Τοπικά

Ψωνίζουν προς το μεσημέρι στις λαϊκές αγορές για πιο φθηνά προϊόντα

Η οικονομική στενότητα οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν τις λαϊκές αγορές να ψωνίσουν προς τις μεσημεριανές ώρες, όπου οι τιμές σε σχέση με το πρωί συνήθως πέφτουν μέχρι και 20%.
Η λαϊκή αγορά παραμένει ίσως ο πιο φθηνός χώρος πώλησης των φρούτων και των οπωροκηπευτικών. Και αυτό συμβαίνει παρότι έχουμε και εδώ ανατιμήσεις λόγω του ενεργειακού κόστους αλλά και των μεταφορικών.
Ωστόσο για τους καταναλωτές αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή που την εμπιστεύονται παραδοσιακά. Φαίνεται, όμως πως μέσα στην πάροδο των ετών, από την οικονομική μέχρι τώρα την ενεργειακή κρίση, η τάση αυτή γίνεται όλο και πιο έντονη.

Ο πρόεδρος του συλλόγου μικροπωλητών οπωροκηπευτικών κ. Παύλος Δεληγιάννης τόνισε πως «τα πράγματα δυσκολεύουν όλο και περισσότερο για τους καταναλωτές. Και δεν είναι μόνο ότι αγοράζουν λιγότερα πράγματα, κάτι που είχε φανεί από την οικονομική κρίση. Τώρα βλέπουμε ότι με την ακρίβεια που ταλανίζει όλα τα νοικοκυριά, είναι όλο και περισσότεροι οι καταναλωτές οι οποίοι έρχονται στη λαϊκή αγορά προς τις μεσημεριανές ώρες, μετά τις 12 δηλαδή το μεσημέρι, για να αγοράσουν πράγματα. Και το κάνουν αυτό, γιατί ξέρουν, ότι καθώς πλησιάζει το μεσημέρι ο παραγωγός και ο μικροπωλητής από το να μην πωλήσει τα προϊόντα του, επιλέγει να χαμηλώνει τις τιμές, για να προσελκύσει καταναλωτές. Παλιότερα οι καταναλωτές έρχονταν όλοι από νωρίς το πρωί για να αγοράσουν τα προϊόντα τους, τώρα αλλάζουν συνήθειες».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως η κατανάλωση έχει μειωθεί μέχρι και 20-30% σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Ερωτηθείς για τις τιμές απάντησε πως αυτές έχουν αυξηθεί σε ένα μικρό βαθμό και αναμφίβολα πολύ λιγότερο σε σχέση με άλλους χώρους πώλησης εκτός λαϊκής. Η αύξηση των τιμών οφείλεται στην αντίστοιχη αύξηση του κόστους παραγωγής αλλά και στο κόστος των μεταφορικών.
Μάλιστα οι μικροπωλητές αναφέρουν πως όσο και αν η κυβέρνηση ήθελε να πλήξει τοΝ θεσμό της λαϊκής αγοράς, αυτός αντέχει ακόμη, γιατί οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι θα βρουν φθηνά και ποιοτικά προϊόντα.
Επίσης ανέφερε πως «σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε παλιότερα που πολλοί ήθελαν να ενεργοποιηθούν στη λαϊκή ως μικροπωλητές, αυτό πλέον δεν συμβαίνει, γιατί τα έσοδα έχουν μειωθεί. Έτσι ένα 10% των μικροπωλητών και των παραγωγών έχει σταματήσει το τελευταίο διάστημα να βγαίνει στις λαϊκές για να πουλήσει τα προϊόντα του».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το