεζοκόμοι, συντηρητές κτιρίων είναι μερικές από τις ειδικότητες εργαζομένων με πεντάμηνη σύμβαση που εργάζονται ήδη στα σχολεία της Μαγνησίας, προσφέροντας νέες δυνατότητες   τόσο στη διοικητική, όσο και παιδαγωγική λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Η «Θ» βρέθηκε στο 1ο Δημοτικό Βόλου, όπου εργάζονται από μία ψυχολόγος και σχολική βοηθός μέσω πεντάμηνης σύμβασης από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας. Οι δύο εργαζόμενοι έπιασαν δουλειά ουσιαστικά μετά τα Χριστούγεννα.

Ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Βόλου κ. Κώστας Καραγιάννης τόνισε πως «εμείς είχαμε τη χαρά να έχουμε δύο πολύτιμους συνεργάτες, την κ. Κατερίνα Ράμπου που είναι σχολική βοηθός, και την κ. Μαρία Ζώγα που είναι ψυχολόγος. Η σχολική βοηθός βρίσκεται καθημερινά στο σχολείο μας από τις 8 το πρωί μέχρι τις 4 το μεσημέρι και βοηθά σημαντικά σε διάφορες διοικητικές εργασίες και στη γραμματεία. Βέβαια για τους σχολικούς βοηθούς το κράτος δεν έχει καθορίσει με σαφήνεια το πλαίσιο δράσεών τους, αφού μέσα από τα έγγραφα, αναφέρεται ότι δεν μπορούν να προσφέρουν παιδαγωγικό και διδακτικό έργο και ότι μπορούν να κάνουν ό,τι τους υποδείξει ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων.

Η ψυχολόγος κ. Ζώγα βρίσκεται στο σχολείο κάθε Πέμπτη από τις 8 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι. Μάλιστα το σχολείο έχει δώσει τη δυνατότητα στους γονείς να μπορούν κάθε Πέμπτη πρωί να μεταβαίνουν εκεί και να συζητούν με την ψυχολόγο για οποιοδήποτε θέμα τους αφορά.

«Η άποψή μου είναι εδώ και πολλά χρόνια ότι η ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία είναι απαραίτητη. Ο εκπαιδευτικός έχει εκπαιδευτεί να «τροποποιεί» τη συμπεριφορά των μαθητών του σε μια θετική κατεύθυνση και σύμφωνα με το σύνταγμα. Όμως ο ψυχολόγος έχει εκπαιδευτεί να ερμηνεύει τη συμπεριφορά των μαθητών, προτού ο εκπαιδευτικός αναλάβει την παρέμβαση» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Παίρνοντας το λόγο η ψυχολόγος κ. Μαρία Ζώγα ανέφερε πως όλη την εβδομάδα πηγαίνει συνολικά σε πέντε σχολεία, τέσσερα Δημοτικά και ένα Νηπιαγωγείο.

«Η δουλειά του ψυχολόγου στα σχολεία βασίζεται στην παρατήρηση, στη συμπεριφορά των παιδιών μέσα στην τάξη και στο διάλειμμα, εστιάζει στη  συμβουλευτική στην υποστήριξη, επίσης μιλά με τους δασκάλους, αλλά και με τα ίδια τα παιδιά, ενώ έχει επαφή και με τους γονείς για την καλύτερη συνεργασία και επικοινωνία. Και βέβαια υπάρχει θετική ανταπόκριση, ενώ αν καθιερωθεί ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου και οι γονείς θα το βλέπουν με ακόμη καλύτερη οπτική και θα υπάρχει ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα. Ο ψυχολόγος στο σχολείο είναι αναγκαίος, γιατί βοηθά να αναπτυχθεί πέρα από το γνωστικό κομμάτι και άλλα στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού, όπως είναι το συναισθηματικό. Το παιδί μέσα από διάφορες ασκήσεις και παρεμβάσεις που κάνει ο ψυχολόγος, έρχεται σε επαφή με τα συναισθήματά του. Άλλωστε τα παιδιά μεγαλώνουν πιο γρήγορα πλέον και χρειάζονται καθοδήγηση».

Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε πως «είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τους γονείς να αξιοποιήσουν την ύπαρξη μιας ψυχολόγου στο σχολείο μας που θα βρίσκεται εδώ για πέντε μήνες. Μάλιστα εμείς ειδοποιήσαμε τους γονείς με σημείωμα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το